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A Europe with a moral dimension
A moral Europe
B-to-B
B2B
B2B commerce
Business ethics
Business morals
Business-to-business
Business-to-business commerce
Business-to-business transactions
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Good character
Good morals
Honour
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Moral court
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Moral obligation
Moral tribunal
Morality
Morals
Morals court
Morals in business
Political ethics
Political morality
Political morals
Political scandal
Public morality
Public morals
Tribunal of morals

Traduction de «morals in business » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
business morals [ business ethics | morals in business ]

moralité de la vie économique


political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

moralité de la vie politique [ scandale politique ]


public morality [ public morals ]

moralité publique [ bonnes mœurs ]


moral court | court of morals | morals court | moral tribunal | tribunal of morals

tribunal moral


a Europe with a moral dimension | a moral Europe

une Europe de l'éthique






honour | morals | integrity | morality

morale | moralité


good morals | public morals | good character | public morality

bonnes mœurs


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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
all patents, rights to inventions, utility models, copyright and related rights, trademarks, service marks, trade, business and domain names, rights in trade dress or get-up, rights in goodwill or to sue for passing off, unfair competition rights, rights in designs, rights in computer software, database right, topography rights, moral rights, rights in confidential information (including know-how and trade secrets) and any other intellectual property rights, in each case whether registered or unregistered and including all application ...[+++]

tous les brevets, droits aux inventions, modèles d'utilité, droits d'auteur et droits voisins, marques commerciales et de service, noms commerciaux, raisons sociales et noms de domaine, droits sur l'habillage commercial, droit sur la renommée ou d'intenter une action pour commercialisation trompeuse ou concurrence déloyale, droits sur les dessins et modèles, droits sur les logiciels informatiques, bases de données et topographies de circuits intégrés, droits moraux, droits sur les informations confidentielles (y compris le savoir-fair ...[+++]


all patents, rights to inventions, utility models, copyright and related rights, trademarks, service marks, trade, business and domain names, rights in trade dress or get-up, rights in goodwill or to sue for passing off, unfair competition rights, rights in designs, rights in computer software, database right, topography rights, moral rights, rights in confidential information (including know-how and trade secrets) and any other intellectual property rights, in each case whether registered or unregistered and including all application ...[+++]

tous les brevets, droits aux inventions, modèles d'utilité, droits d'auteur et droits voisins, marques commerciales et de service, noms commerciaux, raisons sociales et noms de domaine, droits sur l'habillage commercial, droit sur la renommée ou d'intenter une action pour commercialisation trompeuse ou concurrence déloyale, droits sur les dessins et modèles, droits sur les logiciels informatiques, bases de données et topographies de circuits intégrés, droits moraux, droits sur les informations confidentielles (y compris le savoir-fair ...[+++]


25. Deplores the fact that the issue of moral hazard is not addressed and regrets that the question of the link between prudential standards for systemic institutions and the possible costs attached to a failure of such financial institutions has been referred back to the FSB for proposals only by October 2010; likewise regrets the absence of proposals to tackle the question of necessary restructurings and to review business models in the finan ...[+++]

25. déplore le fait que le risque moral ne soit pas traité et regrette que la question du lien entre les normes prudentielles pour les institutions financières d'importance systémique et les coûts éventuellement induits par une erreur de ces mêmes institutions financières soit renvoyée au CSF en vue de propositions attendues seulement pour le mois d'octobre 2010; regrette également l'absence de propositions destinées à régler la question des restructurations nécessaires et du réexamen des modèles d'entreprises dans le secteur financi ...[+++]


24. Regrets that the issue of moral hazard is not addressed and that the link between prudential standards for systemic institutions and the issue of the costs of a failure of such institutions is postponed to October 2010; calls for proposals to tackle the question of restructuring and a review of financial sector business models, to tackle the 'too big to fail' issue;

24. regrette que le risque moral ne soit pas traité et que le lien entre les normes prudentielles pour les institutions financières d'importance systémique et les coûts induits par une faillite de ces mêmes institutions soit renvoyée au mois d'octobre 2010; appelle de ses vœux des propositions destinées à régler la question des restructurations et du réexamen des modèles d'entreprises dans le secteur financier afin de résoudre le problème des sociétés "trop grosses pour faire faillite";


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25. Regrets that the G-20 leaders did not address the issue of moral hazard and that the link between prudential standards for systemic institutions and the costs of a failure of those institutions has been postponed until October 2010; calls for proposals to tackle restructuring and for a review of financial sector business models in order to tackle the 'too big to fail' issue;

25. regrette que les chefs d'État et de gouvernement du G-20 n'aient pas traité la question de l'aléa moral et que le lien entre les normes prudentielles pour les institutions financières d'importance systémique et les coûts induits par une faillite de ces mêmes institutions soit renvoyé au mois d'octobre 2010; appelle de ses vœux des propositions destinées à régler la question des restructurations et un réexamen des modèles d'entreprises dans le secteur financier afin de résoudre le problème des sociétés "trop grosses pour faire faillite";


7. Is concerned about moral hazard in the financial markets created by the size of state support packages and points out that taxpayers must witness changes in governance and remuneration schemes as well as restructuring of unfeasible business models and investment strategies in return for the investment of public money into the rescue plans for the financial system; notes that these objectives become more achievable with the curr ...[+++]

7. se dit préoccupé par le danger moral créé sur les marchés financiers par l'ampleur des programmes de soutien de l'État et fait observer que les contribuables doivent se rendre compte des changements dans la gouvernance et les systèmes de rémunération ainsi que dans la restructuration de modèles d'entreprise et de stratégies d'investissement irréalistes en retour de l'investissement de l'argent public dans les plans de sauvetage du système financier; note que ces objectifs deviennent plus réalisables étant donné la tendance actuelle à procéder de façon similaire au niveau mondial;


The UK Independence Party will not support this resolution because we believe the European Parliament has no business laying down moral standards in different Member States.

- (EN) Le parti pour l’indépendance de la Grande-Bretagne UKIP ne soutiendra pas cette résolution, car nous estimons qu’il n’entre pas dans les compétences du Parlement européen de fixer les normes morales qui doivent prévaloir dans les États membres.


Additionally, there are also intangible costs due for example to loss of business image, customer satisfaction, employee morale, or goodwill.

Il faut ajouter à cela des coûts intangibles, en termes par exemple de perte d'image de marque, de mécontentement des clients, de répercussions psychologiques parmi les travailleurs ou de goodwill.


If it cannot provide that burden of proof, then today I call on the industry to discharge its social, moral and business responsibility and voluntarily comply with this labelling recommendation.

Si elle n'y parvenait pas, elle devrait remplir sa responsabilité sociale, morale et commerciale, et observer volontairement cette recommandation sur l'étiquetage.


To establish a common definition of corruption in the private sector and the penalties applicable; to recognise that it is reprehensible for a moral or legal person to offer an undue advantage in the course of business activities.

Établir une définition commune de la corruption dans le secteur privé et des sanctions applicables; reconnaître un caractère répréhensible au fait qu‘une personne physique ou morale offre des avantages non justifiés dans le cadre d’activités commerciales.




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'morals in business' ->

Date index: 2022-03-24
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