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Area at risk
Assess danger in risk areas
Check danger in risk areas
Danger area
Determine potential threat in risk areas
Hazard area
Hazard zone
Hazardous area
Identify danger in risk areas
Risk groups in secondary education
STA
Secondary area
Secondary area of risk
Secondary service area
Secondary somatic sensory area
Secondary somatic sensory cortex
Secondary somatosensory area
Secondary somatosensory cortex
Secondary somesthetic area
Secondary somesthetic cortex
Secondary trade area

Traduction de «secondary area risk » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






secondary somatosensory cortex [ S2,SII | secondary somatic sensory cortex | secondary somesthetic cortex | secondary somatosensory area | secondary somatic sensory area | secondary somesthetic area ]

cortex somatosensoriel secondaire [ S2,SII | cortex somesthésique secondaire | aire somatosensorielle secondaire | aire somesthésique secondaire ]


determine potential threat in risk areas | identify danger in risk areas | assess danger in risk areas | check danger in risk areas

évaluer des dangers dans des zones à risque


hazard area | hazardous area | hazard zone | danger area | area at risk

territoire dangereux | zone dangereuse | zone à risque | territoire à risque


risk groups in secondary education

catégories défavorisées dans l'enseignement secondaire




secondary trade area | STA

zone commerciale secondaire | ZCS


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A. whereas according to UN estimates one billion children live in conflict-affected areas, of whom 250 million are under the age of five and are denied their fundamental right to education; whereas an estimated 65 million children aged 3 to 15 are most affected by emergencies and protracted crises, with the risk of disruption to their education, and approximately 37 million children of primary and lower secondary age are out of scho ...[+++]

A. considérant que, selon les Nations unies, un milliard d'enfants vivent dans des zones de conflit, dont 250 millions ont moins de 5 ans et sont privés de leur droit fondamental à l'éducation; que l'on estime à 65 millions le nombre d'enfants âgés de 3 à 15 ans touchés par des situations d'urgence et de crises de longue durée et exposés de ce fait à un risque d'interruption de scolarité, et à quelque 37 millions le nombre des enfants non scolarisés dans le primaire et le premier cycle du secondaire dans les pays qui connaissent des ...[+++]


A. whereas according to UN estimates one billion children live in conflict-affected areas, of whom 250 million are under the age of five and are denied their fundamental right to education; whereas an estimated 65 million children aged 3 to 15 are most affected by emergencies and protracted crises, with the risk of disruption to their education, and approximately 37 million children of primary and lower secondary age are out of scho ...[+++]

A. considérant que, selon les Nations unies, un milliard d'enfants vivent dans des zones de conflit, dont 250 millions ont moins de 5 ans et sont privés de leur droit fondamental à l'éducation; que l'on estime à 65 millions le nombre d'enfants âgés de 3 à 15 ans touchés par des situations d'urgence et de crises de longue durée et exposés de ce fait à un risque d'interruption de scolarité, et à quelque 37 millions le nombre des enfants non scolarisés dans le primaire et le premier cycle du secondaire dans les pays qui connaissent des ...[+++]


Senator Day: They point out here that when a tornado hits an industrial area, it is important to look at all the secondary things that take place in order to determine the risks.

Le sénateur Day : Le rapport de la Commission indique que, lorsqu'une tornade frappe une zone industrielle, il est important d'envisager toutes les conséquences pour déterminer les risques.


Therefore, we suggest the following priorities for the federal fiscal dividend: do not reduce taxes, but rather create greater tax fairness; use the tax system to redistribute incomes with annual targets for the reduction and eventual elimination of poverty—even by the most rigid definition of absolute poverty there are over 1.5 million people in Canada with incomes so low that they are in imminent danger to their physical health—maintain low interest rates as this is the best long-term mechanism for ensured continued economic growth, resulting in lower levels of unemployment; restore federal transfer payments to the provinces and territories within a set of national standards, by extending Canada Health Act standards to the ...[+++]

