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Call tree
Calling tree
Carry out a check of production plant equipment
Carry out checks of production plant equipment
Chemical plant and systems monitoring technician
Chemical plant operator
Chemical plant systems technician
Chemical processing plant controller
Clean system for ventilation
Clean ventilation system
Clean ventilation systems
Clear out ventilation system
Complete checks of production plant equipment
Fan out notification system
LIFO redundancy system
Last-in-first-out redundancy system
Locked-out plant
Out plant system
Out-plant system
Oversee checks of production plant equipment
Phone tree
Picking out plant
Planting out
Pricking out
TT
Telephone fan-out
Telephone fan-out system
Telephone fanout
Telephone tree
Thrust out-off system
Thrust termination system
Thrust terminator
Transplanted plant
Transplanting

Traduction de «out-plant system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


chemical plant and systems monitoring technician | chemical plant systems technician | chemical plant operator | chemical processing plant controller

pilote d'installations de transformation chimique




clean system for ventilation | clear out ventilation system | clean ventilation system | clean ventilation systems

nettoyer un système de ventilation


telephone tree [ TT | phone tree | call tree | calling tree | telephone fan-out | telephone fan-out system | telephone fanout | fan out notification system ]

chaîne téléphonique [ arbre téléphonique | système d'avertissement pyramidal d'urgence ]


transplanting | pricking out | planting out

repiquage | repiquement


last-in-first-out redundancy system | LIFO redundancy system

système de licenciement LIFO




thrust terminator [ thrust out-off system | thrust termination system ]

dispositif d'arrêt de poussée


carry out a check of production plant equipment | complete checks of production plant equipment | carry out checks of production plant equipment | oversee checks of production plant equipment

procéder à des vérifications d'équipements d'unités de production
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
41. A company shall develop and implement a processing plant integrity program that sets out management systems, records systems and methodologies for monitoring the processes and components and for mitigating identifiable hazards at the plant.

41. La compagnie élabore et met en application un programme de contrôle de l’intégrité de l’usine de traitement, prévoyant des systèmes de gestion et de dossiers, des méthodes de contrôle des processus et des éléments, ainsi que des mesures d’atténuation des dangers repérables dans l’usine.


41. A company shall develop and implement a processing plant integrity program that sets out management systems, records systems and methodologies for monitoring the processes and components and for mitigating identifiable hazards at the plant.

41. La compagnie élabore et met en application un programme de contrôle de l’intégrité de l’usine de traitement, prévoyant des systèmes de gestion et de dossiers, des méthodes de contrôle des processus et des éléments, ainsi que des mesures d’atténuation des dangers repérables dans l’usine.


The WTO has singled out plants as a separate life form and requires members to provide a system through patents, a sui generis equivalent, or a combination thereof.

L'OMC considère les végétaux comme une forme de vie distincte et exige que ses membres en assure la protection par l'entremise de brevets, d'un système sui generis ou d'un système mixte.


(20) Due to the infrastructural constraints faced by existing medium combustion plants which are part of small isolated systems (SIS) or micro isolated systems (MIS) and the need to facilitate their interconnection, such plants should be given more time to adapt to the emission limit values set out in this Directive.

(20) En raison des contraintes en matière d'infrastructures auxquelles sont confrontées les installations de combustion moyennes qui font partie de petits réseaux isolés ou de micro réseaux isolés, et compte tenu de la nécessité de faciliter leur interconnexion, de telles installations devraient se voir accorder plus de temps pour s'adapter aux valeurs limites d'émission énoncées dans la présente directive.


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(20) Due to the infrastructural constraints faced by existing medium combustion plants which are part of small isolated systems (SIS) or micro isolated systems (MIS) and the need to facilitate their interconnection, such plants should be given more time to adapt to the emission limit values set out in this Directive.

(20) En raison des contraintes en matière d'infrastructures auxquelles sont confrontées les installations de combustion moyennes qui font partie de petits réseaux isolés ou de micro réseaux isolés, et compte tenu de la nécessité de faciliter leur interconnexion, de telles installations devraient se voir accorder plus de temps pour s'adapter aux valeurs limites d'émission énoncées dans la présente directive.


