Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CASTME
MST
STEM

Traduction de «science technology engineering and mathematics » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
science, technology, engineering and mathematics

science, technologie, ingénierie et mathématiques [ STIM | sciences, technologie, ingénierie et mathématiques ]


science, technology, engineering and maths | STEM [Abbr.]

sciences, technologies, ingénierie et mathématiques


Commonwealth Association of Science, Technology and Mathematics Educators [ CASTME | Commonwealth Association of Science and Mathematics Educators ]

Commonwealth Association of Science, Technology and Mathematics Educators [ CASTME | Commonwealth Association of Science and Mathematics Educators ]


Order Designating the Minister of Industry, Science and Technology as Minister for Purposes of the Natural Sciences and Engineering Research Council Act and for Purposes of the Financial Administration Act with Respect to the Natural Sciences and Engineer

Décret chargeant le ministre de l'Industrie, des Sciences et de la Technologie de l'application de la Loi sur le Conseil de recherches en sciences naturelles et en génie et aux fins de la Loi sur la gestion des finances publiques à l'égard du Conseil de r


Commonwealth Association of Science, Technology and Mathematics Educators | CASTME [Abbr.]

Association du Commonwealth des professeurs de sciences, technologie et mathématiques


Mathematics, Science and Technology | MST [Abbr.]

mathématiques, sciences et technologies | MST [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While the EESC welcomes the emphasis on building inclusive and connected higher education systems and encouraging schools to develop better links and cooperation with higher education in the field of science, technology, engineering and mathematics (STEM), the Committee believes that the wider purpose of education lies within the balance and close cooperation between the STEM subjects and the social sciences and humanities.

Si le CESE se félicite de l’accent mis sur la mise en place de systèmes d’enseignement supérieur inclusifs et connectés et les efforts visant à encourager les écoles à améliorer les liens et la coopération avec l’enseignement supérieur dans le domaine des sciences, des technologies, de l’ingénierie et des mathématiques (STEM), il estime toutefois que la finalité plus générale de l’éducation est de trouver un juste équilibre et une étroite synergie entre les matières STEM, d’une part, et les sc ...[+++]


– Policies and incentives are in place to ensure a sufficient supply of (post)graduates in science, technology, engineering and mathematics and an appropriate mix of skills among the population (including through strong vocational and education and training systems) in the medium-to-longer term.

- Des politiques et des mesures d'incitation ont été mises en place pour produire un nombre suffisant de diplômés du troisième cycle dans les filières des sciences, des technologies, de l'ingénierie et des mathématiques, et offrir à l'ensemble de la population un dosage de compétences adéquat (notamment grâce à des systèmes d'éducation et de formation professionnelle efficaces) à moyen et long termes.


Traditional gender roles: the division of labour, different educational choices (few women in sciences, technology, engineering and mathematics) and concentration of women in a few occupational sectors.

répartition traditionnelle des rôles entre hommes et femmes: la division du travail, les choix respectifs de filières d’enseignement (les femmes sont sous-représentées dans les sciences, les technologies, l’ingénierie et les mathématiques) et la concentration des femmes dans quelques secteurs d’activité.


Welcomes efforts to increase enrolment in STEM disciplines (Science, Technology, Engineering, and Mathematics), but not at the expense of the humanities, which are indispensable in making proper use of the opportunities presented by STEM disciplines.

salue les efforts visant à accroître le nombre d'étudiants dans les sciences, les technologies, l'ingénierie et les mathématiques, à condition que cela ne se fasse pas au détriment des sciences humaines, lesquelles sont indispensables pour bien exploiter le potentiel offert par les disciplines susmentionnées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas education and training are key to empowering women in the digital age, and thus to a society with future viability; whereas 60 % of school students in the EU never use digital equipment in their classrooms; whereas the already low share of female ICT graduates has dropped; whereas women are very underrepresented in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects, and around half of female graduates do not go on to work in STEM roles; whereas in initiatives such as the EU Code Week, ICT for Better Education, the Startup Europe Leaders Clu ...[+++]

considérant que l'éducation et la formation sont essentielles pour l'émancipation des femmes à l'ère du numérique et, par conséquent, pour la viabilité de la société dans l'avenir; que, dans l'Union, 60 % des élèves n'utilisent jamais de matériel numérique dans leur salle de classe; que la proportion déjà faible de femmes titulaires d'un diplôme universitaire dans le domaine des TIC a diminué; que les femmes sont très sous-représentées dans les STIM (sciences, technologies, ingénierie et mathématiques) et que pr ...[+++]


94. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

94. insiste sur le fait que l'Union doit faire face à une pénurie de main-d'œuvre qualifiée dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques (STIM), tandis qu'elle est confrontée à un excédent de diplômés en sciences sociales; estime que des initiatives supplémentaires sont nécessaires aux niveaux européen et national pour remédier aux goulets d'étranglement dans les emplois et les études liées aux disciplines STIM; recommande à la Co ...[+++]


24. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

24. insiste sur le fait que l'Union doit faire face à une pénurie de main-d'œuvre qualifiée dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques (STEM), tandis qu'elle est confrontée à un excédent de diplômés en sciences sociales; estime que des initiatives supplémentaires sont nécessaires aux niveaux européen et national pour remédier aux goulets d'étranglement dans les emplois et les études liées aux disciplines STEM; recommande à la Co ...[+++]


94. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

94. insiste sur le fait que l'Union doit faire face à une pénurie de main-d'œuvre qualifiée dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques (STIM), tandis qu'elle est confrontée à un excédent de diplômés en sciences sociales; estime que des initiatives supplémentaires sont nécessaires aux niveaux européen et national pour remédier aux goulets d'étranglement dans les emplois et les études liées aux disciplines STIM; recommande à la Co ...[+++]


24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more youn ...[+++]

24. souligne qu'un niveau plus élevé de connaissances et de compétences est essentiel; insiste sur la nécessité d'accroître l'attractivité et la valeur des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques dans l'enseignement, tout comme celles des domaines où l'on s'attend à une pénurie d'emplois et qui exigeront un nombre croissant de travailleurs qualifiés dans les années à venir et sont susceptibles de fournir des emplois durables et de qualité (par exemple l'économie verte, la santé et l'éducation); reconnaît que les sci ...[+++]


24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more youn ...[+++]

24. souligne qu'un niveau plus élevé de connaissances et de compétences est essentiel; insiste sur la nécessité d'accroître l'attractivité et la valeur des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques dans l'enseignement, tout comme celles des domaines où l'on s'attend à une pénurie d'emplois et qui exigeront un nombre croissant de travailleurs qualifiés dans les années à venir et sont susceptibles de fournir des emplois durables et de qualité (par exemple l'économie verte, la santé et l'éducation); reconnaît que les sci ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'science technology engineering and mathematics' ->

Date index: 2021-06-29
w