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Analysis of hazard and critical control points
Assure point of sale material availability
Carry out unloading of raw materials
Critical control points and hazard analysis
Discrete control
Enable point of sale material availability
Ensure point of sale material availability
Ensuring point of sale material availability
Hazard analysis and critical control points
Material key-point
Materials key-point
Materials testing
P.O.P. material
P.O.S. material
PTP control
PTP path control
Perform unloading of raw materials
Point of sale material
Point to point control
Point to point path control
Point to point programming
Point-of-purchase material
Point-of-sale material
Point-to-point circuit
Point-to-point communication
Point-to-point connection
Point-to-point control
Point-to-point line
Point-to-point link
Point-to-point motion control
Ptp programming
Unload raw material for animal feed
Yield point
Yield strength

Traduction de «materials key-point » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
materials key-point [ material key-point ]

point fort matières


enable point of sale material availability | ensuring point of sale material availability | assure point of sale material availability | ensure point of sale material availability

assurer la disponibilité du matériel sur le point de vente


point-of-sale material [ point of sale material | point-of-purchase material ]

matériel de promotion sur le lieu de vente [ matériel de P.L.V. | matériel de publicité sur le lieu de vente ]


point-of-purchase material | P.O.P. material | point-of-sale material | P.O.S. material

matériel de publicité sur le lieu de vente | matériel de P.L.V.


critical control points and hazard analysis | ensure the safekeeping of hazardous cleaning materials | analysis of hazard and critical control points | hazard analysis and critical control points

étude des dangers et points de contrôle critiques | analyse des dangers et points de contrôle critiques | examen des dangers et points de contrôle critiques


yield point | yield strength [materials testing]

limite d'élasticité apparente | limite élastique


conduct unloading of raw materials, undertake unloading of raw materials | perform unloading of raw materials | carry out unloading of raw materials | unload raw material for animal feed

décharger des matières premières destinées à l'alimentation animale


apparatus for the study of material growth and liquids behaviour near their critical point

dispositif pour l'étude de la croissance et des liquides critiques


point to point control | point-to-point control | point-to-point motion control | discrete control | PTP control | PTP path control | point to point programming | ptp programming | point to point path control

commande point à point | commande point-à-point | commande pas à pas | commande PTP | programmation point par point | programmation point à point


point-to-point link | point-to-point connection | point-to-point communication | point-to-point circuit | point-to-point line

liaison point à point | connexion point à point | communication point à point | circuit point à point | ligne point à point
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Takes note of the fact that, in its annual report for 2010, the Court of Auditors concluded, based on its audit work, that the payments as a whole for the year ended 31 December 2010 for the administrative and other expenses of the institutions and bodies were free from material error; points out that the most likely error rate as regards administrative expenditure in general is estimated at 0,4 % (paragraphs 7.9 and 7.10);

2. prend acte du fait que, dans son rapport annuel 2010, la Cour des comptes a estimé que, sur la base de ses travaux d'audit, les paiements relatifs à l'exercice clos le 31 décembre 2010 pour les dépenses administratives et autres des institutions et des organes sont, dans l'ensemble, exempts d'erreur significative; souligne que le taux d'erreur le plus probable est évalué, dans le secteur «dépenses administratives», en général à 0,4 % (points 7.9 et 7.10);


2. Takes note of the fact that, in its annual report for 2010, the Court of Auditors concluded, based on its audit work, that the payments as a whole for the year ended 31 December 2010 for the administrative and other expenses of the institutions and bodies were free from material error; points out that the most likely error rate as regards administrative expenditure in general is estimated at 0.4% (paragraphs 7.9 and 7.10);

2. prend acte du fait que, dans son rapport annuel 2010, la Cour des comptes ait estimé que, sur la base de ses travaux d'audit, les paiements relatifs à l'exercice clos le 31 décembre 2010 pour les dépenses administratives et autres des institutions et des organes sont, dans l'ensemble, exempts d'erreur significative; souligne que le taux d'erreur le plus probable est évalué, dans le secteur "dépenses administratives" en général à 0,4 % (points 7.9. et 7.10.);


3. Welcomes the fact that the Court of Auditors has concluded, on the basis of its audit work, that the payments as a whole for the financial year ended 31 December 2010 for administrative and other expenditure of the institutions and bodies were free from material error; points out that the most likely error rate as regards administrative expenditure in general is estimated at 0.4% (paragraphs 7.9 and 7.10);

3. se réjouit que la Cour des comptes ait estimé que, sur la base de ses travaux d'audit, les paiements relatifs à l'exercice clos le 31 décembre 2010 pour les dépenses administratives et autres des institutions et des organes étaient, dans l'ensemble, exempts d'erreurs significatives, le taux d'erreur le plus probable étant évalué, dans le secteur "dépenses administratives", en général, à 0,4 % (points 7.9. et 7.10.);


