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Adapt leadership styles in healthcare
Adapt styles of leadership
Authoritarian group leadership
Authoritative leadership
CEPS Leadership Development Model
CFLS Borden
CFLSTC
Canadian Forces Language School Borden
Canadian Forces Leadership Academy
Canadian Forces academy of Leadership and Languages
Change leadership styles according to the situation
Cost leadership strategy
Demonstrate leadership in a social service case
Demonstrate leadership in social service cases
Demonstrate leadership in social services case
Educational leadership
Free rein leadership
Kosovo Albanian leadership
Laissez faire leadership
Leadership for nursing
Leadership in education
Leadership in nursing
Leadership skills in nursing
Low-cost strategy
Management and leadership principles in nursing
Overall cost leadership
School leadership
Show leadership in social service cases
The Kosovar Albanian leadership
Use different leadership styles

Traduction de «leadership » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
leadership for nursing | management and leadership principles in nursing | leadership in nursing | leadership skills in nursing

fonctions d’encadrement en soins infirmiers | leadership en soins infirmiers


cost leadership strategy | low-cost strategy | overall cost leadership

stratégie de domination globale par les coûts | stratégie de domination par les coûts | stratégie de coût


adapt styles of leadership | change leadership styles according to the situation | adapt leadership styles in healthcare | use different leadership styles

adapter les styles de direction en milieu médical | adapter les styles de leadership en milieu médical


demonstrate leadership in a social service case | demonstrate leadership in social services case | demonstrate leadership in social service cases | show leadership in social service cases

faire preuve de leadership dans des cas relevant des services sociaux


educational leadership | leadership in education | school leadership

direction des établissements scolaires | fonctions de direction dans l'enseignement


free rein leadership | laissez faire leadership

commandement anarchique | commandement au laissez faire


Kosovo Albanian leadership | the Kosovar Albanian leadership

les dirigeants albanais du Kosovo


Cultural, Economic, Political and Social Leadership Development Model [ CEPS Leadership Development Model ]

Modèle de développement du leadership culturel, économique, politique et social [ Modèle de développement du leadership CEPS ]


Canadian Forces Leadership and Specialized Training Centre [ CFLSTC | Canadian Forces academy of Leadership and Languages | Canadian Forces Leadership Academy | Canadian Forces Language School Borden | CFLS Borden | Canadian Forces School of Physical Education and Recreation ]

Centre de leadership et de formation spécialisée des Forces canadiennes [ CLFSFC | École des langues et du leadership des Forces canadiennes | École de leadership des Forces canadiennes | E Lead FC | École des langues des Forces canadiennes Borden | ELFC Borden | École d'éducation physique et de loisirs des Forces canadiennes ]


authoritative leadership [ authoritarian group leadership ]

conduite autoritaire [ commandement autoritaire | leadership autoritaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Part II 'Industrial leadership' shall strengthen industrial leadership and competitiveness in accordance with the priority 'Industrial leadership' set out in point (b) of Article 5(2) of Regulation (EU) No 1291/2013 by pursuing the following specific objectives:

2. La section II "Primauté industrielle" vise à renforcer la primauté industrielle et la compétitivité conformément à la priorité "Primauté industrielle" fixée à l'article 5, paragraphe 2, point b), du règlement (UE) no 1291/2013, en poursuivant les objectifs spécifiques suivants:


4.6 Recent evidence suggests that school leadership should re- focus on tasks that are most effective in improving student learning, that distributing school leadership tasks can improve school effectiveness, that those involved in leadership require adequate training and preparation throughout their careers, and that school leader recruitment and retention should be professionalised[31].

4.6 Des données récentes indiquent que les membres de la direction doivent se recentrer sur les tâches les plus efficaces pour améliorer l'apprentissage des élèves, que la répartition des tâches d'encadrement peut améliorer l'efficacité des écoles, que les personnes assurant des fonctions de direction doivent être formées et préparées de manière adéquate tout au long de leur carrière et que le recrutement et le maintien en poste des chefs d'établissement doivent être professionnalisés[31].


The general objective of Horizon 2020 should be pursued through three priorities dedicated to generating excellent science ("Excellent science"), creating industrial leadership ("Industrial leadership") and tackling societal challenges ("Societal challenges").

