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Adopt mathematical tools for managing vehicles
Alcoholic hallucinosis
Arithmetical disorder
Autoptic evidence
Calculation
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Demonstrative evidence
Developmental acalculia
Disorder of personality and behaviour
Exercise mathematics
Gerstmann's syndrome
Handle mathematical tools for managing vehicles
Implement mathematics
Jealousy
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Mathematical subjects
Mathematics
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Paranoia
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Psychosis NOS
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Tangible evidence
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Use mathematical tools for managing a vehicle
Use mathematical tools for managing vehicles
WOE
Weight of evidence
Weight of evidence approach
Weight-of-evidence
Weight-of-evidence analysis
Weight-of-the-evidence analysis

Traduction de «mathematical evidence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
autoptic evidence | demonstrative evidence | mathematical evidence | objective evidence | objective fact evidence | real evidence | tangible evidence | tangible exhibit

preuve matérielle


demonstrative evidence | material evidence | mathematical evidence | real evidence

preuve matérielle


implement mathematics | use mathematical software | exercise mathematics | use mathematical tools and equipment

utiliser des outils et équipements mathématiques


handle mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing a vehicle | adopt mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing vehicles

utiliser des outils mathématiques pour la gestion de véhicules


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


mathematical subjects | study of mathematics | calculation | mathematics

mathématiques


weight of evidence | weight of evidence approach | weight-of-evidence | weight-of-evidence analysis | weight-of-the-evidence analysis | WOE [Abbr.]

analyse de la valeur probante


Definition: Dissociative stupor is diagnosed on the basis of a profound diminution or absence of voluntary movement and normal responsiveness to external stimuli such as light, noise, and touch, but examination and investigation reveal no evidence of a physical cause. In addition, there is positive evidence of psychogenic causation in the form of recent stressful events or problems.

Définition: Le diagnostic de stupeur repose sur la présence d'une diminution importante ou d'une absence des mouvements volontaires et d'une réactivité normale à des stimuli externes tels que la lumière, le bruit, ou le toucher, mais l'examen clinique et les examens complémentaires ne mettent en évidence aucun élément en faveur d'une cause physique. Par ailleurs, on dispose d'arguments en faveur d'une origine psychogène du trouble, dans la mesure où il est possible de mettre en évidence des événements ou des problèmes stressants récents.


The association of four anomalies: intellectual deficit, microcephaly, palate anomalies and ocular abnormalities. It has been described in five patients (three boys and two girls). The clinical manifestations are evident from birth. The palate anomal

syndrome oculo-palato-cérébral


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Generally the higher the GDP per capita the better the performance level in combined reading, mathematical and scientific literacy, which is evident in Austria, Belgium and France (OECD, Programme for International Student Assessment (PISA), 2000).

Généralement, plus le PIB par tête est élevé plus le niveau de performance en lecture, mathématiques et sciences est élevé, ce qui est évident en Autriche, en Belgique et en France (OCDE, Programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA), 2000).


Evidence shows, however, that a high share of young people do not acquire the necessary knowledge, skills or competences they need for the labour market, be it basic skills (such as reading or mathematics) or key competencies (such as digital skills or an entrepreneurial mindset).

Certains éléments montrent toutefois qu'une partie importante des jeunes n'acquiert pas les connaissances, compétences ou savoir-faire requis sur le marché du travail, qu'il s'agisse de compétences de base (comme la lecture ou les mathématiques) ou de compétences clés (comme les compétences numériques ou l'esprit d'entreprise).


B. whereas only 29 % of women have a degree in ICT and only 4 % are directly employed in the ICT sector; whereas according to the Commission’s figures there are more women than men in tertiary education; whereas, however, women are still under-represented in STEM subjects (science, technology, engineering and mathematics), which restricts economic opportunities for them, even though is no scientific evidence that men are more talented than women in STEM subjects;

B. considérant que seules 29 % des femmes ont un diplôme universitaire dans le secteur de l'informatique et que seules 4 % d'entre elles trouvent un emploi dans le secteur des TIC; considérant que, d'après les chiffres de la Commission, davantage de femmes que d'hommes suivent un enseignement supérieur; considérant toutefois que les femmes restent sous-représentées dans les filières STEM (sciences, technologie, ingénierie et mathématiques), ce qui limite d'autant leurs débouchés économiques, alors qu'aucune preuve scientifique ne démontre que les hommes sont plus talentueux que les femmes dans les filières STEM;


Hon. Stéphane Dion (President of the Queen's Privy Council for Canada and Minister of Intergovernmental Affairs, Lib.): Mr. Speaker, it is evident that the hon. member does not have a PhD in mathematics, because when there are only two choices, a yes and a no, absolute majority and simple majority are synonymous.

L'hon. Stéphane Dion (président du Conseil privé de la Reine pour le Canada et ministre des Affaires intergouvernementales, Lib.): Monsieur le Président, il est évident que le député n'a pas un doctorat en mathématiques, parce que lorsqu'il n'y a que deux choix, oui ou non, majorité absolue et majorité simple sont synonymes.


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The educational outcomes are evidence of this achievement: the completion rate in mathematics has increased by 10 per cent while that in reading and French is said to have risen by 43 per cent in just two years.

Les résultats scolaires en sont la preuve : le taux de réussite en mathématique a augmenté de 10 p. 100, alors qu'en lecture et en français, on parle d'une augmentation de 43 p. 100 en seulement deux ans.


The report combines data and information supplied by the Eurydice network, Eurostat and evidence from international surveys including the OECD's Teaching and Learning International Survey (TALIS 2008) and Programme for International Student Assessment (PISA 2009), and the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2011, International Association for the Evaluation of Educational Achievement).

Ce rapport combine des données et informations fournies par le réseau Eurydice, Eurostat, et les données provenant d’enquêtes internationales telles que l’Enquête internationale de l’OCDE sur l'enseignement et l'acquisition de connaissances (TALIS 2008), le programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA 2009), et les tendances dans l’étude des mathématiques et des sciences (TIMSS 2011, Association internationale pour l'évaluation du rendement scolaire).


Generally the higher the GDP per capita the better the performance level in combined reading, mathematical and scientific literacy, which is evident in Austria, Belgium and France (OECD, Programme for International Student Assessment (PISA), 2000).

Généralement, plus le PIB par tête est élevé plus le niveau de performance en lecture, mathématiques et sciences est élevé, ce qui est évident en Autriche, en Belgique et en France (OCDE, Programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA), 2000).


Even if we spend the court time and call the evidence to show that circumstances justify, in those cases where that little judicial discretion remains, the mathematical calculation of 1.5-to-1 reflects only the lack of earned remission.

Même si l'on prend le temps, pendant le procès, de présenter les éléments de preuve qui prouvent que les circonstances le justifient, dans les cas où le juge jouit toujours d'un peu de pouvoir discrétionnaire, le calcul mathématique de 1,5 jour par jour de détention provisoire ne fait que prendre en considération l'absence de remise de peine méritée.


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