3. Welcomes the fact that the Court of Auditors has concluded, on the basis of its audit work, that the payments as a whole for the financial year ended 31 December 2010 for administrative and other expenditure of the institutions and bodies were free from material error; points out that the most likely error rate as regards administrative expenditure in general is estimated at 0,4 % (paragraphs 7.9 and 7.10);

3. se réjouit que la Cour des comptes ait estimé que, sur la base de ses travaux d'audit, les paiements relatifs à l'exercice clos le 31 décembre 2010 pour les dépenses administratives et autres des institutions et des organes étaient, dans l'ensemble, exempts d'erreurs significatives, le taux d'erreur le plus probable étant évalué, dans le secteur «dépenses administratives», en général, à 0,4 % (points 7.9. et 7.10.);


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41. Recalls that European industries are in many areas up to 100% dependent on imports of industrial non-energy raw materials and points to the fact that raw material prices have substantially increased in recent years mainly due to a fast growing demand by emerging economies and aggravated by speculative activities; considers it essential that the EU strengthens its policies to this end and develops a coherent political approach ensuring a fair access to raw materials for industry, including all relevant areas of policy (external action, trade, environmental, development and research and innovation policy);

41. rappelle que, dans bon nombre de domaines, les industries européennes dépendent jusqu'à 100 % des importations de matières premières industrielles non énergétiques et souligne que le prix des matières premières a connu une forte hausse au cours des dernières années en raison principalement de la croissance rapide de la demande des pays émergents, hausse aggravée par les activités spéculatives; juge indispensable que l'Union européenne renforce son action à cet égard et mette en place une stratégie politique cohérente permettant d'assurer des conditions d'accès équitables aux matières premières pour l'industrie, et ce dans tous les s ...[+++]


2. For the purposes of point (b) of paragraph 1, the quantity of fuel or material processed during the reporting period shall be calculated as the quantity of fuel or material purchased during the reporting period, minus the quantity of fuel or material exported from the installation, plus the quantity of fuel or material in stock at the beginning of the reporting period, minus the quantity of fuel or material in stock at the end of the reporting period.

2. Aux fins du paragraphe 1, point b), la quantité de combustible ou de matière transformée au cours de la période de déclaration est calculée en déduisant de la quantité de combustible ou de matière achetée au cours de la période de déclaration la quantité de combustible ou de matière exportée hors de l’installation, et en y ajoutant la quantité de combustible ou de matière en stock au début de la période de déclaration, moins la quantité de combustible ou de matière en stock à la fin de la période de déclaration.


2. Raw materials for the production of gelatine and collagen not intended for human consumption may be stored, treated or processed in the establishments specifically authorised in accordance with Regulation (EC) No 853/2004, Annex III, Section XIV, Chapter I, point 5, and Section XV, Chapter I, point 5, provided the transmission of disease risk is prevented by segregation of such raw materials from the raw materials for the production of products of animal origin.

2. Les matières premières destinées à la production de gélatine ou de collagène non destinés à la consommation humaine peuvent être entreposées, traitées ou transformées dans les établissements autorisés expressément à ces fins, conformément à l’annexe III, section XIV, chapitre I, point 5, et section XV, chapitre I, point 5, du règlement (CE) no 853/2004, à condition que la transmission des risques de maladie soit empêchée par la séparation de ces matières premières de celles destinées à la production de produits d’origine animale.


2. Raw materials for the production of gelatine and collagen not intended for human consumption may be stored, treated or processed in the establishments specifically authorised in accordance with Regulation (EC) No 853/2004, Annex III, Section XIV, Chapter I, point 5, and Section XV, Chapter I, point 5, provided the transmission of disease risk is prevented by segregation of such raw materials from the raw materials for the production of products of animal origin.

2. Les matières premières destinées à la production de gélatine ou de collagène non destinés à la consommation humaine peuvent être entreposées, traitées ou transformées dans les établissements autorisés expressément à ces fins, conformément à l’annexe III, section XIV, chapitre I, point 5, et section XV, chapitre I, point 5, du règlement (CE) no 853/2004, à condition que la transmission des risques de maladie soit empêchée par la séparation de ces matières premières de celles destinées à la production de produits d’origine animale.


as regards the measures covered by points (b) and (d), particular emphasis shall be placed on assistance to those regions or countries where stockpiles of materials or agents referred to in points (b) and (d) still exist and where there is a risk of proliferation of such materials or agents.

En ce qui concerne les mesures relevant des points b) et d), une attention particulière est accordée à l'assistance aux régions ou pays où des stocks de substances ou agents tels que visés aux points b) et d) existent toujours et où ces substances ou agents présentent un risque de prolifération.


The statements mentioned in point (e) of the first paragraph shall be expressed in kilograms of uranium or thorium contained in respect of ores and source materials, and in grams in respect of uranium-233, or uranium-235 or plutonium contained in respect of special fissile materials.

Les communications prévues au premier alinéa, point e), sont faites en kilogrammes d'uranium ou de thorium contenu pour les minerais et matières brutes et en grammes d'uranium-233, d'uranium-235 ou de plutonium contenu pour les matières fissiles spéciales.


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