Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Ascertain learning disorders
Calgary Society for Students with Learning Difficulties
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Degree of difficulty
Delirium tremens
Difficulty level
Disorder of personality and behaviour
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Jealousy
Learning complications
Learning delays
Learning difficulties
Learning difficulty
Level of difficulty
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Student with learning difficulties
Student with learning disabilities

Traduction de «learning difficulty » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learning complications | learning delays | learning difficulties | learning difficulty

trouble d'apprentissage | trouble de l'apprentissage | difficultés d'apprentissage | trouble des apprentissages


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behaviou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


student with learning disabilities [ student with learning difficulties ]

élève en difficulté d'apprentissage




Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Calgary Society for Students with Learning Difficulties

Calgary Society for Students with Learning Difficulties


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


degree of difficulty [ difficulty level | level of difficulty ]

degré de difficulté [ difficulté | niveau de difficulté ]


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It was very well registered during the election by many of my constituents that we can do the integration into the labour market but that does not deal with the children who have FAE/FAS, or dyslexia, or impediments, or learning difficulties, or attention deficit or who have a number of other learning challenges.

Durant la campagne électorale, beaucoup de mes électeurs ont compris que nous pouvions régler la question de l'intégration au marché du travail, mais cela ne règle pas celle des enfants qui souffrent du syndrome d'alcoolisme foetal, de dyslexie, de défauts d'élocution, de difficultés d'apprentissage, de déficience de l'attention et d'autres problèmes du genre.


The problems of having to grow up in poverty, and to remain poor as an adult. To experience developmental and behavioral problems, emotional difficulties such as low self-confidence and self-esteem, learning difficulties which end up making them drop out of school, and thus lead them into poverty.

Les problèmes de devoir grandir dans la pauvreté et d'y demeurer une fois adulte; de vivre des problèmes de développement et de comportement personnel et des problèmes affectif tels que le manque de confiance en soi et d'amour propre; de connaître des difficultés d'apprentissage menant au décrochage scolaire qui, encore une fois, les pousse vers la pauvreté.


As a teacher who worked in a disadvantaged area, I can confirm that children who grow up in an unsafe environment with low levels of stimulation are unfortunately more affected by learning difficulties and behavioural problems.

En tant qu'enseignante ayant travaillé dans un milieu défavorisé, je peux affirmer que les enfants évoluant dans un milieu non sécurisant et où les niveaux de stimulation sont faibles sont malheureusement plus touchés par des difficultés d'apprentissage et des problèmes de comportement.


(EN) As regards learning difficulties, the Commission supports, through the Open Method of Coordination, the implementation of the 2008 Council Conclusions on European cooperation in schools. These conclusions invite the Member States to increase levels of literacy and numeracy, identify learning difficulties early and ensure timely and adequate learning support for each student.

En ce qui concerne les difficultés d’apprentissage, la Commission soutient, via la méthode ouverte de coordination, la mise en œuvre des conclusions du Conseil de 2008 sur la coopération européenne en matière scolaire, lesquelles invitent les États membres à améliorer les niveaux de compétences en maîtrise de la langue et du calcul, détecter les difficultés d’apprentissage à un stade précoce et assurer en temps utile un soutien à l’apprentissage adéquat pour tous les élèves.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
According to statistical reports, a substantial number of children have learning difficulties (such as dyslexia, dyscalculia or dysgraphia), as well as behavioural problems, and difficulties in fitting in.

Selon des statistiques, un grand nombre d’enfants souffrent de difficultés d’apprentissage (dyslexie, dyscalculie, dysgraphie), ainsi que de problèmes de comportement et d’intégration.


Moreover, the Commission collaborates with and contributes to the work of the European Agency for the Development of Special Needs Education, which provides Member States with opportunities to exchange and learn from their varied practices in supporting people with various learning difficulties.

En outre, la Commission collabore avec l’Agence européenne pour le développement de l’éducation des personnes ayant des besoins particuliers, qui offre aux États membres des possibilités d’échanger leurs pratiques en matière d’aide aux personnes ayant diverses difficultés d’apprentissage, et contribue à ses travaux.


What does the Commission plan to do in order to ensure that children with learning difficulties get all the necessary support at all educational levels throughout their learning life?

Quelles mesures la Commission envisage-t-elle afin que les enfants qui éprouvent des difficultés d’apprentissage bénéficient, à tous les niveaux d’enseignement, du soutien nécessaire pendant toute leur scolarité?


However, in 50 per cent of cases, investigators noted functional problems such as learning difficulties or developmental delays.

Par contre, les travailleurs enquêteurs ont noté dans 50 p. 100 des cas au moins un problème de fonctionnement, comme des difficultés d'apprentissage ou des retards de développement.


For that reason I wish to emphasise the need for setting special targets so that the provision of lifelong learning can be made to include people who failed to finish their secondary education, are untrained, have special needs and learning difficulties, or who are socially underprivileged.

C'est la raison pour laquelle je tiens à insister sur la nécessité de définir des objectifs spécifiques afin que l'éducation et la formation tout au long de la vie puissent inclure ceux qui n'ont pas terminé leurs études secondaires, ceux qui n'ont pas de formation, ceux qui ont des besoins spécifiques ou des difficultés d'apprentissage, ceux qui sont socialement défavorisés.


The Commission heard and considered the same arguments on the dangers of using cannabis: apathy, loss of interest and concentration, learning difficulties.

La Commission avait entendu et étudié les mêmes arguments sur la dangerosité du cannabis : apathie, perte d’intérêt et de concentration, difficultés d’apprentissage.


w