(Return tabled) Question No. 20 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what was the reason for the temporary halt, initiated by European Union (EU) officials, to horse meat imports from Canada on October 12, 2012; (b) has Canada participated in talks with EU officials regarding the safety of horse meat from Canada since that time, (i) if so, what topics were discussed, (ii) what conclusions were reached; (c) what restrictions effective in 2013 will be imposed upon the Canadian horse meat industry by the EU, (i) what is the anticipated impact of these restrictions on the frequency and type of drug residue testing on horse meat in Canada as well as on the data required on Equine Information Documents ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 20 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle était la raison de l’interruption temporaire des importations de viande chevaline du Canada décrétée par les représentants de l’Union européenne (UE) le 12 octobre 2012; b) le Canada a-t-il participé aux pourparlers avec les représentants de l’UE au sujet de la salubrité de la viande chevaline du Canada depuis, (i) dans l’affirmative, quels ont été les sujets abordés, (ii) à quelles conclusions en est-on arrivé; c) quelles seront les restrictions imposées à partir de 2013 par l’UE à l’industrie canadi ...[+++]


5. Recognises the potential role of the intellectual property and patent system in promoting innovation, transfer and dissemination of technology to the mutual advantage of stakeholders, providers, holders and users of genetic resources, their derivatives, and of associated traditional knowledge in a manner conducive to welfare and development, while emphasising the necessity of preventing the adverse effects of the IPR and patent system on indigenous peoples’ and local communities’ application of traditional knowledge, their laws, practices and knowledge system and their ability to use, develop, create and protect their knowledge in rel ...[+++]

5. mesure le rôle que peut jouer le système des droits de propriété intellectuelle et le système des brevets dans la promotion de l'innovation, du transfert et de la diffusion des techniques, à l'avantage mutuel des parties intéressées, des fournisseurs, des détenteurs et des utilisateurs de ressources génétiques, de leurs dérivés et des savoirs traditionnels qui y sont liés, d'une manière propice au bien-être collectif et au développement; souligne cependant la nécessité d'éviter que les populations autochtones et les communautés locales subissent les conséquences négatives des DPI et du système des brevets dans l'application des conna ...[+++]


I also recommend that the implementation of concrete measures for the rational use of the river basins is accelerated, especially in the case of those where there are hydropower plants built and most importantly of rivers that ensure the cooling of nuclear plants, because irrational use combined with the accentuated decrease of flows may lead to the closure of many clean electricity production facilities and, as a consequence, could throw the European electric power system out of balance, which would entail major risks to the Union’s security in the electric power sector.

Je recommande également que la mise en œuvre de mesures concrètes pour que l’utilisation rationnelle des bassins hydrographiques soit accélérée, en particulier dans le cas de ceux dans lesquels des centrales hydrauliques sont construites et, plus important encore, des cours d’eau qui assurent le refroidissement de centrales nucléaires, parce qu’une utilisation irrationnelle combinée à la diminution accentuée des débits pourrait mener à la fermeture de nombreuses installations de production d’électricité propre et, en conséquence, pourrait déséquilibrer le système de génération d’électricité européen, ce qui impliquerait des risques majeu ...[+++]


These countries have been supported in their work by the International Atomic Energy Agency, which reviewed their analyses of the extent of the problem in the cases of a considerable number of power plants. Mrs Plooij-van Gorsel referred to the operations carried out to date, and my answer to her is this: the operations of the Agency and of countries using nuclear power plants did not reveal any “bug” problems in the essential safety systems.

Ces pays ont été soutenus dans leur travail par l'Agence internationale de l'énergie atomique, qui a révisé leurs analyses de l'ampleur du problème pour un nombre significatif de centrales ; Madame Plooij-van Gorsel a fait allusion aux travaux effectués jusqu'ici et voici ma réponse, Madame : les travaux de l'Agence et des pays qui exploitent ces centrales n'ont pas révélé de problème de "bug" sur les systèmes essentiels pour la sécurité.


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium Mr Jan DE BOCK Deputy Permanent Representative Denmark Mr Jann SJURSEN Minister for Energy Mr Soeren SKAFTE State Secretary, Ministry of Industry and Energy Germany Mr Dieter von WÜRZEN State Secretary, Federal Ministry of Economic Affairs Greece Mr Georges APOSTOLAKIS Secretary-General for Energy Spain Mr Claudio ARANZADI Minister for Industry and Energy France Mr Gérard LONGUET Minister for Energy and External Trade Ireland Mr Brian COWEN Minister for Energy Italy Mr Paolo SAVONA Minister for Industry Luxembourg Mr Alex BODRY Minister for Energy Netherlands Mr Koos ANDRIESSEN Minister for Energy Portugal Mr Luis Filipe ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique M. Jan DE BOCK Représentant permanent adjoint Pour le Danemark M. Jann SJURSEN Ministre de l'Energie M. Soeren SKAFTE Secrétaire d'Etat à l'Industrie et à l'Energie Pour l'Allemagne M. Dieter von WÜRZEN Secrétaire d'Etat auprès du Ministre fédéral de l'Economie Pour la Grèce M. Georges APOSTOLAKIS Secrétaire général à l'Energie Pour l'Espagne M. Claudio ARANZADI Ministre de l'Industrie et de l'Energie Pour la France M. Gérard LONGUET Ministre de l'Industrie et du Commerce extérieur Pour l'Irlande M. Brian COWEN Ministre de l'Energie Pour l'Italie M. Paolo SAVONA Ministre de l'Industrie Pour le Luxembourg M. Alex ...[+++]


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