Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2050 low carbon economy roadmap
Budget airline
Budget carrier
Discount airline
Discount carrier
Dosage related response
Dose response
Dose-effect relationship
Dose-related response
Dose-response relationship
ELBW baby
ELBW infant
EU roadmap for a low-carbon economy by 2050
Extremely low birth weight baby
Extremely low birth weight infant
Extremely-low-birth-weight baby
Extremely-low-birth-weight infant
Low carbon economy roadmap
Low cost airline
Low cost carrier
Low cut shoe
Low fare airline
Low fare carrier
Low lube oil pressure switch
Low oil pressure switch
Low pass filter response
Low pressure atomizing gun burner
Low pressure control switch
Low pressure gun burner
Low pressure lube oil switch
Low response
Low response cargo sling
Low top
Low-cut
Low-cut boot
Low-pressure atomizing burner
Low-pressure burner
Low-pressure fuel oil burner
Low-pressure gun type burner
Low-pressure gun-type atomizing burner
Low-pressure gun-type burner
Low-pressure oil burner
Low-response sling
Low-top
Low-top boot
Low-topped shoe
Lube oil low pressure switch
No frills airline
No frills carrier
VVLBW infant
Very very low birth weight infant

Traduction de «low response » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
low response cargo sling [ low-response sling ]

élingue stabilisée




low pass filter response

réponse d'un filtre passe-bas


low pressure atomizing gun burner [ low pressure gun burner | low-pressure gun type burner | low-pressure gun-type burner | low-pressure gun-type atomizing burner | low-pressure atomizing burner | low-pressure fuel oil burner | low-pressure oil burner | low-pressure burner ]

brûleur à pulvérisation sous basse pression d'huile [ brûleur à basse pression | brûleur à injecteur à basse pression ]


2050 low carbon economy roadmap | EU roadmap for a low-carbon economy by 2050 | Low carbon economy roadmap | Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


low-topped shoe | low cut shoe | low top | low-top | low-top boot | low-cut boot | low-cut

chausson tige basse | tige base


low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


low oil pressure switch | low lube oil pressure switch | low pressure lube oil switch | lube oil low pressure switch | low pressure control switch

manostat de faible pression d'huile


extremely low birth weight infant | ELBW infant | extremely-low-birth-weight infant | extremely low birth weight baby | extremely-low-birth-weight baby | ELBW baby | very very low birth weight infant | VVLBW infant

nouveau-né de poids de naissance extrêmement faible


dosage related response | dose response | dose-effect relationship | dose-related response | dose-response relationship

dose réponse | relation dose-effet | relation dose-réponse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Labour market's low responsiveness to changing demand and supply conditions and some elements of the business environment still weigh on non-cost competitiveness.

La faible réactivité du marché du travail face à l'évolution des conditions de l'offre et de la demande et certains éléments de l'environnement des entreprises pèsent encore sur la compétitivité hors coûts.


The main problem with low response rates is that the firms that choose to respond could be less or more innovative, on average, than the non-respondents.

La faiblesse des taux de réponse est essentiellement due au fait que les entreprises qui choisissent de répondre aux enquêtes peuvent être plus ou moins innovantes, en moyenne, que les non-répondants.


– endocrine disrupters can act at extremely low concentrations and can have a greater effect at a low dosage than at a high one. Where the dose-response relationship is non-monotonic the difficulty of prediction increases still further;

– les perturbateurs endocriniens peuvent agir à des concentrations extrêmement faibles et peuvent avoir un effet plus important à faible dose qu'à forte dose. en outre, leurs effets sont encore plus difficiles à prévoir lorsque la relation dose-effet n'est pas monotone;


121. Recalls that construction has a big ecological footprint, as it consumes large quantities of non-renewable natural resources and energy and is responsible for substantial carbon dioxide emissions; recalls that the use of renewable building materials reduces the consumption of natural resources and environmental damage; urges the Commission, therefore, to take better account of the low-emission character and energy efficiency of building materials over the whole of their life cycle, and to promote the use of ecologically sustainable, renewable and low-emission materials such as wood in construction; recalls that wood binds carbon ...[+++]

121. rappelle que la construction laisse une forte empreinte écologique, car elle consomme beaucoup de ressources naturelles non renouvelables, ainsi que de l'énergie, et qu'il en résulte de considérables émissions de dioxyde de carbone; rappelle que le recours, dans la construction, à des matériaux renouvelables diminue la consommation des ressources naturelles et les effets néfastes sur l'environnement; invite dès lors instamment la Commission à mieux prendre en compte la réduction des émissions et l'efficacité énergétique sur l'e ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The low response in relation to this specific area seems to indicate that no action has been taken in many Member States and that it requires further attention.

