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ASB
Aspecific binding
Facilitate use of radio equipment
NSB
NSO
National standards body
National standards organisation
Non-specific binding
Operate radio equipment
Operate radio navigation instruments
Operate radio services in emergencies
Oversee the use of radio devices
Provide radio services in emergencies
Radio equipment
Radio receiver
Radio service providing in emergencies
Radio services providing in emergencies
Radio transmitter
Radio transmitter-receiver
Use radio equipment
Use radio navigation equipment
Utilise radio navigation equipment
VHF omnidirectional radio range
VHF omnidirectional range
VHF omnirange
VOR
Very high frequency omnidirectional radio range
Very high-frequency omnidirectional range

Traduction de «radio vor ils nsb » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Subcommittee on the Problem of Liability for Damage caused by Noise and Sonic Boom | NSB [Abbr.]

Sous-comité chargé d'étudier la question de la responsabilité pour les dommages causés par le bruit et la détonation balistique | NSB [Abbr.]


national standards body | national standards organisation | NSB [Abbr.] | NSO [Abbr.]

organisme national de normalisation


aspecific binding | non-specific binding | ASB [Abbr.] | NSB [Abbr.]

liaison aspécifique | liaison non spécifique | LAS [Abbr.] | NSB [Abbr.]


determine aircraft position through use of radio navigation instruments | utilise radio navigation equipment | operate radio navigation instruments | use radio navigation equipment

utiliser des instruments de radionavigation


operate radio services in emergencies | radio services providing in emergencies | provide radio services in emergencies | radio service providing in emergencies

fournir des services de communication radio dans des situations d’urgence


facilitate use of radio equipment | use radio equipment | operate radio equipment | oversee the use of radio devices

utiliser un équipement radio


very high frequency omnidirectional radio range [ VOR | VHF omnidirectional radio range | very high-frequency omnidirectional range | very high-frequency omnidirectional radio range beacon | VHF omnirange | VHF omnidirectional range ]

radiophare omnidirectionnel VHF [ VOR,V.O.R. | radiophare d'alignement omnidirectionnel VHF ]


radio equipment [ radio receiver | radio transmitter | radio transmitter-receiver ]

appareil de radio [ émetteur de radio | émetteur-récepteur radio | récepteur de radio ]


Radio - VHF/VOR - Escort 110

Radio Escort 110 - VHF/VOR
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Taking the WTO criteria as a basis, the ESOs and NSBs should voluntarily develop a scheme, with measurable parameters, to demonstrate that the NSBs comply with these criteria and to ensure continuous improvement in the European standardisation system.

En se basant sur les critères de l’OMC, les OEN et les ONN devraient élaborer de manière volontaire une grille de paramètres mesurables en vue de démontrer que les ONN se conforment à ces critères et de garantir une amélioration constante du système européen de normalisation.


Increased co-operation between NSBs, including the exchange of good practice and twinning projects, will also help to increase the performance of NSBs.

Une coopération accrue entre les ONN, comprenant l’échange de bonnes pratiques et des projets de jumelage, contribuera également à améliorer leurs performances.


16. The Commission will request the ESOs and NSBs to implement a voluntary scheme to demonstrate that NSBs comply with membership criteria based on WTO TBT principles and that the ESOs regularly monitor such compliance.

16. La Commission demandera que les OEN et les ONN élaborent de manière volontaire une grille de paramètres en vue de démontrer que les ONN se conforment aux critères de participation basés sur les principes de l ’ OMC relatifs aux obstacles techniques au commerce et que les OEN contrôlent régulièrement cette conformité.


Nevertheless, efforts to deal effectively with environmental issues in the NSBs remain fragmented.

Néanmoins, les efforts consentis pour aborder efficacement les questions environnementales au sein des ONN restent maigres.


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The use of standards as a policy tool is made possible by a longstanding tradition of strong partnership between voluntary experts from industry, EU public authorities, the ESOs the National Standardisation Bodies (NSBs) and other standard developing organisations.

L’utilisation de normes comme instrument de politique est rendue possible grâce à une longue tradition de partenariat solide entre des experts volontaires issus de l’industrie, les autorités publiques de l’UE, les organismes européens de normalisation (OEN), les organismes nationaux de normalisation (ONN) et d’autres organismes de normalisation.


