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Bike sharing
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Train on-board staff member
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Traduction de «self-service boarding » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
self-service kiosk | self-service office | self-service post office | self-service postal centre

bureau à libre service | bureau de poste muet | bureau muet


assist customers using ticket self-service machines | help self-service ticketing machine customers | assist customers using self-service ticketing machines | assist customers with self-service ticketing machines

aider les clients lors de l’utilisation des distributeurs automatiques en libre-service | aider les clients pour l'utilisation de distributeurs de tickets | assister les clients pour l'utilisation de distributeurs de tickets


automated boarding process [ automated biometric boarding | self-service boarding | Smartboarding ]

auto-embarquement


automated biometric boarding | automated boarding process | self-service boarding

auto-embarquement


bicycle sharing | bike share | bike sharing | self-service bicycle hire system | self-service bike hire system

vélos en libre service | VLS [Abbr.]


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train on-board staff member | train stewardess | train attendant | train on-board customer service representative

hôtesse | hôtesse de train | steward ferroviaire | steward ferroviaire/hôtesse ferroviaire


provide information on train services | provide information to passengers on train services | answer questions about the train transport service | provide information on the services available on board a train

répondre à des questions sur le service de transport ferroviaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The airport managing body and the operating air carrier shall ensure that at the check-in desks (including at self-service check-in machines) and at the boarding gate, a clearly legible notice containing the following text is displayed in a manner clearly visible to passengers: “If you are denied boarding or if your flight is cancelled or delayed for at least two hours, ask at the check-in counter or boarding gate for the notice stating your rights, particularly with regard to assistance and possible compensation”.

1. L'entité gestionnaire d'aéroport et le transporteur aérien effectif veillent à ce qu'un avis reprenant le texte suivant, imprimé en caractères bien lisibles, soit affiché bien en vue aux comptoirs d'enregistrement (y compris aux bornes d'enregistrement en libre service) et à la porte d'embarquement: "Si vous êtes refusé à l'embarquement ou si votre vol est annulé ou retardé d'au moins deux heures, demandez au comptoir d'enregistrement ou à la porte d'embarquement la notice énonçant vos droits, notamment en matière d'assistance et d'éventuelle indemnisation".


1. The airport managing body and the operating air carrier shall ensure that at the check-in desks (including at self-service check-in machines) and at the boarding gate, a clearly legible notice containing the following text is displayed in a manner clearly visible to passengers: "If you are denied boarding or if your flight is cancelled or delayed for at least two hours or if the schedule time of departure of your flight has been put forward by at least two hours in relation to the initial schedule time indicated on your ticket, ask at the check-in coun ...[+++]

1. L'entité gestionnaire d'aéroport et le transporteur aérien effectif veillent à ce qu'un avis reprenant le texte suivant, imprimé en caractères bien lisibles, soit affiché bien en vue aux comptoirs d'enregistrement (y compris aux bornes d'enregistrement en libre service) et à la porte d'embarquement: "Si vous êtes refusé à l'embarquement, si votre vol est annulé ou retardé d'au moins deux heures ou si l'heure de départ prévue a été avancée d'au moins deux heures par rapport à l'heure initiale indiquée sur votre billet, demandez au comptoir d'enregistrement ou à la porte d'embarquement la notice énonçant vos droits, notamment en matière ...[+++]


1. The airport managing body and the operating air carrier shall ensure that at the check-in desks (including at self-service check-in machines) and at the boarding gate, a clearly legible notice containing the following text is displayed in a manner clearly visible to passengers: ‘ If you are denied boarding or if your flight is cancelled or delayed for at least two hours or if the schedule time of departure of your flight has been put forward by at least two hours in relation to the initial schedule time indicated on your ticket , ask at the check-in co ...[+++]

1. L'entité gestionnaire d'aéroport et le transporteur aérien effectif veillent à ce qu'un avis reprenant le texte suivant, imprimé en caractères bien lisibles, soit affiché bien en vue aux comptoirs d'enregistrement (y compris aux bornes d'enregistrement en libre service) et à la porte d'embarquement: «Si vous êtes refusé à l'embarquement, si votre vol est annulé ou retardé d'au moins deux heures ou si l'heure de départ prévue a été avancée d'au moins deux heures par rapport à l'heure initiale indiquée sur votre billet , demandez au comptoir d'enregistrement ou à la porte d'embarquement la notice énonçant vos droits, notamment en matièr ...[+++]


1. The airport managing body and the operating air carrier shall ensure that at the check-in desks (including at self-service check-in machines) and at the boarding gate, a clearly legible notice containing the following text is displayed in a manner clearly visible to passengers: ‘ If you are denied boarding or if your flight is cancelled or delayed for at least two hours, ask at the check-in counter or boarding gate for the notice stating your rights, particularly with regard to assistance and possible compensation’ .

