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Agreement between the European Union and
Balance participants' personal needs with group needs
Co-determination
Deal with expectations
Employee participation
Employees' representation in management
Establishing a framework for the participation of
Expectant management
Expectant treatment
FPA
Framework participation agreement
Handle expectancy of participants
In the European Union crisis management operations
Manage expectations of participants
Manage participants' expectations
Manage public expectations
Management by Participation
Management by consensus
Multi-management
Multiple management
Multiple views management
Participation
Participational management
Participative management
Participatory management
Third state

Traduction de «manage expectations participants » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
deal with expectations | handle expectancy of participants | manage expectations of participants | manage participants' expectations

gérer les attentes des participants


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


agreement between the European Union and [third state] establishing a framework for the participation of [third state] in the European Union crisis management operations | framework participation agreement | FPA [Abbr.]

accord entre l'Union européenne et [État tiers] établissant un cadre pour la participation de [État tiers] aux opérations de gestion de crises menées par l'Union européenne | accord-cadre de participation


co-determination | employee participation | employees' representation in management | participation

cogestion | participation


expectant management | expectant treatment

prise en charge non interventionniste | gestion non interventionniste | conduite non interventionniste | prise en charge attentiste | gestion attentiste | traitement abstentionniste | traitement expectant | gestion expectante


participational management | management by consensus | participative management

direction participative | gestion de participation


participative management | participatory management

gestion participative


manage public expectations

gérer les attentes du public


Management by Participation: creating a climate for personal and organizational development [ Management by Participation ]

Management by Participation: creating a climate for personal and organizational development [ Management by Participation ]


multiple management | multiple views management | multi-management | participative management

direction polyvalente | gestion multiple | gestion intéressée | direction multiple | direction participative | gestion collégiale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Sending and hosting organisations shall agree on an integrity policy designed to prevent corruption and bribery and on a code of conduct based on the sending organisation's management policy that shall be suitable for and apply to the EU Aid Volunteers with guidance on expected behaviours, decency and integrity required throughout their participation in the EU Aid Volunteers initiative.

1. Les organisations d'envoi et d'accueil conviennent d'une politique d'intégrité destinée à empêcher la corruption et d'un code de conduite inspiré de la politique de gestion de l'organisation d'envoi, qui conviennent et s'appliquent aux volontaires de l'aide de l'Union européenne et incluent des orientations sur les comportements souhaités, la bienséance et l'intégrité requises au cours de la participation à l'initiative des volontaires de l'aide de l'Union européenne.


1. Sending and hosting organisations shall agree on an integrity policy designed to prevent corruption and bribery and on a code of conduct based on the sending organisation's management policy that shall be suitable for and apply to the EU Aid Volunteers with guidance on expected behaviours, decency and integrity required throughout their participation in the EU Aid Volunteers initiative.

1. Les organisations d'envoi et d'accueil conviennent d'une politique d'intégrité destinée à empêcher la corruption et d'un code de conduite inspiré de la politique de gestion de l'organisation d'envoi, qui conviennent et s'appliquent aux volontaires de l'aide de l'Union européenne et incluent des orientations sur les comportements souhaités, la bienséance et l'intégrité requises au cours de la participation à l'initiative des volontaires de l'aide de l'Union européenne.


16. Takes note of the second staff survey launched in October 2008 with a view to assessing the Authority’s working environment; is satisfied that the level of participation increased from 44 % in 2007 to 55 % in 2008; encourages the staff committee to conduct such a survey on a regular basis and to increase the level of participation, and expects the Authority’s management to incorporate the results drawn from the survey into its staff management and daily work;

16. prend acte du lancement, en octobre 2008, d'une seconde enquête auprès du personnel afin d'évaluer l'environnement professionnel au sein de l'Autorité; se félicite que le degré de participation soit passé de 44 % en 2007 à 55 % en 2008; encourage le comité du personnel à mener régulièrement de telles enquêtes, afin d'accroître le niveau de participation, et attend de la direction de l'Autorité qu'elle applique les leçons tirées de l'enquête dans sa gestion du personnel et le travail au jour le jour;


16. Takes note of the second staff survey launched in October 2008 with a view to assessing the Authority's working environment; is satisfied that the level of participation increased from 44 % in 2007 to 55 % in 2008; encourages the staff committee to conduct such a survey on a regular basis and to increase the level of participation, and expects the Authority's management to incorporate the results drawn from the survey into its staff management and daily work;