38. Commends the initiative of CEN and CENELEC to introduce a peer assessment process in order to evaluate the correct application by the NSBs of the WTO principles (and additional attributes) and to encourage continuous improvement and exchange of good practice; stresses that this project should serve as an effective tool for the strengthening of the NSBs and the improved participation of all relevant stakeholders at national level; believes that this project should involve all NSBs and be underpinned by independent audits; invites CEN and CENELEC to prepare and make publicly available a report on the results of the peer assessment process;

38. salue l'initiative du CEN et du CENELEC visant à mettre en place un processus d'examen par les pairs pour évaluer l'application correcte des principes de l'OMC (et d'autres éléments) par les ONN et à encourager l'amélioration constante et l'échange des bonnes pratiques; souligne que ce projet devrait constituer un instrument efficace pour renforcer les ONN et accroître la participation de toutes les parties prenantes concernées au niveau national; estime que ce projet devrait impliquer tous les ONN et se fonder sur des audits indépendants; invite le CEN et le CENELEC à préparer et à rendre public un rapport sur les résultats de l'évaluation par les pairs;


38. Commends the initiative of CEN and CENELEC to introduce a peer assessment process in order to evaluate the correct application by the NSBs of the WTO principles (and additional attributes) and to encourage continuous improvement and exchange of good practice; stresses that this project should serve as an effective tool for the strengthening of the NSBs and the improved participation of all relevant stakeholders at national level; believes that this project should involve all NSBs and be underpinned by independent audits; invites CEN and CENELEC to prepare and make publicly available a report on the results of the peer assessment process;

38. salue l'initiative du CEN et du CENELEC visant à mettre en place un processus d'examen par les pairs pour évaluer l'application correcte des principes de l'OMC (et d'autres éléments) par les ONN et à encourager l'amélioration constante et l'échange des bonnes pratiques; souligne que ce projet devrait constituer un instrument efficace pour renforcer les ONN et accroître la participation de toutes les parties prenantes concernées au niveau national; estime que ce projet devrait impliquer tous les ONN et se fonder sur des audits indépendants; invite le CEN et le CENELEC à préparer et à rendre public un rapport sur les résultats de l'évaluation par les pairs;


36. Points out that, although NSBs constitute a core element in the European standardisation system, there are significant differences among them in terms of resources, technical expertise and stakeholder engagement in the standardisation process; stresses that the existing inequalities create a significant imbalance in their effective participation in the European standardisation system, while limited resources in some NSBs may hamper their effective involvement in the standard-setting process;

36. souligne que, bien que les ONN constituent un élément fondamental du système européen de normalisation, il existe des différences significatives parmi eux en termes de ressources, d'expertise technique et d'engagement des parties prenantes dans le processus de normalisation; souligne que les inégalités existantes créent un déséquilibre important au niveau de leur participation effective au système européen de normalisation, tandis que le caractère limité des ressources dont disposent certains ONN risque de freiner leur participation effective au processus d'élaboration des normes;


55. Calls on the Commission and the Member States, in cooperation with NSBs, to promote the inclusion of standardisation in academic curricula, education (e.g. economic and technical schools), lifelong learning programmes and information campaigns in order to raise awareness amongst current and prospective economic operators and policy-makers about the importance and benefits of standards; invites NSBs to enhance their cooperation with trade associations and to provide plausible information to SMEs on the economic advantages arising from the use of standards; calls also on the Commission to ensure that the issue of standardisation is raised within the Erasmus for Young Entrepreneurs programme; encourages actions to assess, quantify and c ...[+++]

55. appelle la Commission et les États membres, en coopération avec les ONN, à promouvoir l'intégration de la normalisation dans les programmes universitaires, dans les programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que dans des campagnes d'information, afin de sensibiliser les opérateurs économiques actuels et à venir et les décideurs politiques à l'importance et aux avantages des normes; invite les ONN à renforcer leur coopération avec les associations professionnelles et à fournir des informations plausibles aux PME sur les avantages économiques qui découlent de l'utilisation des normes; demande aussi à la Commission de veiller à ce que la question de la normalisation soit abordée dans le cadre du programme Erasmu ...[+++]


41. Invites NSBs to provide free access to standardisation committees for the weaker stakeholders and develop tools to improve stakeholder involvement, including a free-of-charge, easy-to-use online consultation mechanism for all new standards proposals; encourages those organisations to make full use of information and communication technologies (ICT) to strengthen stakeholder participation through web-based meetings and online discussion; encourages also NSBs to ensure communication beyond the system boundaries, especially for public enquiries on new standards, given that public enquiries are usually directed at the current participants of the system;

41. invite les ONN à permettre aux parties prenantes plus faibles d'avoir librement accès aux comités de normalisation et à élaborer des instruments visant à améliorer la participation des acteurs concernés, notamment un système de consultation en ligne gratuit et simple à utiliser pour toutes les propositions de nouvelles normes; encourage ces organismes à exploiter pleinement les technologies de l'information et de la communication (TIC) afin de renforcer la participation des parties prenantes au travers de réunions et de débats en ligne; encourage également les ONN à garantir la communication au-delà des limites du système, notamment pour les enquêtes publiques sur les nouvelles normes, étant donné que ces enquêtes s'adressent habituel ...[+++]


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