Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Boiler fireman
Boiler operator
Boiler-room board man
Boiler-room engineer
Boilerhouse operator
Execute ship engine room activities
High-pressure fireman
Maintain ship engine room
Maintain vessel engine room
Operate vessel engine room
Prepare engine room
Prepare engine room for operation
Prepare main engines for navigation operations
Ready engine room for operations
Ready main engines for navigation operations
Steam-power-plant operator

Traduction de «ready engine room for operations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
prepare auxiliary equipment and main engines for operations | ready engine room for operations | prepare engine room | prepare engine room for operation

préparer la salle des machines en vue de son utilisation


conduct engine preparation activities for navigation operations | ensure main engines are ready for navigation operations | prepare main engines for navigation operations | ready main engines for navigation operations

préparer les moteurs principaux pour les opérations de navigation


execute ship engine room activities | maintain vessel engine room | maintain ship engine room | operate vessel engine room

utiliser la salle des machines d'un navire


boiler operator [ boilerhouse operator | boiler fireman | high-pressure fireman | boiler-room board man | steam-power-plant operator | boiler-room engineer ]

conducteur de chaudières [ conducteur de chaudière | chauffeur de chaudières | chauffeur de chaudière | conducteur de chaufferie | conducteur de chaudière haute pression ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Specific actions until 2016 Regulatory framework 2014: Adopt proposal for emission limits for new engines (Commission) 2015/16: Explore further emission limits for existing engines (Commission) 2014: Amend the rules[24] to allow the transportation of LNG (UN-ECE, Member States and Commission) Making infrastructure ready for LNG use 2014: Deploy the EU’s alternative fuel strategy, including adoption of technical standards for inland waterway LNG bunkering and use of LNG as a fuel (Member States and sector, in particular ports, waterway authorities, bunke ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Cadre réglementaire 2014: adoption de la proposition relative aux limites d’émission applicables aux nouveaux moteurs (Commission). 2015-2016: examen de nouvelles limites d’émission applicables aux moteurs existants (Commission). 2014: modification des règles[24] autorisant le transport du GNL (CEE-ONU, États membres et Commission). Préparation des infrastructures en vue de l'utilisation du GNL 2014: déploiement de la stratégie de l’UE en matière de carburants de substitution, y compris adoption de normes techniques pour le soutage du GNL sur les voies navigables intérieures et l’utilisation du GNL comme ...[+++]


250. At all times that the vessel is manoeuvring or proceeding in a narrow channel or fairway, the engineer on watch shall remain present in the engine room unless the engine room is not suitable for a person to physically stand a watch during normal operations by reason of the dimensions or configuration of the room.

250. En tout temps où le bâtiment effectue des manœuvres ou fait route dans un chenal étroit ou une voie d’accès, le mécanicien de quart doit être présent dans la salle des machines sauf si la salle des machines, en raison de ses dimensions ou de sa configuration, ne permet pas à une personne d’effectuer physiquement un quart durant l’exploitation normale.


(10) The master and persons in charge of the navigation and engine room watches shall ensure that all sliding watertight doors are kept closed during navigation except when necessarily opened for the working of the ship, in which case such doors shall always be ready to be immediately closed and the master shall ensure that notices to this effect are posted in the Chart Room and at the doors on each side of the bulkhead.

(10) Le capitaine et les responsables de la navigation et du quart des machines doivent s’assurer que toutes les portes étanches à glissière sont tenues fermées en cours de navigation, sauf lorsque le service du navire exige de les ouvrir, auquel cas elles doivent toujours être prêtes à être fermées immédiatement, et le capitaine doit s’assurer que des avis à cet effet sont affichés dans la salle des cartes et près des portes, de chaque côté de la cloison.


104. Every new ship with openings in the main deck aft of the engine room that are capable of causing down flooding shall be designed and constructed so that, in any operating condition, positive buoyancy and stability are retained and no part of the main deck is submerged when any one watertight compartment aft of the engine room is flooded.

104. Tout navire neuf dont le pont principal est muni, à l’arrière de la chambre des machines, d’ouvertures qui sont susceptibles d’en causer l’envahissement, doit être conçu et construit de façon que, dans toutes les conditions d’exploitation, il puisse maintenir une flottabilité et une stabilité absolues et qu’aucune partie du pont principal ne soit immergée lorsqu’un compartiment étanche à l’arrière de la chambre des machines est envahi par l’eau.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
145 (1) No person shall use flammable material in the construction of any underground engine room, motor room or other room or place in which stationary machinery is operated.

145 (1) Il est interdit d’utiliser des matériaux inflammables dans la construction d’une salle des machines, d’une salle des moteurs ou d’une autre salle ou d’un autre endroit sous terre où fonctionnent des machines fixes.


2. Insufficient cleanliness of engine room, excessive amount of oily-water mixtures in bilges, insulation of piping including exhaust pipes in engine room contaminated by oil, improper operation of bilge pumping arrangements.

2. Propreté insuffisante de la salle des machines, présence en excès d'eau huileuse dans les fonds de cale, isolation des canalisations, y compris des canalisations d'échappement, enduites d'huile, mauvais fonctionnement des dispositifs d'assèchement des fonds de cales.


2. Insufficient cleanliness of engine room, excessive amount of oily-water mixtures in bilges, insulation of piping including exhaust pipes in engine room contaminated by oil, improper operation of bilge pumping arrangements.

2. Propreté insuffisante de la salle des machines, présence en excès d'eau huileuse dans les fonds de cale, isolation des canalisations, y compris des canalisations d'échappement, enduites d'huile, mauvais fonctionnement des dispositifs d'assèchement des fonds de cales.


2. Insufficient cleanliness of engine room, excessive amount of oily-water mixtures in bilges, insulation of piping including exhaust pipes in engine room contaminated by oil, improper operation of bilge pumping arrangements.

2. Propreté insuffisante de la salle des machines, présence en excès d'eau huileuse dans les fonds de cale, isolation des canalisations, y compris des canalisations d'échappement, enduites d'huile, mauvais fonctionnement des dispositifs d'assèchement des fonds de cales.


the soundness and adequacy of the management plan including, in relation to the scientific, engineering and technical information and data contained therein, demonstration of readiness of the proposed concept to achieve operation of the project by 31 December 2015.

le bien-fondé et l’adéquation du plan de gestion, notamment, en relation avec les informations et données scientifiques, techniques et d’ingénierie qu’il contient, la démonstration de l’aptitude du concept proposé à une exploitation d’ici au 31 décembre 2015.


As I said, each has their own responsibility. Obviously, the captain is in charge of his ship and the chief engineer is in charge of his engine room, but the owners and operators will be responsible for providing equipment that's in good shape, and the training of the personnel, etc (1550) One of the things that we, and also particularly the Americans, discover when we have gone on board and have done investigations is that fairly frequently in cases where, as I said, we've gone on with cause, we find that their r ...[+++]

Manifestement, le capitaine est en charge de son navire et le chef mécanicien est en charge de la salle des machines, mais les propriétaires et les exploitants seront chargés de fournir un équipement en bon état, et la formation du personnel, etc (1550) Une des choses que nous avons découvertes, et les Américains aussi, en particulier, lorsque nous sommes montés à bord et avons fait des inspections, c’est que, assez fréquemment, dans les cas où, comme je l’ai dit, nous y sommes allés pour un motif, nous constatons que leurs dossiers semblent avoir été falsifiés dans l’intention délibérée d’induire les autorités en erreur, aussi bien au C ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'ready engine room for operations' ->

Date index: 2024-02-10
w