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Advise on use of land
Advising on land uses
COCOM
Directive on the re-use of public sector information
Dispersive use
Guide the use of land
Legal non-conforming use
Non dispersive use
Non-conforming use
Nonconforming use
PSI directive
Peaceful use of outer space
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right to re-use information
Right to reuse information
Space exploration
Use back-up and recovery software
Use back-up and recovery tools
Use of outer space
Use recovery tools
Wassenaar arrangement
Wide dispersive use
Widespread dispersive use

Traduction de «non dispersive use » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


dispersive use | wide dispersive use | widespread dispersive use

application fortement dispersive | large utilisation dispersive | utilisation dispersive




back-up and recovery tools using, use back-up tools | use back-up and recovery software | use back-up and recovery tools | use recovery tools

utiliser des outils de sauvegarde et de récupération


counsel on use of land, make recommendations on use of land | guide the use of land | advise on use of land | advising on land uses

donner des conseils sur l’usage de terrains


receive appropriate permissions for recorded audiovisual example use | receiving appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | Gaining appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | receive appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples

recevoir des autorisations appropriées pour l'utilisation d'exemples d'enregistrements audiovisuels


Wassenaar arrangement [ COCOM | Coordinating Committee for Multilateral Export Controls | Wassenaar Arrangement on Export Controls for Conventional Arms and Dual-Use Goods and Technologies ]

Arrangement de Wassenaar [ Arrangement de Wassenaar relatif au contrôle des exportations des armes conventionnelles et des biens et technologies à double usage | COCOM | Comité de coordination pour le contrôle multilatéral des exportations ]


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

droit de réutiliser l’information [ directive concernant la réutilisation des informations du secteur public | directive ISP | réutilisation d'informations du secteur public ]


non-conforming use [ nonconforming use | legal non-conforming use ]

usage dérogatoire [ affectation dérogatoire | affectation dérogatoire légale | usage non conforme ]


use of outer space [ peaceful use of outer space | space exploration | space exploration(UNBIS) ]

utilisation de l'espace [ exploration de l'espace | responsabilité des objets spatiaux | utilisation pacifique de l'espace ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to fully understand the environmental implications of resource use, it is necessary to include both upstream and downstream activities (including the use of infrastructure, transport, dispersive losses, etc.).

Pour comprendre toutes les conséquences de l'utilisation des ressources pour l'environnement, il est nécessaire de tenir compte à la fois des activités en amont et en aval (notamment l'utilisation des infrastructures, le transport, les pertes par dispersion, etc.).


Since the objective of this Regulation, namely improving availability of medicinal products tested for paediatric use, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore be better achieved at Community level, given that this will make it possible to take advantage of the widest possible market and avoid the dispersion of limited resources, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Étant donné que l'objectif du présent règlement, à savoir améliorer la disponibilité des médicaments testés en vue d'un usage pédiatrique, ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres et peut donc être mieux réalisé au niveau communautaire en raison de la possibilité de tirer parti du marché le plus vaste possible et d'éviter la dispersion de ressources limitées, la Communauté peut prendre des mesures, confo ...[+++]


- Development of models of large scale dispersion over large areas and using multiple routes of high risk pathogens of concern (smallpox, anthrax, C. botulinum, Yersinia pestis, haemorrhagic fever viruses, Francisella tularensis and genetically modified organisms) to produce a validated model for use by public authorities.

- Mise au point de modèles de prolifération à grande échelle sur de grandes zones et par voies multiples d'agents pathogènes à haut risque (variole, anthrax, C. botulinum, Yersinia pestis, virus de la fièvre hémorragique, Francisella tularensis et organismes génétiquement modifiés) pour produire un modèle validé à l'usage des pouvoirs publics.


F. whereas an estimated 1,400 protestors have been killed as a result of excessive and arbitrary use of force by security forces since July 2013, including on 2 January 2015, when security forces shot dead two persons during the violent dispersal of a protest by supporters of the Muslim Brotherhood in Cairo’s Matariya district; whereas the systematic and widespread killing of at least 1,150 pro-Morsi demonstrators by Egyptian security forces in July and August 2013 probably amounts to crimes against humanity, according to the NGO Human Rights Watch; whereas the latter stated that the Rab’a Square killings constitutes one of the world’s ...[+++]