Voici donc, selon nous, comment le gouvernement fédéral devrait affecter en priorité le dividende budgétaire: il ne s'agit pas de réduire les impôts, mais plutôt de les rendre plus équitables; fixez-vous des objectifs annuels pour ce qui est de la répartition des revenus afin de réduire et éventuellement d'éliminer la pauvreté—même les estimations les plus prudentes établissent à un 1,5 million de personnes le nombre de ceux dont les revenus sont tellement faibles que cela compromet leur santé—faites en sorte que les taux d'intérêt demeurent bas puisque c'est la meilleure façon à long terme de favoriser la croissance économique et de réduire le chômage; rétablir les paiements de transfert fédéraux aux provinces et aux territoires et mettr ...[+++]


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In the process of a progressive nuclear phase out, reactors and other nuclear facilities posing greater risks must be shut down immediately, i.e. all nuclear reactors and other nuclear installations in seismic regions or coastal areas with significant risk for rising sea level or a possibility for tsunamis, all reactors without secondary or full pressure containment, all nuclear boiling water reactors (BWR) with a single cooling sy ...[+++]

dans le cadre du processus de sortie progressive du nucléaire, de fermer immédiatement les réacteurs et autres installations nucléaires présentant des risques majeurs, c'est-à-dire tous les réacteurs nucléaires et autres installations nucléaires situés dans des régions sismiques ou dans des zones côtières exposées à un risque non négligeable d'élévation du niveau de la mer ou de tsunami, tous les réacteurs ne disposant pas d'une enceinte de confinement secondaire ou d'une ...[+++]


Question No. 446 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what is the key leadership shown by the organizational reporting chart, from the two lead ministries, the Public Health Agency of Canada and Public Safety Canada, through to the deputy ministers; (b) what is the decision-making process to determine which of the two ministries leads on issues; (c) what, if any, funding requests have been made by government departments for pandemic planning since the beginning of the pandemic in Canada; (d) what, if any, additional funding is required to ensure all government departments have tested their H1N1 plans and rolled them out to their employees; (e) what, if any, specific agreements have been ...[+++]

Question n 446 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quelles sont les principales autorités en la matière, à la lumière de la filière hiérarchique organisationnelle, depuis les deux organismes concernés au premier chef, à savoir l’Agence de la santé publique du Canada et Sécurité publique Canada, jusqu’aux sous-ministres; b) quel est le processus décisionnel par lequel on détermine duquel de ces deux organismes chaque problème relève au premier chef; c) quelles demandes les ministères fédéraux ont-ils faites, le cas échéant, pour financer la planification axée sur la pandémie depuis le début de la pandémie au Canada; d) combien faut-il de plus, le cas échéant, pour que tous les mini ...[+++]


Risk assessment concluded that aquatic, terrestrial and secondary poisoning risks were unacceptable with the most sensitive area being the aquatic environment.

L'évaluation des risques a conclu que les risques de pollution toxique aquatique et terrestre, et d'empoisonnement secondaire étaient inacceptables et que l'environnement aquatique est, de ce point de vue, la zone la plus sensible.


As I have just told you though, if any government – because Greece is not the only country concerned by this: we have seen disasters or earthquakes of varying magnitude happen in other countries too, but they had a less serious effect – anyway, if any government asks us, we are able to support and finance, by means of the Structural Funds, preventive studies which would allow us to determine the risks to inhabited areas, as you mentioned in your question, but also to factories, with the secondary risks of industrial ...[+++]

Mais, je viens de vous le dire, si tel ou tel autre gouvernement - en effet, la Grèce n’est pas la seule à être concernée : on a vu des catastrophes ou des secousses d’amplitudes diverses se produire ailleurs que dans ce pays, mais leur gravité était moindre - bref, si tel ou tel autre gouvernement en fait la demande, nous pouvons soutenir et financer, au titre des Fonds structurels, les études de prévention qui permettraient de connaître le risque existant dans des lieux habités, comme vous le mentionniez dans votre question, mais au ...[+++]


The officer looks at the declaration and determines the value of the goods or, if there looks to be some type of risk that requires an examination, they are sent into a CBSA area for processing where the duties and taxes are calculated or a secondary examination takes place.

L'agent examine la déclaration et détermine la valeur des produits et, si cela nécessite un examen, ils sont envoyés à la zone de traitement de l'ASFC où on calcule les droits et les taxes, ou encore où on effectue un examen secondaire.




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'secondary area risk' ->

Date index: 2023-10-29
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