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1 pint flush toilet
Acrophobia Animal phobias Claustrophobia Simple phobia
American Manufacturers of Toilet Articles
Associated Manufacturers of Toilet Articles
CTFA
Collect fee for toilet usage
Collect fees for toilet usage
Collect payment for toilet usage
Collecting fees for toilet usage
Cosmetic Toiletry and Fragance Association
Dry toilet
Fall from bumping against object
From or off toilet
Heads
Kinds of toilet
Latrine
Low flush toilet
Manufacturing Parfumers Association of United States
On same level NOS
One pint flush toilet
Outhouse
Pit latrine
Pit privy
Pit toilet
Privy
Public comfort station
Public restroom
Public toilets
Replenish toilet facilities' supplies
Restock toilet facilities' supplies
Restock toilet facilities' supply
Restock toilet facility's supplies
Restroom
Toilet Goods Association
Toilet types
Types of toilet
Types of toilets
Vault toilet

Traduction de «public toilets » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pit privy [ latrine | pit toilet | privy | outhouse | dry toilet | pit latrine | vault toilet | public comfort station | heads ]

latrines [ latrine à fosse | latrine | fosse d'aisances | toilette sèche | toilette extérieure | bécosse | chalet de nécessité ]


Definition: Phobias restricted to highly specific situations such as proximity to particular animals, heights, thunder, darkness, flying, closed spaces, urinating or defecating in public toilets, eating certain foods, dentistry, or the sight of blood or injury. Though the triggering situation is discrete, contact with it can evoke panic as in agoraphobia or social phobia. | Acrophobia Animal phobias Claustrophobia Simple phobia

Définition: Phobies limitées à des situations très spécifiques comme la proximité de certains animaux, les endroits élevés, les orages, l'obscurité, les voyages en avion, les espaces clos, l'utilisation des toilettes publiques, la prise de certains aliments, les soins dentaires, le sang ou les blessures. Bien que limitée, la situation phobogène peut déclencher, quand le sujet y est exposé, un état de panique, comme dans l'agoraphobie ou la phobie sociale. | Acrophobie Claustrophobie Phobie(s) (des):animaux | simple


kinds of toilet | toilet types | types of toilet | types of toilets

types de toilettes


replenish toilet facilities' supplies | restock toilet facility's supplies | restock toilet facilities' supplies | restock toilet facilities' supply

renouveler les stocks de fournitures pour des toilettes


collect fee for toilet usage | collecting fees for toilet usage | collect fees for toilet usage | collect payment for toilet usage

percevoir la rétribution due pour l’utilisation des toilettes


restroom | public restroom | public toilets

toilettes publiques | salle de toilettes


low flush toilet [ 1 pint flush toilet | one pint flush toilet ]

toilette à débit d'eau restreint


Cosmetic Toiletry and Fragance Association [ CTFA | Manufacturing Parfumers Association of United States | American Manufacturers of Toilet Articles | Associated Manufacturers of Toilet Articles | Toilet Goods Association ]

Cosmetic Toiletry and Fragance Association [ CTFA | Manufacturing Parfumers Association of United States | American Manufacturers of Toilet Articles | Associated Manufacturers of Toilet Articles | Toilet Goods Association ]


fall:from bumping against object | from or off toilet | on same level NOS |

chute:de plain-pied SAI | d'un siège de toilettes | provoquée par heurt contre un objet |


closure passage of sounds or bougies reforming removal of catheter toilet or cleansing

enlèvement d'un cathéter nettoyage obturation passage de sonde ou de bougie réfection
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In analysing the scope of the restriction RAC considered the exposure of consumers to air fresheners and toilet deodorisers in households and in public toilets as well as of professionals who work in public toilets, including toilet attendants and cleaners, but also other groups such as maintenance personnel.

Dans son analyse du champ d'application de la restriction, le CER a pris en compte l'exposition des consommateurs aux désodorisants d'intérieur et pour les toilettes à leur domicile et dans les toilettes publiques ainsi que l'exposition des personnes qui travaillent dans les toilettes publiques, y compris les proposés et le personnel chargé du nettoyage, mais également d'autres catégories de personnes, comme le personnel d'entretien.


In its request the Commission specifically asked the Agency to address the exposure of consumers at home and in public toilets, including the exposure of professionals attending or cleaning such toilets, taking into account the most recent and relevant information in scientific literature and the decline of the use of DCB in Europe.

Dans sa demande, la Commission a expressément invité l'Agence à se pencher sur l'exposition des consommateurs à leur domicile et dans les toilettes publiques, ainsi que sur l'exposition des préposés aux toilettes publiques et du personnel chargé du nettoyage de celles-ci, eu égard aux dernières informations pertinentes contenues dans la littérature scientifique et au déclin de l'utilisation de cette substance en Europe.


It is estimated that approximately 800 tonnes per year of DCB are used in the Union, for the manufacturing of air fresheners and toilet deodoriser products, of which 10 % is destined for domestic uses and the rest for professional uses (essentially as deodorisers in public toilets).

