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Active & Safe Routes to School
Calculate safe navigation routes
Carry out navigational calculations
Concept of safe third country
Create a safe environment to put participants at ease
Ensure safe navigation through making calculations
Ensure safe transport of money
Guarantee safe transport of money
Perform navigational calculations
Provide a safe environment to put participants at ease
Safe Routes to School
Safe harbor
Safe harbour
Safe harbour provision
Safe harbour provisions
Safe harbour rule
Safe harbour rules
Safe route
Safe third country concept
Safe third country principle
Safe-routed circuit
Secure safe transport of money
Transport money safely

Traduction de «safe route » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Safe Routes to School

Sécurité sur le chemin de l'école


Active & Safe Routes to School

Aller-retour actif & sécuritaire pour l'école




calculate safe navigation routes | perform navigational calculations | carry out navigational calculations | ensure safe navigation through making calculations

effectuer des calculs de navigation


creating a safe environment to put participants at ease | facilitate a safe environment to put participants at ease | create a safe environment to put participants at ease | provide a safe environment to put participants at ease

cer un environnement sûr pour mettre les participants à l'aise


guarantee safe transport of money | secure safe transport of money | ensure safe transport of money | transport money safely

assurer la sécurité de transports de fonds


safe harbour | safe harbor | safe harbour provisions | safe harbour rules

règles d'exonération | règles refuge | règles de limitation de responsabilité


safe harbour | safe harbour provision | safe harbour rule

régime de protection


concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Under the €130 million CIVITAS project, 85 local authorities are participating in innovative, integrated transport demonstration projects: micro depots in Munich, cycling and pedestrian safety in Stockholm, charging e-busses with alternative measures in Constanta, safe routes to school in Limassol – with global ‘observer cities' benefiting from experiences.

Dans le cadre du projet CIVITAS, doté d'un budget de 130 millions d'EUR, 85 autorités locales participent à des projets de démonstration innovants et intégrés dans le secteur des transports: exploitation de micro-dépôts à Munich, renforcement de la sécurité des cyclistes et des piétons à Stockholm, alimentation des bus électriques au moyen d'énergies de substitution à Constanta, aménagement d'itinéraires sûrs pour les trajets scolaires à Limassol – l'idée étant que ces expériences profitent également à des «villes observatrices» dans le monde entier.


7. Calls on the Member States to protect the most vulnerable road users by improving the safety of pedestrians, removing architectural barriers, establishing safe pedestrian-only routes and supporting ‘walking buses’ and safe routes between home and school; further calls on the Member States to improve bike mobility by providing dedicated and safe cycling paths and bike parking areas, and by promoting and implementing bike sharing services; calls on the Commission and the Member States, in order to further stimulate bike mobility, to put forward amendments to the Vienna Convention on Road Traffic in order to modernise traffic rules in ...[+++]

7. invite les États membres à protéger les usagers de la route les plus vulnérables en renforçant la sécurité des piétons, en supprimant les obstacles architecturaux, en mettant en place des itinéraires sûrs réservés aux piétons et en soutenant les "pédibus" et les parcours sécurisés entre le domicile et l'école; demande également aux États membres d'améliorer la mobilité à vélo en mettant en place des pistes cyclables et des parkings réservés aux vélos et sûrs ainsi qu'en encourageant et en mettant en œuvre des services de partage de vélos; invite la Commission et les États membres, afin de stimuler encore davantage la mobilité à vélo ...[+++]


9. Calls for the urgent establishment of legal and safe routes to the EU for asylum seekers through measures such as the issuing of humanitarian visas at EU embassies and consular offices in third countries and large-scale relocation schemes; calls on the Commission to consider revising Council Directive 2001/51/EC in order to facilitate safe passage of asylum seekers to the EU;

9. demande l'ouverture urgente de voies légales et sûres pour les personnes demandant l'asile dans l'Union européenne, qui passeraient par des mesures telles que la délivrance dans les pays tiers de visas humanitaires par les ambassades et bureaux consulaires des pays de l'Union ainsi que par des programmes de relocalisation à grande échelle; invite la Commission à envisager une révision de la directive 2001/51/CE du Conseil en vue de faciliter le passage en toute sécurité des demandeurs d'asile dans l'Union européenne;