L'objectif général d'Horizon 2020 devrait s'articuler autour de trois priorités destinées à atteindre l'excellence scientifique ("Excellence scientifique"), assurer la primauté industrielle ("Primauté industrielle") et relever les défis de société ("Défis de société").


boosting Europe's industrial leadership through research, technological development, demonstration and innovation in the following enabling and industrial technologies ("Leadership in enabling and industrial technologies"):

promouvoir la primauté industrielle de l'Europe par les activités de recherche, de développement technologique, de démonstration et d'innovation dans le domaine des technologies génériques et industrielles ("Primauté dans le domaine des technologies génériques et industrielles") suivantes:


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478.94 The surplus amount of leadership campaign funds that a leadership contestant receives for a leadership contest is the amount by which the sum of contributions accepted by the leadership campaign agents on behalf of the contestant, amounts referred to in subsection 365(3) and any other amounts received by the contestant for their leadership campaign that are not repayable is more than the sum of the contestant’s leadership campaign expenses paid under this Act and any transfers referred to in paragraph 364(5)(b).

478.94 L’excédent des fonds de course à la direction qu’un candidat à la direction reçoit à l’égard d’une course à la direction est l’excédent de la somme des contributions acceptées par les agents de campagne au nom du candidat, des sommes visées au paragraphe 365(3) et de toute autre recette non remboursable du candidat au titre de sa campagne à la direction sur les dépenses de campagne à la direction payées en conformité avec la présente loi et les cessions visées à l’alinéa 364(5)b).


435.44 The surplus amount of leadership campaign funds that a leadership contestant receives for a leadership contest is the amount by which the sum of amounts referred to in subsection 404.3(3), contributions accepted by the leadership campaign agents on behalf of the contestant and any other amounts that were received by the contestant for his or her leadership campaign and that are not repayable is more than the sum of the contestant’s leadership campaign expenses paid under this Act and the transfers referred to in paragraph 404.2(3)(a).

435.44 L’excédent des fonds de course à la direction qu’un candidat à la direction reçoit à l’égard d’une course à la direction est l’excédent de la somme des contributions acceptées par les agents de campagne du candidat, des sommes visées au paragraphe 404.3(3) et de toute autre recette non remboursable du candidat au titre de sa campagne à la direction sur les dépenses de campagne à la direction payées en conformité avec la présente loi et les cessions visées à l’alinéa 404.2(3)a).


478.81 (1) A leadership contestant’s financial agent shall, for the period beginning on the first day of the leadership contest and ending on the day that is four weeks before the end of the leadership contest, provide the Chief Electoral Officer with a return that includes the information required under paragraphs 478.8(2)(d) to (k) if the leadership contestant has, during that period, accepted contributions of more than $10,000 in total or incurred leadership campaign expenses of more than $10,000 in total. The financial agent shall provide the return within one week after the end of that period.

478.81 (1) Pour la période commençant le premier jour de la course à la direction et se terminant quatre semaines avant la fin de cette course, l’agent financier d’un candidat à la direction produit auprès du directeur général des élections, au plus tard une semaine après la fin de cette période, un rapport comportant les renseignements énumérés aux alinéas 478.8(2)d) à k), si le candidat a accepté des contributions de plus de 10 000 $ au total ou a engagé des dépenses de campagne à la direction de plus de 10 000 $ au total pendant cette période.


2. Part II 'Industrial leadership' shall strengthen industrial leadership and competitiveness in accordance with the priority 'Industrial leadership' set out in point (b) of Article 5(2) of Regulation (EU) No 1291/2013 by pursuing the following specific objectives:

2. La section II "Primauté industrielle" vise à renforcer la primauté industrielle et la compétitivité conformément à la priorité "Primauté industrielle" fixée à l'article 5, paragraphe 2, point b), du règlement (UE) no 1291/2013, en poursuivant les objectifs spécifiques suivants:


European Commissioner for Enterprise Erkki Liikanen, who chaired the LeaderSHIP 2015 Advisory Group, said: “LeaderSHIP 2015 is an outstanding example of the results which can be achieved through stakeholders working together to promote the competitiveness of their sector.

Le Commissaire chargé des Entreprises, Erkki Liikanen, qui a présidé le groupe consultatif LeaderSHIP 2015, déclare: "LeaderSHIP 2015 est un exemple marquant des résultats que peuvent obtenir certains acteurs lorsqu'ils travaillent ensemble à promouvoir la compétitivité de leur secteur.


The EU shipbuilding industry has launched "LeaderSHIP 2015" to develop jointly with the key policy makers a robust strategy, aimed at providing answers to the key challenges for this industry and developing a vision that will ensure EU shipbuilders long-term competitiveness and technological leadership in world shipbuilding.

L'industrie de la construction navale de l'UE a lancé "LeaderSHIP 2015" en vue d'élaborer avec les principaux décideurs politiques une stratégie robuste qui permette d'apporter des réponses aux grands défis auxquels cette industrie est confrontée et de développer une vision qui garantisse la compétitivité et la prééminence technologique des chantiers navals de l'UE dans le long terme.


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