16. prend acte du lancement, en octobre 2008, d'une seconde enquête auprès du personnel afin d'évaluer l'environnement professionnel au sein de l'Autorité; se félicite que le degré de participation soit passé de 44 % en 2007 à 55 % en 2008; encourage le comité du personnel à mener régulièrement de telles enquêtes, afin d'accroître le niveau de participation, et attend de la direction de l'Autorité qu'elle applique les leçons tirées de l'enquête dans sa gestion du personnel et le travail au jour le jour;


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5. Takes note of the second staff survey launched in October 2008 with a view to assessing EFSA’s working environment; is satisfied that the level of participation increased from 44 % in 2007 to 55 % in 2008; encourages the staff committee to conduct such a survey on a regular basis and to increase the level of participation, and expects EFSA’s management to incorporate the results drawn from the survey into its staff management and daily work;

5. prend acte du lancement, en octobre 2008, d'une seconde enquête auprès du personnel afin d'évaluer l'environnement professionnel au sein de l'Autorité; se félicite que le degré de participation soit passé de 44 % en 2007 à 55 % en 2008; encourage le comité du personnel à mener régulièrement de telles enquêtes, afin d'accroître le niveau de participation, et attend de la direction de l'Autorité qu'elle applique les leçons tirées de l'enquête dans sa gestion du personnel et le travail au jour le jour;


they must have been determined in accordance with the usual accounting and management principles and practices of the participant and used for the sole purpose of achieving the objectives of the indirect action and its expected results, in a manner consistent with the principles of economy, efficiency and effectiveness.

ils doivent avoir été déterminés selon les pratiques et principes comptables et de gestion habituels du participant et utilisés dans le seul but de réaliser les objectifs de l'action et d'obtenir les résultats prévus, dans le respect des principes d'économie, d'efficience et d'efficacité.


they must have been determined in accordance with the usual accounting and management principles and practices of the participant and used for the sole purpose of achieving the objectives of the indirect action and its expected results, in a manner consistent with the principles of economy, efficiency and effectiveness;

ils doivent avoir été déterminés selon les pratiques et principes comptables et de gestion habituels du participant et utilisés dans le seul but de réaliser les objectifs de l'action et d'obtenir les résultats prévus, dans le respect des principes d'économie, d'efficience et d'efficacité;


(c) they must have been determined in accordance with the usual accounting and management principles and practices of the participant and used for the sole purpose of achieving the objectives of the indirect action and its expected results, in a manner consistent with the principles of economy, efficiency and effectiveness;

ils doivent avoir été déterminés selon les pratiques et principes comptables et de gestion habituels du participant et utilisés dans le seul but de réaliser les objectifs de l'action et d'obtenir les résultats prévus, dans le respect des principes d'économie, d'efficience et d'efficacité;


they must have been determined in accordance with the usual accounting and management principles and practices of the participant and used for the sole purpose of achieving the objectives of the indirect action and its expected results, in a manner consistent with the principles of economy, efficiency and effectiveness;

ils doivent avoir été déterminés selon les pratiques et principes comptables et de gestion habituels du participant et utilisés dans le seul but de réaliser les objectifs de l'action et d'obtenir les résultats prévus, dans le respect des principes d'économie, d'efficience et d'efficacité;


These two documents must meet the following requirements: transparency (availability of the required co-funding, authorisation to manage public funds, acknowledgement that the results of the activities will remain in the public domain), representative capacity of the partnership, willingness and ability to participate in transnational cooperation activities (value-added expected, dissemination of results in national and European networks).The work programme and the budget for Action 2 cover an initial period of 2 to 3 years which can ...[+++]

Ces deux documents doivent remplir les conditions suivantes : la transparence (disponibilité du cofinancement nécessaire, habilitation à gérer des fonds publics, appartenance au domaine public des résultats des activités) ; la capacité représentative du partenariat; la volonté de et l'aptitude à participer aux activités de coopération transnationale (plus-value attendues, diffusion des résultats au sein de réseaux nationaux et européens).Le programme de travail et le budget de l'action 2 couvrent une période initiale de 2 à 3 ans pouvant éventuellement se prolonger.


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