5. Calls for the establishment of legal and safe routes to the EU for asylum seekers through the issuing of humanitarian visas at EU embassies and consular offices in third countries, using existing legislation such as Article 25 of the Visa Code and Article 5 of the Schengen Borders Code;

5. demande l'ouverture de voies légales et sûres pour les personnes demandant l'asile dans l'Union européenne, qui passeraient par la délivrance dans les pays tiers de visas humanitaires par les ambassades et bureaux consulaires des pays de l'Union, sur la base de la législation en vigueur, notamment l'article 25 du code des visas et l'article 5 du code frontières Schengen;


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Recalls its serious concerns over the tension in the South China Sea; considers it regrettable that, contrary to the 2002 Declaration of Conduct, several parties are claiming land in the disputed waters; is particularly concerned at the massive scale of China’s current activities in the area, including building military facilities, ports, and at least one airstrip; urges all parties in the disputed area to refrain from unilateral and provocative actions and to resolve the disputes peacefully based on international law, in particular the UNCLOS, with impartial international mediation and arbitration; urges all parties to acknowledge the jurisdiction of both UNCLOS and the Court of Arbitration, and calls for respect for any eventual decis ...[+++]

rappelle les graves inquiétudes suscitées par les tensions en mer de Chine méridionale; déplore que, contrairement à la déclaration de conduite de 2002, plusieurs parties revendiquent des territoires dans les eaux litigieuses; s'inquiète particulièrement de l'ampleur des activités actuelles de la Chine dans cette zone, avec, notamment, la construction d'installations militaires, de ports et d'au moins une piste d'atterrissage; presse toutes les parties au litige de s'abstenir d'acte unilatéraux de provocation et de résoudre ce litige pacifiquement, dans le respect du droit international, notamment de la CNUDM, avec l'aide d'une médiation impartiale et de l'arbitrage de la communauté internationale; prie instamment l'ensemble des parties ...[+++]


To effectively close the backdoor to irregular and dangerous migration routes, we have to open safe and legal routes to Europe forpeople in need of international protection.

Pour pouvoir bloquer effectivement les accès dérobés qui mènent à des routes migratoires illégales et dangereuses, nous devons ouvrir des voies légales et sûres permettant aux personnes ayant besoin d’une protection internationale de venir en Europe.


Ensuring and enhancing safe and legal migration routes

Ouvrir et renforcer des voies de migration légales et sûres


(g) An operator shall establish contingency procedures to satisfy the requirements of OPS 1.570 and to provide a safe route, avoiding obstacles, to enable the aeroplane to either comply with the en-route requirements of OPS 1.580, or land at either the aerodrome of departure or at a take-off alternate aerodrome.

(g) L'exploitant doit établir des procédures d'urgence pour répondre à l'OPS 1.570, et pour fournir un itinéraire sûr évitant les obstacles, qui permette à l'avion soit de répondre aux exigences en-route de l'OPS 1.580, soit de se poser en toute sécurité sur l'aérodrome de départ ou sur un aérodrome de dégagement au décollage si nécessaire.


(f) An operator shall establish contingency procedures to satisfy the requirements of OPS 1.495 and to provide a safe route, avoiding obstacles, to enable the aeroplane to either comply with the en-route requirements of OPS 1.500, or land at either the aerodrome of departure or at a take-off alternate aerodrome.

(f) L'exploitant doit établir des procédures d'urgence pour répondre à l'OPS 1.495, et pour fournir un itinéraire sûr évitant les obstacles, qui permette à l'avion soit de répondre aux exigences en-route de l'OPS 1.500, soit de se poser en toute sécurité sur l'aérodrome de départ ou sur un aérodrome de dégagement au décollage si nécessaire.


2. When implementing a ship's routing system, which has not been adopted by the IMO, under their responsibility, Member States shall take into account, wherever possible, the guidelines and criteria developed by the IMO and promulgate all information necessary for the safe and effective use of the ship's routing system.

2. Lorsqu'ils appliquent, sous leur responsabilité, un système d'organisation du trafic qui n'a pas été adopté par l'OMI, les États membres tiennent compte, dans la mesure du possible, des directives et critères mis au point par l'OMI et diffusent toutes les informations nécessaires à l'utilisation sûre et efficace du système d'organisation du trafic.


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