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Accumulated exchange difference
Cumulative foreign currency translation adjustment
Cumulative translation adjustment
Currency adjustment
Currency translation adjustment
Exchange adjustment
Exchange difference
Exchange gain or loss
Excise Transportation Loss Offset Rebate Program
Federal Transportation Loss Offset Rebate Program
Foreign currency transaction gain or loss
Foreign currency translation adjustment
Foreign exchange adjustment
Foreign exchange gain or loss
Full offsetting of losses within a group of enterprises
Loss set-off
Offsetting of foreign losses
Offsetting of losses
Taking foreign losses into account
Translation adjustment
Translation gain or loss

Traduction de «offsetting foreign losses » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
offsetting of foreign losses | taking foreign losses into account

prise en compte des pertes étrangères


loss set-off | offsetting of losses

compensation des pertes


full offsetting of losses within a group of enterprises

compensation intégrale des pertes au sein du groupe d'entreprises


translation adjustment | accumulated exchange difference | cumulative foreign currency translation adjustment | cumulative translation adjustment | currency adjustment | currency translation adjustment | exchange adjustment | exchange difference | exchange gain or loss | foreign currency translation adjustment | foreign exchange adjustment | translation gain or loss | unrealized foreign currency translation gains and losses

écart de conversion | écart de conversion des devises | écart de conversion cumulé | différence de conversion


exchange gain or loss [ exchange difference | foreign exchange gain or loss | translation adjustment | translation gain or loss ]

profit ou perte sur change [ gain ou perte de change ]


exchange gain or loss | exchange difference | foreign currency transaction gain or loss | foreign exchange gain or loss

gain ou perte de change | profit ou perte sur change | écart de change | différence de change


Federal Transportation Loss Offset Rebate Program

Programme fédéral de remise pour compenser les pertes d'entreprises de transport


Excise Transportation Loss Offset Rebate Program

Programme de remboursement de l'accise pour compenser les pertes dans le domaine du transport
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Charter banks will likely offset these losses by jacking up the price of bank services on Canadians who have no access to the foreign banks.

Les banques à charte compenseront tout probablement ces pertes en accroissant les frais de service bancaires pour les Canadiens qui n'auront pas accès aux banques étrangères.


The Department of Foreign Affairs and International Trade requested $23.1 million to offset foreign exchange losses incurred during missions.

Le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international a demandé 23,1 millions de dollars pour compenser des pertes au titre des opérations de change encourues durant des missions.


So after the fact, they'll say they'll give you this to offset your losses over here because they're going to bring in foreign banks.

Après coup, ils diront qu'ils vont accordent ceci pour compenser les pertes subies là, puisqu'ils vont permettre l'arrivée des banques étrangères sur le marché canadien.


16. Believes that corporate groups should be treated as far as possible in the same way whether they are present in several Member States or in a single Member State only; stresses that in situations involving cross-border losses by foreign subsidiaries, double-taxation of the parent company must be avoided, fiscal competence must be fairly distributed between Member States, losses may not be offset twice and tax avoidance must be prevented;

16. estime que les groupes de sociétés qui mènent leurs activités dans plusieurs États membres devraient être, dans la mesure du possible, traités de la même manière que ceux opérant dans un seul État membre; souligne que, dans les situations impliquant des pertes transfrontalières subies par des filiales étrangères, il convient d'éviter de soumettre la société mère à une double imposition, de répartir le pouvoir d'imposition de façon équitable entre les États membres, de ne pas prendre deux fois en compte les pertes et d'empêcher l'évasion fiscale;


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16. Believes that corporate groups present in several Member States should be treated as far as possible in the same way as groups present in a single Member State; stresses that in situations involving cross-border losses by foreign subsidiaries, double-taxation of the parent company must be avoided, fiscal competence must be fairly distributed between Member States, losses may not be offset twice and tax avoidance must be prevented;

16. estime que les groupes de sociétés qui mènent leurs activités dans plusieurs États membres doivent être, dans la mesure du possible, traités de la même manière que ceux opérant dans un seul État membre; souligne que, dans les situations impliquant des pertes transfrontalières subies par des filiales étrangères, il convient d'éviter de soumettre la société mère à une double imposition, de répartir le pouvoir d'imposition de façon équitable entre les États membres, de ne pas prendre deux fois en compte les pertes et d'empêcher l'évasion fiscale;