1. L'entité gestionnaire d'aéroport et le transporteur aérien effectif veillent à ce qu'un avis reprenant le texte suivant, imprimé en caractères bien lisibles, soit affiché bien en vue aux comptoirs d'enregistrement (y compris aux bornes d'enregistrement en libre service) et à la porte d'embarquement: «Si vous êtes refusé à l'embarquement ou si votre vol est annulé ou retardé d'au moins deux heures, demandez au comptoir d'enregistrement ou à la porte d'embarquement la notice énonçant vos droits, notamment en matière d'assistance et d'éventuelle indemnisation».


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Another set of data was generated by Treasury Board Secretariat. They would ask persons, when they were in the public service, to fill out forms to self- identify so we had two different data banks.

L'autre ensemble de données provenait du Secrétariat du Conseil du Trésor, qui demandait aux employés de remplir des formulaires sur leur emploi dans la fonction publique et aux fins de l'auto-identification. Ainsi, nous disposions de deux banques de données distinctes.


Mr. Speaker, first the human resources minister blames front-line workers for the problems at Service Canada and now the President of the Treasury Board is calling federal public servants unconstructive and self-serving.

Monsieur le Président, la ministre des Ressources humaines commence par imputer aux travailleurs de première ligne la responsabilité des problèmes à Service Canada.


While the Commission has taken on board a number of these amendments in its amended proposal COM(2002) 101, it has failed to adopt the more salient ones, namely the amendments to delete pilotage services, to introduce new provisions on the transparency of financial relations, to scrap the requirement to authorise two service providers, and the amendment or qualifications regarding self-handling.

Dans sa proposition modifiée (COM(2002) 101, la Commission a certes repris certaines de ces modifications, mais elle n'a pas accepté les approches plus fondamentales contenues dans la position du Parlement, à savoir la suppression des services de pilotage, les nouvelles dispositions concernant la transparence des relations financières, la suppression de la nécessité d'autoriser deux fournisseurs de services ainsi que les qualifications concernant l'auto-assistance.


Annie Leblanc, Director, Policy and Coordination, Public Safety Canada: Our self-administered police services, which Mr. Tupper mentioned a while ago, have a police management board as there would be with another police service, such as OPS or any other police service.

Annie Leblanc, directrice, Politiques et coordination, Sécurité publique Canada : Les services de police autogérés auxquels M. Tupper a fait référence disposent d'un conseil de gestion, comme le SPO ou tout autre service de police.


The Chair: Since 2004, the committee has been looking towards you, the Public Service Commission and the Treasury Board, to create a climate where people feel comfortable to self-identify.

La présidente : Depuis 2004, le comité s'est tourné vers vous, vers la Commission de la fonction publique et vers le Conseil du Trésor pour créer un climat incitant les fonctionnaires à s'identifier volontairement.


Generally, there is a recognition that first and foremost we have much to learn, and we are constantly looking at best practices both within the public service as well as with other groups, and the work of groups like the Conference Board of Canada and what they bring in terms of increased understanding of different strategies, whether it is for self- identification, whether it is for creating a culture that is a welcoming culture, we are always examining those lessons to ensure that we can take advantage of them.

De façon générale, nous reconnaissons d'abord et avant tout que nous avons beaucoup à apprendre et nous sommes constamment à la recherche de pratiques exemplaires, dans la fonction publique et ailleurs. Le travail de groupe comme le Conference Board du Canada et ce qu'il a à offrir pour améliorer la compréhension des diverses stratégies, la déclaration volontaire, la création d'une culture d'accueil.Nous sommes toujours à la recherche de leçons de ce genre, pour pouvoir en profiter.


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