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Maritime Provinces Higher Education Act
Maritime Provinces Higher Education Commission

Traduction de «maritime provinces higher education commission » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Maritime Provinces Higher Education Commission

Commission de l'enseignement supérieur des provinces Maritimes


Maritime Provinces Higher Education Act (Nova Scotia) [ An Act to Establish the Maritime Provinces Higher Education Commission ]

Maritime Provinces Higher Education Act (Nova Scotia) Act [ An Act to Establish the Maritime Provinces Higher Education Commission ]


Report from the Maritime Provinces Higher Education Commission to the Council of Maritime Premiers on the Future of the MPHEC

Rapport de la Commission de l'enseignement supérieur des Provinces maritimes au Conseil des premiers ministres des Maritimes sur l'avenir de la CESPM
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the economic crisis, and therefore calls for these two trends to be reversed without delay; urges Member States a ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en partic ...[+++]


24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the economic crisis, and therefore calls for these two trends to be reversed without delay; urges Member States a ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en partic ...[+++]


24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the economic crisis, and therefore calls for these two trends to be reversed without delay; urges Member States a ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en partic ...[+++]


The EESC attaches importance to, and agrees with, the strategic priorities put forward by the Commission in its Communication on internationalising European higher education, including the mobility of students, teachers and researchers, ‘internal’ internationalisation by building subjects of relevance to the world scene into study programmes, and on the importance of strengthening international partnerships and alliances between higher education ...[+++]

Le CESE juge pertinentes et soutient les priorités stratégiques que la Commission propose dans sa communication sur l'internationalisation de l'enseignement supérieur, notamment la mobilité des étudiants, des enseignants et des chercheurs, l'internationalisation «chez soi» au moyen de l'intégration dans les programmes d'étude de thèmes liés au contexte mondial, et sur l'importance de renforcer les associations et alliances internationales entre les établissements d'enseignement supérieur, à une époque où l'arrivée ...[+++]


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14. Encourages the Commission's initiative to launch, in cooperation with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classification and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, hou ...[+++]

14. soutient l'initiative de la Commission visant à lancer, en coopération avec toutes les institutions, les étudiants et autres acteurs concernés, un outil pluridimensionnel de classification différenciée et de classement des établissements d'enseignement supérieur fondé sur des données telles que la longue tradition européenne en matière d'enseignement supérieur dispensé, la qualité de l'enseignement, le soutien aux étudiants (bourses, orientation et assistance, logement, etc.), l'accès sans entraves matérielles à la communicat ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector Skills Alliances’ in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality intern ...[+++]

40. salue le soutien de la Commission aux «alliances de la connaissance» et aux «alliances des compétences sectorielles» au sein desquelles les établissements d'enseignement supérieur échangent des informations avec les entreprises tout en élaborant des programmes pour prévenir les pénuries de compétences; invite les entreprises et les entrepreneurs, y compris les petites et moyennes entreprises, à mettre au point des partenariats actifs avec les établissements d'enseignement supérieur, en proposant des stages de haute qualité aux étudiants et aux enseignants universitaires, et en tirant profit des compétences générales transférables de ...[+++]


notes the importance of maritime universities and academic training centres which provide skilled workers with both higher education degrees and good job-specific qualifications for the maritime economy. It is also essential to support the activities of the platform for cooperation of universities for maritime workers;

met en exergue le rôle notoire universités à vocation maritime ainsi que des centres universitaires qui forment pour l'économie maritime des travailleurs ayant à la fois un diplôme d'enseignement supérieur et de hautes qualifications professionnelles dans ce domaine; il convient également d'appuyer l'action des plates-formes de coopération des universités à vocation maritime;


full respect for the responsibilities of the Member States of the European Community and for the legislative powers of the Provinces and Territories of Canada in the fields of education and training, and the autonomy of the higher education and training institutions;

le strict respect des compétences des États membres de la Communauté européenne et des compétences législatives des provinces et territoires du Canada dans les domaines de l'enseignement et de la formation, ainsi que de l'autonomie des établissements d'enseignement supérieur et de formation;


CONSIDERING the full respect for the responsibilities of the Member States of the European Community and for the legislative powers of the provinces and territories of Canada in the fields of education and training, and the autonomy of the higher education and training institutions;

CONSIDÉRANT le strict respect des compétences des États membres de la Communauté européenne et des compétences législatives des provinces et territoires du Canada dans les domaines de l'enseignement et de la formation, ainsi que de l'autonomie des établissements d'enseignement supérieur et de formation;


Although the implementation of Council Recommendation 98/561/ΕC of 24 September 1998 on European cooperation in quality assurance in higher education (3) has been a marked success as demonstrated in the report of the Commission of 30 September 2004, there is still a need to improve the performance of European higher education, particularly as regards quality, in order for it to become more transparent and trustworthy for European citizens and for students and scholars from other continents.

Bien que la mise en œuvre de la recommandation 98/561/CE du Conseil du 24 septembre 1998 sur la coopération européenne visant à la garantie de la qualité dans l'enseignement supérieur (3) ait été un net succès, comme l'a montré le rapport de la Commission du 30 septembre 2004, il reste nécessaire d'améliorer les performances de l'enseignement supérieur européen, notamment en ce qui concerne la qualité, pour que cet enseignement dev ...[+++]




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Date index: 2022-09-25
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