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QESBA
QSBA
Quebec Association of Protestant School Boards
Quebec English School Boards Association
Quebec School Boards Association
Quebec School Transportation Association

Traduction de «quebec school transportation association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Quebec School Transportation Association

Association du transport écolier du Québec


Quebec English School Boards Association [ QESBA | Quebec School Boards Association | Quebec Association of Protestant School Boards | Provincial Association of Protestant School Boards of the Province of Quebec ]

Association des commissions scolaires anglophones du Québec [ ACSAQ | Association québécoise des commissions scolaires ]


Quebec School Boards Association [ QSBA | Quebec Association of Protestant School Boards ]

Association québécoise des commissions scolaires [ AQCS | Association des commissions scolaires protestantes du Québec ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We are working in close cooperation with all organizations involved in air transportation in the province, such as: the Quebec Department of Transport, Transport Canada, NAV Canada, the Quebec Air Transportation Association and other associations across the country.

Nous travaillons en étroit partenariat avec toutes les organisations impliquées dans le transport aérien au Québec, entre autres, le ministère des Transports du Québec, Transport Canada, NAV Canada, l'Association québécoise du transport aérien (AQTA) et autres associations à travers le pays.


The Quebec School Board Association, known at the time as the Quebec Association of Protestant School Boards, challenged the legislation on the grounds that it violated the constitutional guarantees of section 93 of the BNA Act.

L'Association québécoise des commissions scolaires, alors connue sous le nom d'Association québécoise des commissions scolaires protestantes, avait contesté la législation au motif qu'elle violait certaines garanties constitutionnelles énoncées dans l'article 93 de l'AANB.


70. Recognises the important role of local and regional authorities in education, which forms the basis for the acquisition of further, future-oriented skills, including through lifelong learning and retraining; points out that the general conditions governing education and the further training of young people, including school leavers with no qualifications, in many countries are the responsibility of the regional and local authorities; therefore encourages the regions to use the Structural Funds for educational infrastructure, especially in disadvantaged urban areas and regions and to make comprehensive and inclusive school education ...[+++]

70. reconnaît le rôle important des collectivités locales dans l'éducation, sur laquelle se fonde l'acquisition des compétences ultérieures, orientées vers l'avenir, y compris à travers la formation continue et la reconversion professionnelle; constate que, dans de nombreux États, les conditions pour l'éducation et la formation continue des jeunes, y compris de ceux qui ont quitté le système scolaire sans aucune qualification, relèvent de la responsabilité des autorités régionales et locales; encourage dès lors les régions à utiliser les Fonds structurels pour les infrastructures éducatives, avant tout dans les zones urbaines et les régions défavorisées et à permettre, grâce à ce soutien, une éducation scolaire complète et ouverte à tous; ...[+++]


70. Recognises the important role of local and regional authorities in education, which forms the basis for the acquisition of further, future-oriented skills, including through lifelong learning and retraining; points out that the general conditions governing education and the further training of young people, including school leavers with no qualifications, in many countries are the responsibility of the regional and local authorities; therefore encourages the regions to use the Structural Funds for educational infrastructure, especially in disadvantaged urban areas and regions and to make comprehensive and inclusive school education ...[+++]

70. reconnaît le rôle important des collectivités locales dans l'éducation, sur laquelle se fonde l'acquisition des compétences ultérieures, orientées vers l'avenir, y compris à travers la formation continue et la reconversion professionnelle; constate que, dans de nombreux États, les conditions pour l'éducation et la formation continue des jeunes, y compris de ceux qui ont quitté le système scolaire sans aucune qualification, relèvent de la responsabilité des autorités régionales et locales; encourage dès lors les régions à utiliser les Fonds structurels pour les infrastructures éducatives, avant tout dans les zones urbaines et les régions défavorisées et à permettre, grâce à ce soutien, une éducation scolaire complète et ouverte à tous; ...[+++]


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5. Recognises the important role of local and regional authorities in education, which forms the basis for the acquisition of further, future-oriented skills, including through lifelong learning and retraining; points out that the general conditions governing education and the further training of young people, including school leavers with no qualifications, in many countries are the responsibility of the regional and local authorities; therefore encourages the regions to use the Structural Funds for educational infrastructure, especially in disadvantaged urban areas and regions and to make comprehensive and inclusive school education ...[+++]

5. reconnaît le rôle important des collectivités locales dans l'éducation, qui est à l'origine de l'acquisition de compétences supplémentaires, orientées vers l'avenir, y compris à travers la formation continue et la reconversion professionnelle; constate que, dans de nombreux États, les conditions pour l'éducation et la formation continue des jeunes, y compris de ceux qui ont quitté le système scolaire sans aucune qualification, relèvent de la responsabilité des autorités régionales et locales; encourage dès lors les régions à utiliser les Fonds structurels pour les infrastructures éducatives, avant tout dans les zones urbaines et les régions défavorisées et à permettre, grâce à ce soutien, une éducation scolaire complète et ouverte à to ...[+++]


70. Recognises the important role of local and regional authorities in education, which forms the basis for the acquisition of further, future-oriented skills, including through lifelong learning and retraining; points out that the general conditions governing education and the further training of young people, including school leavers with no qualifications, in many countries are the responsibility of the regional and local authorities; therefore encourages the regions to use the Structural Funds for educational infrastructure, especially in disadvantaged urban areas and regions and to make comprehensive and inclusive school education ...[+++]

70. reconnaît le rôle important des collectivités locales dans l'éducation, sur laquelle se fonde l'acquisition des compétences ultérieures, orientées vers l'avenir, y compris à travers la formation continue et la reconversion professionnelle; constate que, dans de nombreux États, les conditions pour l'éducation et la formation continue des jeunes, y compris de ceux qui ont quitté le système scolaire sans aucune qualification, relèvent de la responsabilité des autorités régionales et locales; encourage dès lors les régions à utiliser les Fonds structurels pour les infrastructures éducatives, avant tout dans les zones urbaines et les régions défavorisées et à permettre, grâce à ce soutien, une éducation scolaire complète et ouverte à tous; ...[+++]


Quebec air transport associations have warned the minister against a possible deterioration of French-language services, as they feel that his plans do not do enough to guarantee the use of French in Quebec airspace.

Les associations québécoises de transport aérien ont mis en garde le ministre contre une dégradation possible des services en français, jugeant les intentions du ministre insuffisantes pour assurer la protection du français dans l'air au Québec.


This press release was issued by the Quebec School Board Association, Alliance Quebec, the English-Speaking Catholic Council, the Provincial Association of Catholic Teachers, the Association of Directors General of Protestant School Boards of Quebec—in other words all of the 400,000 Protestants—the Fédération des comités de parents de la province and the Protestant Partnership on Religious Animation.

Ce communiqué avait été émis par l'Association québécoise des commissions scolaires, Alliance Québec, le Conseil catholique d'expression anglaise, l'Association provinciale des enseignants catholiques, l'Association des directeurs généraux des commissions scolaires protestantes du Québec—donc tous les 400 000 protestants—, la Fédération des comités de parents de la province et la Table de concertation sur l'animation religieuse.


That view was expressed by the Quebec School Boards Association, the English-Speaking Catholic Council, the Coalition for Denominational Schools and the Association of French Protestant School Communities.

C'est ce que sont venus soutenir, par exemple, l'Association québécoise des commissions scolaires, le Conseil catholique d'expression anglaise, la Coalition pour la confessionnalité scolaire et l'Association des communautés scolaires franco-protestantes.




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Date index: 2021-05-21
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