Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse recycling grant opportunities
Grant ad colligenda bona
Grant ad colligenda bona defuncti
Grant ad colligendum
Grant ad colligendum bona defuncti
Grant de bonis non
Grant de bonis non administratis
Grant of administration ad colligenda bona
Grant of administration de bonis non administratis
Investigate recycling grant opportunities
Non negativity constraint
Non negativity restriction
Non-fully flexible fare
Non-restrictive educational grant
Non-restrictive grants
Probe recycling grant opportunities
Research recycling grant opportunities
Restricted fare
Restrictive fare
To grant a rebate
To grant a reduction
To grant a refund
Unrestricted educational grant

Traduction de «non-restrictive grants » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-restrictive grants

subvention sans caractère restrictif


grant ad colligenda bona | grant ad colligenda bona defuncti | grant ad colligendum | grant ad colligendum bona defuncti | grant of administration ad colligenda bona

lettres d'administration conservatoires


unrestricted educational grant | non-restrictive educational grant

subvention à l'éducation sans restriction | subvention d'éducation sans restriction | subvention à l'enseignement sans restriction | subvention éducative sans restriction | subvention éducative sans restrictions


grant ad colligenda bona | grant ad colligenda bona defuncti | grant ad colligendum | grant ad colligendum bona defuncti

lettres d'administration conservatoires


investigate recycling grant opportunities | probe recycling grant opportunities | analyse recycling grant opportunities | research recycling grant opportunities

rechercher des possibilités de subventions de recyclage


to grant a rebate | to grant a reduction | to grant a refund

accorder une détaxe


grant of administration cum testamento annexo et de bonis non administratis [ grant of administration de bonis non administratis with the will annexed | grant of administration de bonis non administratis with will annexed ]

lettres d'administration testamentaire à titre complétif


grant de bonis non [ grant de bonis non administratis | grant of administration de bonis non administratis ]

lettres d'administration complétives


restricted fare | restrictive fare | non-fully flexible fare

tarif à contrainte | tarif à contraintes | tarif avec restriction | tarif non intégralement souple


non negativity constraint | non negativity restriction

contrainte de non-négativité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In October 2011, the EU Court of Justice addressed in its Premier League/Murphy judgment (joined cases C-403/08 and C-429/08) the issue of licensing restrictions granting broadcasters an exclusive live broadcasting right for Premier League matches on a territorial basis, generally corresponding to the territory of a Member State.

En octobre 2011, la Cour de justice de l'UE (la Cour) a abordé, dans son arrêt Premier League/Murphy (affaires jointes C-403/08 et C-429/08), la question des restrictions en matière de concession de licences qui octroient aux diffuseurs un droit exclusif de diffusion en direct des matches de Premier League sur une base territoriale, correspondant en général au territoire d'un État membre.


In this respect, the Commission should be able to adopt measures determining the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These measures are also designed to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reasonable steps AIFM are expected to take in terms of internal and organizational procedures in order to identify, prevent, manage and disclose conflicts of interest. They are designed to specify th ...[+++]

À cet égard, la Commission doit disposer des compétences nécessaires pour adopter les mesures servant à: déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionnaires respectent leurs obligations en ce qui concerne les règles de conduite, les types de conflits d’intérêts que les gestionnaires doivent détecter ainsi que les mesures raisonnables que doivent prendre les gestionnaires en mat ...[+++]


(27) The Commission should be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, in order to determine the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These delegated acts may also specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reas ...[+++]

(27) Il y a lieu de conférer à la Commission les compétences lui permettant d’adopter des actes délégués conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne afin de déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; ces actes délégués peuvent aussi fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionnaires respectent leurs obligations en ce qui concerne les règles de conduite, les types de conflits d’int ...[+++]


D. whereas a "status quo clause" stipulates that if an EU-15 Member State regulates access to its labour market under national law during the transitional period, nationals of the new Member States must not be subject, in that Member State, to greater restrictions than those in force on the date of signing of the Accession Treaty; whereas this rule applies to access granted under national provisions or bilateral agreements,

D. considérant qu'une "clause de statu quo" prévoit que, si un État membre de l'UE–15 contrôle l'accès à son marché du travail en application de la législation nationale au cours de la période de transition, les ressortissants des nouveaux États membres ne doivent pas faire, dans cet Etat membre, l'objet de restrictions plus importantes que celles en vigueur à la date de la signature du traité d'adhésion; que cette règle s'applique à l'accès accordé au titre de dispositions nationales ou d'accords bilatéraux,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States shall ensure that legal assistance and/or representation granted under subparagraph (d) is not arbitrarily restricted.

