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Traduction de «personal identification number data » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
personal identification number data [ PIN data ]

données du numéro d'identification personnel [ données du PIN ]


personal identification number data | PIN data

donnée du numéro d'identification personnel | PIN [Abbr.]


personal identification number | PIN | personal identity number | PIN number

numéro d'identification personnel | NIP | code confidentiel | code secret | numéro secret | code personnel


reference personal identification number | reference PIN number

PIN de référence


personal identification number | PIN code | PIN number | PIN [Abbr.]

code confidentiel du titulaire | code d'identification individuel | numéro d'identification personnel | PIN [Abbr.]


personal identification number | access code | PIN | security number

numéro d'identification personnel | NIP | code secret | code confidentiel


PIN change fee [ personal identification number change fee ]

frais de changement de numéro d'identification personnel [ frais de changement de NIP | frais pour changement de NIP ]


personal identification number keypad privacy shield | PIN pad privacy shield

cloison de confidentialité du clavier d'identification personnelle


personal identification number

numéro d'identification personnel


personal identification number

numéro d'identification
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
9. Stresses the need to explore the possibility of a harmonised and more efficient procedure for submitting statements of support, as it is unacceptable that EU citizens should be excluded from supporting Citizens’ Initiatives owing to differing personal data submission requirements in the Member States; calls, therefore, on the Commission to propose simpler data submission requirements across all Member States in order to make it easier to sign an ECI, irrespective of the country of residence; suggests, in order to facilitate the signing process, that consideration be given to a mobile applica ...[+++]

9. souligne la nécessité d'envisager une procédure harmonisée et plus efficace de présentation des déclarations de soutien, car il est inadmissible que des citoyens de l'Union ne puissent apporter leur soutien à des initiatives citoyennes parce que les critères de communication des données à caractère personnel diffèrent entre les États membres; demande dès lors à la Commission de proposer, pour tous les États membres, des critères de communication des données plus simples, afin que les citoyens de l'Union puissent plus facilement souscrire à une initiative, quel que soit leur pays de résidence; suggère, afin de faciliter le processus ...[+++]


25. Deems it too complicated for organisers to provide different personal data in support of ECIs in the 28 Member States, as laid down in Regulation (EU) No 211/2011 on the basis of the various national provisions, and calls for the introduction of a uniform procedure for making statements of support by amending Annex III to Regulation (EU) No 211/2011 to standardise the nature of the data collected in the Member States; encourages the Commission to negotiate further with Member States with a view to reducing the number of data ...[+++]equirements, removing – accordingly – the requirement for personal identification numbers and making them more user‑friendly, and recalls that an ECI is about participation and agenda-setting rather than binding proposals; suggests that consideration be given to establishing an EU digital citizenship, and recommends providing an interim solution until this EU digital citizenship is established, with a view to resolving the current problems caused by multiple registration; calls on the Commission, therefore, to explore this issue in its digital agenda as a matter of urgency;

25. estime qu'il est trop compliqué pour les organisateurs de fournir différentes données à caractère personnel à l'appui des ICE dans les 28 États membres, comme le requiert le règlement (UE) n° 211/2011 sur la base des diverses dispositions nationales en la matière, et demande l'introduction d'une procédure unique de dépôt des manifestations de soutien moyennant la modification de l'annexe III du règlement (UE) n° 211/2011 afin d'harmoniser la nature des données collectées au sein des divers États membres pour les déclarations de soutien; encourage la Commission à continuer de négocier avec les États membres en vue de r ...[+++]


25. Deems it too complicated for organisers to provide different personal data in support of ECIs in the 28 Member States, as laid down in Regulation (EU) No 211/2011 on the basis of the various national provisions, and calls for the introduction of a uniform procedure for making statements of support by amending Annex III to Regulation (EU) No 211/2011 to standardise the nature of the data collected in the Member States; encourages the Commission to negotiate further with Member States with a view to reducing the number of data ...[+++]equirements, removing – accordingly – the requirement for personal identification numbers and making them more user-friendly, and recalls that an ECI is about participation and agenda-setting rather than binding proposals; suggests that consideration be given to establishing an EU digital citizenship, and recommends providing an interim solution until this EU digital citizenship is established, with a view to resolving the current problems caused by multiple registration; calls on the Commission, therefore, to explore this issue in its digital agenda as a matter of urgency;