16. Believes that corporate groups should be treated as far as possible in the same way whether they are present in several Member States or in a single Member State only; stresses that in situations involving cross-border losses by foreign subsidiaries, double-taxation of the parent company must be avoided, fiscal competence must be fairly distributed between Member States, losses may not be offset twice and tax avoidance must be prevented;

16. estime que les groupes de sociétés qui mènent leurs activités dans plusieurs États membres devraient être, dans la mesure du possible, traités de la même manière que ceux opérant dans un seul État membre; souligne que, dans les situations impliquant des pertes transfrontalières subies par des filiales étrangères, il convient d'éviter de soumettre la société mère à une double imposition, de répartir le pouvoir d'imposition de façon équitable entre les États membres, de ne pas prendre deux fois en compte les pertes et d'empêcher l'évasion fiscale;


35. Notes that cases concerning taxation are frequently brought before the Court of Justice of the European Communities and that this is mainly because of the lack of transparency and the high level of complexity of the taxation systems in Europe and calls, therefore, for a simplification of tax codes across the European Union; believes that, in situations involving cross-border losses by foreign subsidiaries, the double taxation of parent companies must be avoided, fiscal competence must be fairly distributed among Member States, losses should not be offset ...[+++]

35. relève que la Cour de justice des Communautés européennes est souvent saisie d'affaires concernant la fiscalité et que cela s'explique principalement par le manque de transparence et la grande complexité des systèmes fiscaux en Europe, et demande dès lors une simplification des codes des impôts dans l'Union européenne; est d'avis que, dans les situations impliquant des pertes transfrontalières subies par des filiales étrangères, il faut éviter de soumettre la société mère à une double imposition, il convient de veiller à ce que le pouvoir d'imposition soit réparti de manière équilibrée entre les États membres, les pertes ne doivent ...[+++]


35. Notes that cases concerning taxation are frequently brought before the Court of Justice of the European Communities and that this is mainly because of the lack of transparency and the high level of complexity of the taxation systems in Europe and calls, therefore, for a simplification of tax codes across the European Union; regards the ruling of the Court of Justice in the Marks Spencer Case as giving Member States the right to maintain their tax systems; believes that, in situations involving cross-border losses by foreign subsidiaries, the double taxation of parent companies must be avoid ...[+++]

35. relève que la Cour de justice des Communautés européennes est souvent saisie d'affaires concernant la fiscalité et que cela s'explique principalement par le manque de transparence et la grande complexité des systèmes fiscaux en Europe, et demande dès lors une simplification des codes des impôts dans l'Union européenne; estime que la jurisprudence développée par la CJCE dans l'affaire Marks Spencer confère aux États membres le droit de maintenir leurs systèmes fiscaux; est d'avis que, dans les situations impliquant des pertes transfrontalières subies par des filiales étrangères, il faut éviter de soumettre la société mère à une doub ...[+++]


The aid is awarded to shipyards in the form of outright grants towards the cost of building or converting vessels or to offset any losses on contracts concluded with domestic or foreign shipowners. The two forms of assistance combined must not exceed the maximum ceiling, and fishing vessels forming part of the Community fleet are ineligible for support.

Ces aides sont octroyées sous forme de subventions non remboursables au titre de participation aux coûts de construction ou de transformation de navires et de compensation de pertes éventuelles pour les contrats conclus tant avec des armateurs nationaux qu'à l'exportation, étant entendu que le cumul des deux formes d'intervention ne dépasse pas le plafond maximal. En ce qui concerne les bateaux de pêche, ceux qui s'insèrent dans la flotte communautaire sont exclus du bénéfice des aides.


I cannot trust them in any good conscience but I can call on them to remember the concept of public good in transport policy and do the following before bringing in any new law: Protect the maximum number of jobs and ensure that any job loss be offset through attrition and incentive packages; put in place a regulatory framework to guarantee fair prices and equal service to the consumer; explore all policy instruments at its disposal, which might include an equity partnership, to ensure that the public good is protected in a restructured airline industry; have all affected stakeholders particip ...[+++]

En mon âme et conscience, je ne peux leur faire confiance, mais je peux les inviter à ne pas oublier le principe de l'intérêt public dans la politique en matière de transport et à faire ce qui suit avant d'adopter de nouvelles mesures législatives: protéger le maximum d'emplois et veiller à ce que toute perte d'emploi soit compensée par l'attrition ou par un ensemble de mesures d'encouragement; mettre en place une structure de réglementation qui garantira aux consommateurs des prix justes et des services équitables; examiner tous les outils d'intervention à sa disposition, par exemple, un partenariat avec participation qui garantira la ...[+++]


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