Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consensual sex
Dutch Association for Sexual Reform
Educational relationship
Family planning
Gay partnership
Gay relationship
Homosexual partnership
Homosexual relationship
Information and advice on human sexual reproduction
Information on birth control
SRE
Same-sex common-law relationship
Same-sex partner relationship
Same-sex partnership
Same-sex relationship
Sex Information and Education Council of Canada
Sex and relationship education
Sex and relationships education
Sex education
Sex education and Family Planning Association
Sexual health and relationships education
Sexual relationship between consenting adults

Traduction de «sex and relationships education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
relationships, sexual health and parenthood education | sex and relationship education | sex and relationships education | sex education | sexual health and relationships education | SRE [Abbr.]

éducation à la sexualité | éducation à la vie relationnelle, affective et sexuelle | éducation sexuelle | EVRAS [Abbr.]


homosexual partnership [ gay partnership | same-sex relationship | same-sex partnership | homosexual relationship | same-sex partner relationship | same-sex common-law relationship | gay relationship ]

relation homosexuelle [ concubinage homosexuel | partenariat homosexuel | union homosexuelle ]


consensual sex [ sexual relationship between consenting adults ]

relation consensuelle [ rapports sexuels entre adultes consentants ]


Sex Information and Education Council of Canada

Conseil d'information et d'éducation sexuelles du Canada








family planning | information and advice on human sexual reproduction | information on birth control | sex education

éducation sexuelle


Dutch Association for Sexual Reform | Sex education and Family Planning Association

Association néerlandaise pour l'éducation sexuelle et le planning familial
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Text as a whole excluding the words: ‘sex and relationship education

Ensemble du texte à l'exclusion des termes: «d'éducation sexuelle et relationnelle»


29. Recognises that sensitive, age-appropriate, and scientifically accurate sex and relationship education is an essential tool in the empowerment of girls and boys, helping them to make well-informed choices and contributing to wider public health priorities such as reducing unplanned pregnancies, reducing maternal and infant mortality, prevention and earlier treatment of sexually transmitted infections, and reducing the gaps in health inequality; encourages Member States to consider making age-appropriate comprehensive sex and relationship education compulsory in their school curricula for all ...[+++]

29. reconnaît qu'une éducation sur la sexualité et les relations qui soit sensée, adaptée à l'âge et exacte du point de vue scientifique constitue un outil essentiel pour l'émancipation des filles et des garçons, qu'elle les aide à prendre des décisions en connaissance de cause et qu'elle contribue à la réalisation d'objectifs plus larges de santé publique, comme la réduction du nombre de grossesses non désirées, la réduction de la mortalité maternelle et infantile, la pré ...[+++]


29. Recognises that sensitive, age-appropriate, and scientifically accurate sex and relationship education is an essential tool in the empowerment of girls and boys, helping them to make well-informed choices and contributing to wider public health priorities such as reducing unplanned pregnancies, reducing maternal and infant mortality, prevention and earlier treatment of sexually transmitted infections, and reducing the gaps in health inequality; encourages Member States to consider making age-appropriate comprehensive sex and relationship education compulsory in their school curricula for all ...[+++]

29. reconnaît qu'une éducation sur la sexualité et les relations qui soit sensée, adaptée à l'âge et exacte du point de vue scientifique constitue un outil essentiel pour l'émancipation des filles et des garçons, qu'elle les aide à prendre des décisions en connaissance de cause et qu'elle contribue à la réalisation d'objectifs plus larges de santé publique, comme la réduction du nombre de grossesses non désirées, la réduction de la mortalité maternelle et infantile, la pré ...[+++]


29. Recognises that sensitive, age-appropriate, and scientifically accurate sex and relationship education is an essential tool in the empowerment of girls and boys, helping them to make well-informed choices and contributing to wider public health priorities such as reducing unplanned pregnancies, reducing maternal and infant mortality, prevention and earlier treatment of sexually transmitted infections, and reducing the gaps in health inequality; encourages Member States to consider making age-appropriate comprehensive sex and relationship education compulsory in their school curricula for all ...[+++]

29. reconnaît qu'une éducation sur la sexualité et les relations qui soit sensée, adaptée à l'âge et exacte du point de vue scientifique constitue un outil essentiel pour l'émancipation des filles et des garçons, qu'elle les aide à prendre des décisions en connaissance de cause et qu'elle contribue à la réalisation d'objectifs plus larges de santé publique, comme la réduction du nombre de grossesses non désirées, la réduction de la mortalité maternelle et infantile, la pré ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Encourages the competent authorities in the Member States to promote gender equality in their comprehensive sex and relationship education programmes, including teaching girls and boys about relationships based on consent, respect and reciprocity, as well as in sport and leisure activities, where stereotypes and expectations based on gender can affect the self-image, health, acquisition of skills, intellectual development, social integration and identity construction of girls and boys;