Le faible taux de réponse sur ce sujet précis semble indiquer qu'aucune mesure n'a été prise dans de nombreux États membres et que la question doit faire l'objet d'un examen plus poussé.


30 Takes the view that the EU CBRN Action Plan must set risk-based higher standards where security assessment criteria for high-risk CBRN facilities are concerned, and stresses the role and responsibility of national authorities to carry out regular checks of these facilities since the development of ‘criteria’, as stated in the current Action Plan amended and adopted by the Council, is in itself simply not enough and sets an astonishingly low standard, coupled with the low levels of responsibility allocated to the organisations dealing with CBRN materials, relevant Member States authorities and EU bodies; notes, further, that all measu ...[+++]

30. est d’avis que le plan d’action de l’UE dans le domaine CBRN doit prévoir des normes plus rigoureuses, fondées sur les risques, en ce qui concerne les critères d’évaluation de la sécurité des infrastructures CBRN à haut risque et insiste sur le rôle et la responsabilité des autorités nationales dans le contrôle régulier de ces infrastructures, étant donné que l'élaboration de critères, comme indiqué dans le plan d'action modifié adopté par le Conseil ne suffit pas en soi et que les normes ainsi prévues sont étonnamment peu rigoureuses, ce à quoi s'ajoutent les responsabilités minimales confiées aux organismes traitant les matières CB ...[+++]


30. Takes the view that the EU CBRN Action Plan must set risk-based higher standards where security assessment criteria for high-risk CBRN facilities are concerned, and stresses the role and responsibility of national authorities to carry out regular checks of these facilities since the development of ‘criteria’, as stated in the current Action Plan amended and adopted by the Council, is in itself simply not enough and sets an astonishingly low standard, coupled with the low levels of responsibility allocated to the organisations dealing with CBRN materials, relevant Member States authorities and EU bodies; notes, further, that all meas ...[+++]

30. est d'avis que le plan d'action de l'UE dans le domaine CBRN doit prévoir des normes plus rigoureuses, fondées sur les risques, en ce qui concerne les critères d'évaluation de la sécurité des infrastructures CBRN à haut risque et insiste sur le rôle et la responsabilité des autorités nationales dans le contrôle régulier de ces infrastructures, étant donné que l'élaboration de critères, comme indiqué dans le plan d'action modifié adopté par le Conseil ne suffit pas en soi et que les normes ainsi prévues sont étonnamment peu rigoureuses, ce à quoi s'ajoutent les responsabilités minimales confiées aux organismes traitant les matières CB ...[+++]


This flow meter shall have a transformation time of less than 100 ms for the flow step size used in the response time measurement, with flow restriction sufficiently low not to affect the dynamic performance of the partial flow dilution system, and consistent with good engineering practice. A step change shall be introduced to the exhaust flow (or air flow if exhaust flow is calculated) input of the partial flow dilution system, from a low flow to at least 90% of full scale.

Le temps de transformation de ce débitmètre doit être inférieur à 100 ms pour le palier de débit utilisé lors de la mesure du temps de réponse, avec une restriction du débit suffisamment basse pour ne pas altérer la performance dynamique du système de dilution en circuit partiel et conforme aux règles de l'art. Le débit de gaz d'échappement dans le système de dilution en circuit partiel (ou le débit d'air si on calcule le débit de gaz d'échappement) est modifié par paliers, en partant d'un débit faible jusqu'à atteindre au moins 90 % de la pleine échelle.


- individual vs. collective responsibility: in sectors characterised by considerable product differentiation, individual producer responsibility may provide a significant incentive to modify product designs in order to promote recyclability or reduce waste generation while collective producer responsibility may make more sense for standardised and large volume products with a low value.

- la responsabilité individuelle par opposition à la responsabilité collective: dans les secteurs dans lesquels les produits sont très différenciés, la responsabilité individuelle peut contribuer de manière appréciable à inciter les producteurs à modifier la conception de leurs produits afin d'en améliorer la recyclabilité ou de réduire la production de déchets; la responsabilité collective des producteurs, en revanche, convient mieux aux produits de faible valeur standardisés et fabriqués en grandes quantités.


Employers are invited to assume greater responsibilities and increase their investment in human capital, with special attention to training and developing career opportunities being envisaged for low paid/low skill workers and for workers with disabilities.

Les employeurs sont invités à assumer une plus grande responsabilité et augmenter les investissements en matière de capital humain, en s'attachant particulièrement à la formation et en envisageant un soutien au développement des possibilités de carrière pour les travailleurs faiblement rémunérés/qualifiés, ainsi que pour les travailleurs handicapés.


w