Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aide
Developmental education
Education assistant
Learner-based teaching
Learner-centered instruction
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learning support teacher
Local teaching centre
Pupil assistant
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Pupil-teacher interaction
Remedial education
Remedial instruction
Remedial teaching
Special assistance for pupils
Teacher aide
Teacher assistant
Teacher's aide
Teacher-learner interaction
Teacher-pupil interaction
Teachers' aide
Teachers' assistant
Teaching assistant
Teaching-learning relationships
Teaching-learning transaction
University Television Teaching Centre

Traduction de «pupil-centred teaching » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


teacher aide [ teacher's aide | teachers' aide | teacher assistant | teachers' assistant | aide | education assistant | pupil assistant | teaching assistant | learning support teacher ]

aide-éducateur [ aide-enseignante | aide enseignant | aide enseignante | maître auxiliaire ]


pupil-teacher interaction [ teacher-pupil interaction | teacher-learner interaction | teaching-learning relationships | teaching-learning transaction ]

communication élèves-professeur [ dialogue maître-élèves | dialogue élèves-professeur | relation pédagogique | relation maître-élève | relations maître-élèves | dialogue enseignant-enseigné | dialogue enseignant-enseignés | relation formateur-formé | relation formateur-formés | relation enseignant-apprenan ]


developmental education | remedial education | remedial instruction | remedial teaching | special assistance for pupils

enseignement correctif


University Television Teaching Centre

centre de télé-enseignement universitaire


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Whilst encouraging high expectations for all pupils and promoting access to the basic skills and knowledge that will best equip them for the future, explore the potential of more personalised, learner-centred forms of teaching and learning, including by means of digital resources, as well as the use of different assessment methods such as formative assessment

Tout en plaçant haut la barre pour tous les élèves et en promouvant l'accès aux compétences et connaissances de base qui leur donneront le meilleur bagage pour l'avenir, explorer les possibilités offertes par des formes d'enseignement et d'apprentissage plus personnalisées et centrées sur les apprenants, y compris en utilisant les ressources numériques, ainsi que le recours à des méthodes d'évaluation différentes, telles que l'évaluation formative


3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, internalised, applied and promoted; calls, in this connection, on the Member States and regions, as part of smart specialisation strategies, to establish innovation and start-up centres of excellence which make f ...[+++]

3. souligne que les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, appliquée et encouragée; invite à cette fin les États membres et les régions, dans le cadre des stratégie ...[+++]


3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, internalised, applied and promoted; calls, in this connection, on the Member States and regions, as part of smart specialisation strategies, to establish innovation and start-up centres of excellence which make f ...[+++]

3. souligne que les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, appliquée et encouragée; invite à cette fin les États membres et les régions, dans le cadre des stratégie ...[+++]


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and users, the European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation, providing a European Masters degree and Advanced Internships and other education, training and research services in promotion o ...[+++]

(7) Le Collège d'Europe, qui dispense des cours de troisième cycle de droit, d'économie, de sciences politiques, de sciences sociales et de sciences humaines comportant une dimension européenne, l'Institut universitaire européen, qui contribue au développement du patrimoine culturel et scientifique européen par l'enseignement supérieur et la recherche, l'Institut européen d'administration publique, qui forme les fonctionnaires nationaux et européens dans le domaine de l'intégration européenne, l'Académie de droit européen de Trèves, qui assure une formation de niveau universitaire à l'intention des usagers et des professionnels du droit ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the first two components, eLearning sets the following objectives, within eEurope: For end-2001, all schools to have access to the Internet and multimedia resources; support services, including information and teaching resources on the web, to be accessible to all teachers and pupils; and all young people to have access to the Internet and multimedia resources in public centres, including in the least-favoured areas.

Quant aux deux premiers objectifs, eLearning se fixe, dans le cadre de eEurope, les objectifs suivants: pour la fin de l'année 2001, toutes les écoles devraient avoir accès sur Internet à des ressources multimédias et des services de soutien, y compris des informations et des ressources pédagogiques sur le Web, devraient être accessibles à tous les enseignants et élèves. Tous les jeunes devraient avoir accès à Internet et aux ressources multimédias dans des centres publics, y compris dans les zones les moins favorisées.


The relevant measures in this field could include in particular: - an increase and diversification of pupil and teacher exchanges; - the establishment or perfection of language learning methods which are adapted to technical and vocational teaching, taking into account the links between general education and the specific needs of each professional field; - support for language teachers and for the relevant staff in firms and educational centres; - improvement in transparency and comparability in the field of linguistic qualifications.

Les mesures propres à ce domaine pourraient comprendre notamment : - l'accroissement et la diversification des échanges d'élèves et d'enseignants ; - la mise au point ou le perfectionnement de méthodes d'apprentissage des langues adaptées à l'enseignement technique et professionnel, et tenant compte des liens nécessaires entre l'enseignement général et les besoins propres à chaque domaine professionnel ; - le soutien aux professeurs de langues et aux personnels concernés dans les entreprises et les centres de formation ; - l'amélioration de la transparence et de la comparabilité des qualifications dans le domaine linguistique.


Pierre DesRuisseaux is also the editor of the Dictionnaire des proverbes québécois, which Simon Fraser University’s Centre de ressources francophone called an invaluable tool for all teachers who want to teach their pupils more than language skills.

Il a aussi publié le Dictionnaire des proverbes québécois, que le Centre de ressources francophone de l’université Simon Fraser qualifie d’ " outil très utile pour tous les enseignants désirant enseigner davantage que des aptitudes linguistiques à leurs élèves" .


The Commission proposes setting up a network for vocational training systems; developing the existing electronic network connecting initial and continuing training centres for exchange of information and data between teachers and pupils in all Community languages; organizing a directly accessible database for public and private organizations on equivalence of vocational qualifications; setting up a database of requests for business partnerships under the various transnational training projects covered by Community programmes such as COMETT; and expanding the transnational distance teaching and training systems which are already opera ...[+++]

Il s'agira notamment, propose la Commission, de mettre en place un réseau sur les systèmes de formation professionnelle, de développer le réseau électronique existant entre centres de formation initiale et continue pour échanger des informations et des données entre professeurs et élèves dans toutes les langues de la Communauté, d'organiser une banque de données accessible en direct pour les organisations publiques et privées sur la correspondance des qualifications professionnelles, de créer une banque de données de demandes de partenariats d'entreprises pour les différentes actions transnationales de formation, en liaison avec des prog ...[+++]


w