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Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
Deviations from the reciprocity law
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
Effect of reciprocity-law failure
Infringement procedure
MODS
MOF
MOFS
Multi-organ failure
Multiple organ dysfunction syndrome
Multiple organ failure
Multiple organ failure syndrome
Multiple systems organ failure
Multisystem organ failure
Reciprocal duties
Reciprocal obligations
Reciprocal rights
Reciprocity departure
Reciprocity effect
Reciprocity failure
Reciprocity-law failure

Traduction de «reciprocity failure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reciprocity failure [ reciprocity departure ]

écart à la loi de réciprocité [ effet Schwarzschild | écart de réciprocité ]


reciprocity failure

écart à la réciprocité | écart de réciprocité






reciprocity effect [ reciprocity-law failure | effect of reciprocity-law failure | reciprocity failure ]

effet Schwarzschild [ écart à la loi de réciprocité | effet de réciprocité ]


deviations from the reciprocity law | reciprocity failure

ecarts à la loi de réciprocité


reciprocity departure | reciprocity failure

écart à la loi de réciprocité


multiple organ dysfunction syndrome | MODS | multiple organ failure | MOF | multiple organ failure syndrome | MOFS | multiple systems organ failure | multisystem organ failure | multi-organ failure

syndrome de défaillance multiviscérale | SDMV | défaillance multiviscérale | défaillance polyviscérale


reciprocal duties | reciprocal obligations | reciprocal rights

droits de réciprocité


infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

procédure d'infraction (UE) [ constatation du manquement | procédure CE d'infraction | procédure pré-contentieuse (UE) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Alberta Wheat Commission, along with the entire grain industry, will be closely following the development of the regulatory package that will implement Bill C-30 to ensure that the intent of reciprocal penalty for performance failures is realized.

L'Alberta Wheat Commission, ainsi que tous les intervenants de l'industrie du grain, vont suivre de près l'élaboration du dossier réglementaire qui mettra en œuvre le projet de loi C-30, pour veiller à ce que soit respectée l'intention derrière les sanctions réciproques en cas de non-respect des obligations.


Mr. Jason Kenney: Would you agree that the federal government's failure, from your perspective, to penalize provinces for excluding this procedure from the reciprocal billing agreements constitutes a tacit admission on the part of the federal government that it does not regard this as a necessary medical procedure?

M. Jason Kenney: Seriez-vous d'accord pour dire que l'échec du gouvernement fédéral, de votre point de vue, en vue de pénaliser les provinces pour avoir exclu cette opération des ententes de facturation réciproque, constitue une reconnaissance tacite, de sa part, qu'il ne considère pas cela comme une opération médicalement nécessaire?


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to whether an IGA can be implemented as an interpretation of the existing double tax treaty; (f) in what ways will the government involve Parliament in any process to amend interpretation of the double taxation t ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parlement étudiera un accord intergouvernemental; e) quelles études ont été entreprises pour déterminer si un accord intergouvernemental peut être mis en œuvre comme moyen d’interprétation de l’actuelle convention ...[+++]


15. However, is concerned that previous agreements, important to improve the everyday lives of citizens on both sides, such as those concerning the handover of all civil registries to the Kosovar authorities and customs stamps, respectively, had not been fully implemented by the Serbian side, with its failure to implement the latter agreement leading to the decision of the Kosovar Government in July 2011 to implement reciprocal measures; calls on the Serbian government to show willingness to achieve the aims of the dialogue; welcome ...[+++]

15. s'inquiète cependant du fait que des accords précédents, qui permettraient d'améliorer la vie quotidienne des deux côtés de la frontière, tels que ceux portant, respectivement, sur la tenue de tous les registres civils par les autorités kosovares et sur les cachets de douane, n'aient pas été pleinement mis en œuvre par la partie serbe, son incapacité à le faire pour ce dernier accord ayant conduit le gouvernement du Kosovo à prendre en juillet 2011 des mesures de rétorsion; invite le gouvernement serbe à manifester sa volonté d'atteindre les objectifs du dialogue; se félicite, à cet égard, des accords conclus par Belgrade et Pristi ...[+++]


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M. whereas in its above-mentioned resolution of 2006 the European Parliament insisted that the rules, standards and indicators adopted should be based on the latest technology and science and stressed that economic aspects must also be taken into account, since a high standard of animal welfare in particular also entailed operating, financial and administrative costs for the EU's farmers; whereas failure to respect the principle of reciprocity poses a risk to fair competition vis-à-vis non-Community producers,

M. considérant que, dans sa résolution précitée de 2006, il rappelait la nécessité d'élaborer les règles, les normes et les indicateurs sur la base des dernières avancées techniques et scientifiques, reconnaissant toutefois qu'il y avait également lieu de prendre en compte certains aspects économiques dans la mesure où des normes élevées en matière de bien-être animal entraînent notamment des coûts d'exploitation et des charges tant financières qu'administratives additionnelles pour les exploitants agricoles; que le non-respect du principe de réciprocité compromet l'existence d'une concurrence loyale face aux producteurs extracommunaut ...[+++]


M. whereas in its above-mentioned resolution of 2006 the European Parliament insisted that the rules, standards and indicators adopted should be based on the latest technology and science and stressed that economic aspects must also be taken into account, since a high standard of animal welfare in particular also entailed operating, financial and administrative costs for the EU’s farmers; whereas failure to respect the principle of reciprocity poses a risk to fair competition vis-à-vis non-Community producers,

M. considérant que, dans sa résolution précitée de 2006, il rappelait la nécessité d'élaborer les règles, les normes et les indicateurs sur la base des dernières avancées techniques et scientifiques, reconnaissant toutefois qu'il y avait également lieu de prendre en compte certains aspects économiques dans la mesure où des normes élevées en matière de bien-être animal entraînent notamment des coûts d'exploitation et des charges tant financières qu'administratives additionnelles pour les exploitants agricoles; que le non-respect du principe de réciprocité compromet l'existence d'une concurrence loyale face aux producteurs extracommunauta ...[+++]


This inward-looking backdrop of reciprocal failure to make concessions does offer some small progress on justice and home affairs, however, although it has to be said that most of this progress has been deferred until after 2004. This is not to belittle it.

Dans ce contexte fermé, de non-concessions réciproques, il faut cependant relever les légers progrès accomplis dans le domaine de la justice et des affaires intérieures. Il s'agit pour l'essentiel de progrès différés à 2004.


This is why the rapporteur believes that, instead of introducing the reciprocity and the flexibility proposed by the Commission and the Council, the actual causes of the ACP countries’ economic failures must be tackled, non-tariff barriers must be lowered, the practice of subsidising EU exports (in particular of food products) must cease and the very principle of special and differential treatment (SDT) must be redefined in more specific and up-to-date terms.

C’est pourquoi le rapporteur estime qu’au lieu de la réciprocité et de la flexibilité proposées par la Commission et le Conseil, il est nécessaire d’affronter les causes réelles des échecs des économies des pays ACP, de réduire les obstacles non tarifaires, de mettre fin aux pratiques de subvention des exportations en provenance de l’UE, en particulier les exportations de produits alimentaires, et de redéfinir de façon plus concrète et actualisée le principe même de «traitement spécial et différencié» (TSD).


The discriminatory effects of the bill are easily seen in the failure of the bill to promote reciprocity between citizens.

On voit facilement que le projet de loi a des effets discriminatoires et qu'il ne tient pas compte de la réciprocité entre citoyens.


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