On estime qu'environ 800 tonnes de 1,4-dichlorobenzène sont utilisées par an dans l'Union pour la fabrication de désodorisants d'intérieur et pour les toilettes, dont 10 % sont destinés à des utilisations domestiques et le reste à des usages professionnels (essentiellement comme désodorisants dans les toilettes publiques).


On 8 March 2013, RAC adopted by consensus its opinion on the restriction proposed in the Annex XV dossier. According to the RAC opinion, the restriction is the most appropriate Union-wide measure to address the identified risks posed by DCB used as an air freshener or deodoriser in toilets, homes, offices or other indoor public areas, both in terms of effectiveness and practicability.

Le 8 mars 2013, le CER a adopté à l'unanimité son avis sur la restriction proposée dans le dossier annexe XV. Le CER estime que la restriction est la mesure à l'échelle de l'Union la plus appropriée, sur le plan de l'efficacité comme de l'application pratique, pour faire face aux risques mis en lumière en ce qui concerne le 1,4-dichlorobenzène utilisé comme désodorisant dans des toilettes, des logements, des bureaux ou d'autres lieux publics fermés.


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On 17 June 2013, the Agency submitted to the Commission the opinions of RAC and SEAC, based on which the Commission concludes that an unacceptable risk to human health arises from the placing on the market and use of DCB, as a substance or as a constituent of mixtures in a concentration equal to or greater than 1 % by weight, used as an air freshener or deodoriser in toilets, homes, offices or other indoor public areas.

Le 17 juin 2013, l'Agence a soumis à la Commission les avis du CER et du CASE, sur la base desquels la Commission conclut qu'un risque inacceptable pour la santé humaine découle de la mise sur le marché et de l'utilisation du 1,4-dichlorobenzène, en tant que substance ou constituant de mélanges à des concentrations égales ou supérieures à 1 % en poids, employé comme désodorisant dans des toilettes, des logements, des bureaux ou d'autres lieux publics fermés.


In analysing the scope of the restriction RAC considered the exposure of consumers to air fresheners and toilet deodorisers in households and in public toilets as well as of professionals who work in public toilets, including toilet attendants and cleaners, but also other groups such as maintenance personnel.

Dans son analyse du champ d'application de la restriction, le CER a pris en compte l'exposition des consommateurs aux désodorisants d'intérieur et pour les toilettes à leur domicile et dans les toilettes publiques ainsi que l'exposition des personnes qui travaillent dans les toilettes publiques, y compris les proposés et le personnel chargé du nettoyage, mais également d'autres catégories de personnes, comme le personnel d'entretien.


It is estimated that approximately 800 tonnes per year of DCB are used in the Union, for the manufacturing of air fresheners and toilet deodoriser products, of which 10 % is destined for domestic uses and the rest for professional uses (essentially as deodorisers in public toilets).

On estime qu'environ 800 tonnes de 1,4-dichlorobenzène sont utilisées par an dans l'Union pour la fabrication de désodorisants d'intérieur et pour les toilettes, dont 10 % sont destinés à des utilisations domestiques et le reste à des usages professionnels (essentiellement comme désodorisants dans les toilettes publiques).


In its request the Commission specifically asked the Agency to address the exposure of consumers at home and in public toilets, including the exposure of professionals attending or cleaning such toilets, taking into account the most recent and relevant information in scientific literature and the decline of the use of DCB in Europe.

Dans sa demande, la Commission a expressément invité l'Agence à se pencher sur l'exposition des consommateurs à leur domicile et dans les toilettes publiques, ainsi que sur l'exposition des préposés aux toilettes publiques et du personnel chargé du nettoyage de celles-ci, eu égard aux dernières informations pertinentes contenues dans la littérature scientifique et au déclin de l'utilisation de cette substance en Europe.


1. The second paragraph of Annex I is replaced by "Modular public toilets and toilet pods other than those specified in Annex II".

1) Le deuxième alinéa de l'annexe I est remplacé par: "Toilettes publiques modulaires et kits de toilettes préfabriqués autres que ceux qui sont précisés à l'annexe II".


2. The only paragraph of Annex II is replaced by "Modular public toilets and toilet pods with finishes using materials falling into classes A1 (1), A2 (1), B (1), C (1)". and a footnote is added: "(1) Products/materials for which a clearly identifiable stage in the production process results in an improvement of the reaction to fire classification (e.g. an addition of fire retardants or a limiting of organic material)".

2) Le texte de l'annexe II est remplacé par: "Toilettes publiques modulaires et kits de toilettes préfabriqués dont le second oeuvre fait appel à des matériaux appartenant aux classes A1 (1), A2 (1), B (1) et C (1)" est une note 1 de bas de page est ajoutée avec le texte suivant: "Produits/matériaux pour lesquels une étape clairement identifiable du processus de production entraîne une amélioration du classement de réaction au feu (par exemple l'ajout de produits ignifuges ou une limitation des matériaux organiques)".


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