25. estime qu'il est trop compliqué pour les organisateurs de fournir différentes données à caractère personnel à l'appui des ICE dans les 28 États membres, comme le requiert le règlement (UE) n° 211/2011 sur la base des diverses dispositions nationales en la matière, et demande l'introduction d'une procédure unique de dépôt des manifestations de soutien moyennant la modification de l'annexe III du règlement (UE) n° 211/2011 afin d'harmoniser la nature des données collectées au sein des divers États membres pour les déclarations de soutien; encourage la Commission à continuer de négocier avec les États membres en vue de r ...[+++]


Second, MasterCard supports the bill's extension of the term " credit card data" in proposed subsection 342 (3) to include " personal identification number," though we recommend the term be expanded to " personal identification number or other authenticating information" .

Deuxièmement, MasterCard appuie 1'extension de; l'expression « données relatives aux cartes de crédit » au paragraphe 342(3) pour inclure « n d'identification personnel », même si nous recommandons que soit plutôt ajouté « n didentification personnel ou autre renseignement permettant 1'identification ».


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(a) access control equipment, including automatic teller machines, self-service statement printers and point of sale terminals, that protects password or personal identification numbers (PIN) or similar data to prevent unauthorized access to facilities, but that does not allow for encryption of files or text, except as directly related to the protection of the password or PIN;

a) l’équipement de contrôle d’accès, comme les guichets automatiques, les imprimantes de relevés en libre service ou les terminaux points de vente, qui protège les mots de passe, les numéros d’identification personnels (NIP) ou des données similaires pour empêcher l’accès non autorisé aux installations, mais qui ne permet pas le chiffrement des dossiers ou du texte, sauf en ce qui concerne directement la protection des mots de passe ou des NIP;


In clause 4, which deals with the offence of fraudulently possessing or using credit card data or trafficking in such data, the term “personal identification number” was replaced by “personal authentication information,” in order to include all future identification technology.

À l’article 4, qui traite de l’infraction de posséder frauduleusement ou d’utiliser frauduleusement des données relatives à une carte de crédit ou d’en faire le trafic, le remplacement du numéro d’identification personnel (NIP) par le terme « authentifiant personnel », afin de comprendre toute technologie d’identification future.


3 . For the purposes of applying paragraph 1, the institution in the first Member State where a person is allocated a Personal Identification Number (PIN) for the purposes of social security administration should be provided with the information mentioned above.

3. Pour l'application du paragraphe 1, l'institution de l'État membre dans lequel, pour la première fois, la personne s'est vu attribuer un numéro personnel d'identification pour les besoins de l'administration de la sécurité sociale, reçoit les informations mentionnées plus haut.


3 . For the purposes of applying paragraph 1, the institution in the first Member State where a person is allocated a Personal Identification Number (PIN) for the purposes of social security administration should be provided with the information mentioned above.

3. Pour l'application du paragraphe 1, l'institution de l'État membre dans lequel, pour la première fois, la personne s'est vu attribuer un numéro personnel d'identification pour les besoins de l'administration de la sécurité sociale, reçoit les informations mentionnées plus haut.


In addition, the bill would make clear that the offence of fraudulently acquiring, possessing, trafficking and using debit card data includes the debit card PIN number, or the personal identification number.

En outre, le projet de loi dispose clairement que l’infraction qui consiste à acquérir et à avoir en sa possession des données sur des cartes de débit, à en faire le trafic et à s’en servir s’étend au numéro d’identification personnel de la carte de débit.


Skimming involves the theft of a cardholder's magnetic stripe data and their personal identification number, PIN, subsequently used to create counterfeit debit card frauds and to conduct fraudulent transactions.

Le clonage consiste à enregistrer les données de la bande magnétique de la carte et le n d'identification personnelle, le NIP, à l'insu des titulaires de carte, puis de contrefaire des cartes afin d'effectuer des transactions frauduleuses.




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'personal identification number data' ->

Date index: 2022-09-12
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