(4) In order to ensure free circulation of publications s
uch as periodicals, newspapers and magazines throughout the Internal Market and avoid any risk of obstacles to free movement as a result of Member States’ laws, regulations and administrative provisions which prohibit
or regulate tobacco advertising in those media, it is necessary t
o clarify the legal situation by providing that Member States may limit tobacco advertising the
...[+++]rein to those magazines and periodicals which are not intended for the general public such as trade journals, but may not prohibit the sale and circulation of publications which are published in other Member States, where those publications are not principally intended for the market of that Member State.(4) Afin de garantir la libre circulat
ion de publications telles que périodiques, journaux et revues dans l'ensemble du marché intérieur, et d'éviter tout risque d'entraves à la libre circulation du fait de dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres qui réglementent la publicité en faveur du tabac dans ces médias, il est nécessa
ire de clarifier la situation juridique en prévoyant que les États membres peuvent limiter la publicité en faveur du tabac aux revues et périodiques non destinés au grand pub
...[+++]lic, comme les revues spécialisées, mais ne peuvent interdire la vente et la diffusion de publications éditées dans d'autres États membres où ces publications ne sont pas principalement destinées au marché de cet État membre.