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Brake
Brake application valve
Brake dual shuttle valve
Brake load sensing device
Brake pressure regulator
Brake proportioning valve
Brake shuttle valve
Braking
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Dynamics of locomotive brakes
Load sensing device
Load sensing valve
Load-proportioning valve
Locomotive brake applications
N-1-A brake application valve
P-2 brake application valve
P-2-A brake application valve

Traduction de «p-2 brake application valve » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
P-2 brake application valve

valve de freinage de contrôle P-2




P-2-A brake application valve

valve de freinage de contrôle P-2-A


N-1-A brake application valve

valve de freinage de contrôle N-1-A




brake load sensing device | brake pressure regulator | brake proportioning valve | load sensing device | load sensing valve | load-proportioning valve

compensateur de freinage | correcteur automatique de freinage suivant la charge | correcteur de freinage | régulateur de force de freinage | répartiteur de force de freinage | répartiteur de freinage


brake dual shuttle valve | brake shuttle valve

clapet double de circuit de freinage


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

applications de freinage d'une locomotive


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On completion of the 30 brake applications specified in point 3.5.1.1.4 and after an interval of 120 s carry out 5 brake applications from 60 km/h to 30 km/h with an input to the brake equal to 0,3 TR/Test Mass and with an interval of 120 s between applications.

À l'issue des 30 freinages spécifiés au point 3.5.1.1.4 et après un délai de 120 secondes, effectuer cinq freinages de 60 à 30 km/h, la force appliquée au frein correspondant à 0,3 TR/masse d'essai et l'intervalle entre freinages étant de 120 secondes.


2.6. The control device shall be such that, when actuated, it performs the following operations in sequence: it applies the brakes so as to provide the degree of efficiency required for parking braking, locks the brakes in that position and then cancels out the brake-application force.

2.6. Le dispositif de commande doit être tel que, lorsqu'il est actionné, il effectue les opérations suivantes en séquence: il actionne les freins de façon à fournir le degré d'efficacité requis pour le freinage de stationnement, il verrouille les freins dans cette position et, ensuite, il annule la force d'application du frein.


1.1.5. Hand operated brake control valve

1.1.5. Robinet de freinage à main


at least two brake applications after the warning device has operated (or gauge shows an unsafe reading).

Au moins deux actionnements de freins après déclenchement du signal avertisseur (ou lorsque le manomètre se trouve dans la zone «danger»).


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(a) Insufficient pressure/vacuum to give assistance for at least four brake applications after the warning device has operated (or gauge shows an unsafe reading);

(a) Pression insuffisante pour assurer un freinage répété au moins quatre actionnements après déclenchement du signal avertisseur (ou lorsque le manomètre se trouve dans la zone «danger»).


(a) Insufficient pressure/vacuum to give assistance for at least four brake applications after the warning device has operated (or gauge shows an unsafe reading).

(a) Pression insuffisante pour assurer un freinage répété (au moins quatre actionnements) après déclenchement du signal avertisseur (ou lorsque le manomètre se trouve dans la zone «danger»).


Hand operated brake control valve

Robinet de freinage à main


1.1.7. Braking valves (foot valves, un-loaders, governors)

1.1.7. Valves de freinage (robinets de freinage, valve d'échappement rapide, régulateurs de pression)


The dynamometer shall be instrumented for continuous recording of rotational speed, brake torque, pressure in the brake line or actuation force, number of rotations after brake application, braking time and brake rotor temperature.

Le dynamomètre sera instrumenté pour enregistrer en continu la vitesse de rotation, le couple de freinage, la pression dans la conduite de frein ou la force à la commande, le nombre de rotations après le freinage, le temps de freinage et la température du rotor du frein.


The dynamometer shall be instrumented for continuous recording of rotational speed, brake torque, pressure in the brake line, number of rotations after brake application, braking time and brake rotor temperature.

Le dynamomètre sera instrumenté pour enregistrer en continu la vitesse de rotation, le couple de freinage, la pression dans la conduite de frein, le nombre de rotations après le freinage, le temps de freinage et la température du rotor du frein.




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Date index: 2023-12-29
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