F. considérant que depuis juillet 2013, environ 1 400 manifestants ont été tués par les forces de sécurité, qui ont fait un usage excessif et arbitraire de la force, notamment le 2 janvier 2015, quand elles ont abattu deux personnes en dispersant violemment une manifestation de partisans des Frères musulmans dans le quartier Matariya du Caire; que, selon l'organisation non gouvernementale Human Rights Watch, les meurtres systématiques et généralisés d’au moins 1 150 manifestants pro-Morsi par les forces de sécurité égyptiennes en juillet et août 2013 constituent probablement des crimes contre l'humanité; que son porte-parole a déclaré ...[+++]


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54. Advocates strict control and continued testing and assessment of the environmental impact of chemical dispersants (and emergency response plans involving the use of chemical dispersants) both to ensure their suitability in the event of a spill and to avoid public health and environmental implications; calls for the Commission to provide for more detailed research into the impacts of such chemicals through EU research programmes if necessary;

54. préconise un contrôle strict ainsi que des essais et des évaluations continus de l'impact environnemental des dispersants chimiques (sans oublier des plan de réaction d'urgence comprenant l'utilisation de dispersants chimiques), tant pour garantir leur adéquation en cas de déversement accidentel que pour éviter des implications pour la santé publique et l'environnement; demande à la Commission de prévoir des études plus détaillées sur les effets de ces produits chimiques, si nécessaire, grâce à des programmes de recherche de l'UE;


39. Advocates strict control, continued testing and assessment of the environmental impact of chemical dispersants (and on emergency response plans involving the use of chemical dispersants) both to ensure their suitability in the event of a spill and to avoid public health and environmental implications; calls for the Commission to ensure more detailed research into the impacts of such chemicals through EU research programmes if necessary.

39. préconise un contrôle strict ainsi que des essais et des évaluations continus de l'impact environnemental des dispersants chimiques (sans oublier des plan de réaction d'urgence comprenant l'utilisation de dispersants chimiques), tant pour garantir leur adéquation en cas de déversement accidentel que pour éviter des implications pour la santé publique et l'environnement; demande à la Commission d'étudier plus avant les effets de ces produits chimiques, si nécessaire, par des programmes de recherche de l'Union européenne.


55. Advocates strict control and continued testing and assessment of the environmental impact of chemical dispersants (and emergency response plans involving the use of chemical dispersants) both to ensure their suitability in the event of a spill and to avoid public health and environmental implications; calls for the Commission to provide for more detailed research into the impacts of such chemicals through EU research programmes if necessary;

55. préconise un contrôle strict ainsi que des essais et des évaluations continus de l'impact environnemental des dispersants chimiques (sans oublier des plan de réaction d'urgence comprenant l'utilisation de dispersants chimiques), tant pour garantir leur adéquation en cas de déversement accidentel que pour éviter des implications pour la santé publique et l'environnement; demande à la Commission de prévoir des études plus détaillées sur les effets de ces produits chimiques, si nécessaire, grâce à des programmes de recherche de l'UE;


‘carriers’ are substances used to dissolve, dilute, disperse or otherwise physically modify a food additive or a flavouring, food enzyme, nutrient and/or other substance added for nutritional or physiological purposes to a food without altering its function (and without exerting any technological effect themselves) in order to facilitate its handling, application or use.

Les «supports» sont des substances utilisées pour dissoudre, diluer, disperser ou modifier physiquement de toute autre manière un additif, un arôme, une enzyme alimentaire, un nutriment et/ou d’autres substances ajoutées à un aliment à des fins alimentaires ou physiologiques sans modifier sa fonction (et sans avoir elles-mêmes de rôle technologique) afin de faciliter son maniement, son application ou son utilisation.


Since the objective of this Regulation, namely improving availability of medicinal products tested for paediatric use, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore be better achieved at Community level, given that this will make it possible to take advantage of the widest possible market and avoid the dispersion of limited resources, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Étant donné que l'objectif du présent règlement, à savoir améliorer la disponibilité des médicaments testés en vue d'un usage pédiatrique, ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres et peut donc être mieux réalisé au niveau communautaire en raison de la possibilité de tirer parti du marché le plus vaste possible et d'éviter la dispersion de ressources limitées, la Communauté peut prendre des mesures, confo ...[+++]


– use in wide-dispersive applications, such as use by the general public, rather than in low-dispersive applications, such as specialized industrial and/or institutional cleaning;

– utilisation exclusive à des fins industrielles ou institutionnelles spécifiques, à condition que le volume des ventes et l'utilisation sur l'ensemble du territoire de l'UE ne soient pas d'un niveau tel qu'ils constituent une menace pour l'environnement et la santé;


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