Les États membres garantissent que l'assistance juridique et/ou la représentation accordées en vertu du point (d) ne sont pas limitées de manière arbitraire.


2. Participants in the same indirect action shall be informed as soon as possible by the participant required to grant access rights of any limitations to the granting of access rights to pre-existing know-how, of any obligations to grant rights to knowledge, or of any restriction which might substantially affect the granting of access rights, as the case may be.

2. Les participants à une même action indirecte sont informés au plus tôt par le participant tenu de concéder des droits d'accès, selon le cas, des limitations à la concession de droits d'accès sur le savoir-faire préexistant, des obligations de concéder des droits sur les connaissances ou de toute restriction pouvant affecter de manière substantielle la concession de droits d'accès.


This provision could also restrict the free movement of television signal decoders (in violation of Article 30) and restrict the use of these decoders to access conditional access services originating in other Member States, such as encrypted television channels (and so violate Article 59). * The requirement for prior certification of "equipment" (including decoders) should have been notified under Directive 83/189, and again, may be in breach of Articles 30 and 59 of the Treaty, in that it could restrict the sale or rental of a product (the decoder) which is available legally in other Member States, thereby restricting in addition the pro ...[+++]

Cette disposition pourrait aussi restreindre la libre circulation des décodeurs de signaux de télévision (en violation de l'article 30), ainsi que l'utilisation de ces décodeurs pour accéder aux services à accès conditionnel, tels que les chaînes de télévision cryptée (en violation de l'article 59); · l'exigence d'une certification préalable des "équipements" (y compris les décodeurs) aurait dû être notifiée en application de la directive 83/189 et peut également être contraire aux articles 30 et 59 du Traité, en ce qu'elle pourrait restreindre la vente ou la location d'un produit (le décodeur) qui est légalement disponible dans d'autres États memb ...[+++]


The measures include : opening intervention for young male animals (7 to 9 months old); reducing the total number of producer rights to the male beef premium; encourage the extensification of production; introduce a calf processing programme in the member States; increase the ceilings for intervention purchases in 1996 and 1997; restrict grant aid for on-farm investments in beef production facilities; reduce arable aid payments to take account of favourable market developments and thus also enable funding to be provided for the measures for the beef sector.

Ces mesures comprennent l'ouverture du régime d'intervention pour les jeunes bovins mâles (âgés de 7 à 9 mois), la réduction du nombre total de droits des producteurs à la prime au bovin mâle, l'encouragement à l'extensification de la production, l'introduction d'un programme de transformation de viande de veau dans les Etats membres, le relèvement des plafonds des achats à l'intervention en 1996 et 1997, la restriction des subventions au titre des investissements sur l'exploitation en faveur d'installations de production de viande bo ...[+++]


Licensing agreements containing such restrictions do not need to be notified to the Commission; - a certain number of obligations which the parties may lawfully include in their contracts (such as the right for licensors to terminate the agreement in the event of the licensee challenging the validity of the patent, the secret or substantial nature of the licensed know-how or the obligation for licensees to use their best endeavours to manufacture and market the licensed product); - a "blacklist" of clauses or restrictions the insertion of which in an agreement prevents block exemption being granted ...[+++]

Un accord de licence contenant de telles restrictions ne doit donc pas être notifié à la Commission; -- un certain nombre d'obligations, qui peuvent licitement être insérées par les parties dans leurs contrats (telles que le droit pour le donneur de licence de résilier l'accord en cas de contestation par le licencié de la validité du brevet ou du caractère secret ou substantiel du savoir-faire ou l'obligation pour le licencié de fabriquer et commercialiser au mieux le produit sous licence); -- une "liste noire", de clauses ou restri ...[+++]


Aid measures Nos N 636/94 central and decentralized IPR for the North N 642/94 restricted central IPR for the Twente NUTS III region N 643/94 restricted central IPR for a section of the southern Limburg NUTS III region Regional aid Investment Grant Scheme (Investeringspremieregeling -"IPR") - Netherlands The Commission has decided to raise no objection to the main regional aid scheme in the Netherlands, the Investment Grant Scheme (Investeringspremieregeling - "IPR").

- Aides jointes N 636/94 IPR central et décentralisé pour le Nord du pays N 642/94 IPR central restreint pour le NUTS III de Twente N 643/94 IPR central restreint pour une partie du NUTS III de Zuid-Limburg - Aides régional Régime IPR (Investeringspremieregeling - régime de primes à l'investissement) - Pays-Bas Le régime IPR (Investeringspremieregeling - Régime de primes à l'investissement) est le régime d'aides régionales principal aux Pays-Bas.


w