28. encourage les autorités compétentes des États membres à promouvoir l'égalité entre les hommes et les femmes dans leurs programmes d'éducation globale sur la sexualité et les relations, y compris l'éducation des filles et des garçons sur les relations fondées sur le consentement, le respect et la réciprocité, ainsi que dans le sport et les loisirs, où les stéréotypes et les attentes fondées sur le genre peuvent affecter l'image de soi, la santé, l'acquisition de compétences, le développement intellectuel, l'int ...[+++]


28. Encourages the competent authorities in the Member States to promote gender equality in their comprehensive sex and relationship education programmes, including teaching girls and boys about relationships based on consent, respect and reciprocity, as well as in sport and leisure activities, where stereotypes and expectations based on gender can affect the self-image, health, acquisition of skills, intellectual development, social integration and identity construction of girls and boys;

28. encourage les autorités compétentes des États membres à promouvoir l'égalité entre les hommes et les femmes dans leurs programmes d'éducation globale sur la sexualité et les relations, y compris l'éducation des filles et des garçons sur les relations fondées sur le consentement, le respect et la réciprocité, ainsi que dans le sport et les loisirs, où les stéréotypes et les attentes fondées sur le genre peuvent affecter l'image de soi, la santé, l'acquisition de compétences, le développement intellectuel, l'int ...[+++]


The weighting factors should be calculated taking into account in particular the probability of selection and the available external data relating to the distribution of the population being surveyed, according to sex, age groups (25-34; 35-54; 55-64), education (at most lower secondary education (ISCED level 1 or lower, ISCED 2 and ISCED 3 programmes of less than 2 years); upper secondary (ISCED levels 3 and 4); tertiary education (levels 5 to 8)); employment (employed or unemployed); region (NUTS II level), where such external ...[+++]

Les facteurs de pondération sont calculés en tenant compte notamment des probabilités de sélection et des données exogènes disponibles sur la distribution par sexe, par classe d'âge [25-34; 35-54; 55-64], par niveau d'éducation [au plus le premier cycle de l'enseignement secondaire (CITE 1 ou inférieur, CITE 2 et programmes CITE 3 d'une durée inférieure à deux ans); deuxième cycle de l'enseignement secondaire (CITE 3 et 4); ens ...[+++]


improving understanding of the relationship between education provision and the needs of the scientific community, of factors affecting equity in education, and how efficient use of educational resources can be achieved.

l'amélioration de la compréhension de la relation entre les programmes d'enseignement et les besoins de la communauté scientifique, des facteurs qui influent sur l'équité dans l'éducation ainsi que des moyens nécessaires pour une utilisation efficace des ressources dans le domaine de l'éducation.


The Council conclusions of 28-29 November 2011 on the modernisation of higher education welcomed the Commission's intention to develop an EU international higher education strategy aimed at increasing international outreach and visibility, and to engage with partners with a view to strengthening relationships and enhancing capacity-building in the higher education sector.

Dans ses conclusions des 28 et 29 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur, le Conseil s'est félicité que la Commission entende élaborer une stratégie internationale de l'UE dans le domaine de l'enseignement supérieur afin d'accroître le rayonnement et la visibilité sur le plan international ainsi qu'à établir le dialogue avec les partenaires en vue de resserrer les liens et de renforcer les capacités dans le domaine de l'enseignement supérieur.


The main labour market problems the Objective 3 programme aims to address are the high rate of unemployment; the danger of exclusion of certain groups (e.g. long-term unemployed, young unemployed, ageing and handicapped people) from the labour market and increasing labour market bottlenecks; a relatively low rate of entrepreneurs; skills shortages concerning especially ageing workers with a low level of education and outdated skills; gender-based segregation in the labour and educational market; need to improve the relationship between research, e ...[+++]

Les principaux problèmes du marché du travail que le programme objectif 3 se propose d'aborder sont le taux de chômage élevé; le risque d'exclusion de certaines catégories (chômeurs de longue durée, jeunes chômeurs, travailleurs âgés, personnes handicapées, par exemple) et de goulets d'étranglement de plus en plus importants sur le marché du travail; le taux relativement faible d'entrepreneurs; les pénuries de qualifications, en particulier parmi les travailleurs plus âgés dont la formation est limitée ou obsolète; la ségrégation basée sur le sexe sur le marché du travail et de l'éducation; la néce ...[+++]


w