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CASWE
Canadian Association for Social Work Education
Canadian Association of Schools of Social Work
Co-ordinator of social work
Consultant social worker
Higher education social work teacher
Hospital social work
IASSW
International Association of Schools of Social Work
Medical social work
National Committee of Schools of Social Work
Perform street intervention in social-work
Perform street interventions in social work
Perform street-intervention in social-work
Social work academic
Social work appointment
Social work co-ordinator
Social work educator
Social work lector
Social work lecturer
Social work supervisor
Social work trainer
University social work and social policy lecturer

Traduction de «social work academic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
social work academic | social work trainer | consultant social worker | social work educator

consultant-formateur en action sociale | consultant-formateur en action sociale/consultante-formatrice en action sociale | consultant en action sociale/consultante en action sociale | consultante-formatrice en action sociale


Social work/counseling teaching, guidance, and counseling

ensignement directives et counseling relatifs au travail social ou au counseling


Canadian Association for Social Work Education [ CASWE | Canadian Association of Schools of Social Work | National Committee of Schools of Social Work ]

Association canadienne pour la formation en travail social [ ACFTS | Association canadienne des écoles de service social | Comité national des écoles de service social ]


social work co-ordinator [ co-ordinator of social work ]

coordonnateur du travail social [ coordonnatrice du travail social ]


hospital social work [ medical social work ]

service social hospitalier [ service social en milieu hospitalier | service social médical ]


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

enseignant-chercheur en travail social | enseignant-chercheur en travail social/enseignante-chercheuse en travail social | enseignante-chercheuse en travail social


perform street interventions in social work | perform street-intervention in social-work | perform street intervention in social-work | perform street interventions in social work

intervenir dans la rue dans le cadre de l’action sociale




International Association of Schools of Social Work | IASSW [Abbr.]

Association internationale des écoles de service social | AIESS [Abbr.]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
They had Rick Linden, the Chair of the Police Commission, a very well known academic — someone Mr. Hastings and I know very well — the police, public insurance, and social work.

Il y avait Rick Linden, le président de la Commission des services policiers, un universitaire très connu — quelqu'un que M. Hastings et moi connaissons très bien — les policiers, l'assurance publique et le travail social.


(a) fully build on and complete the work carried out by the TAXE special committee in particular to address unresolved issues highlighted in its abovementioned resolution of 25 November 2015 , to access relevant documents for its work, including the minutes of meetings of the Code of Conduct Group, and to make the necessary contacts and hold hearings with international, European and national institutions and fora, the national parliaments and governments of the Member States and third countries, as well as representatives of the academic community, business ...[+++]

(a) poursuivre et achever les travaux de la commission spéciale TAXE et, en particulier, se pencher sur les points en suspens soulignés dans sa résolution susmentionnée du 25 novembre 2015, accéder aux documents pertinents pour ses travaux, notamment les procès-verbaux des réunions du groupe "Code de conduite", prendre les contacts nécessaires et organiser des auditions avec les institutions et les instances internationales, européennes et nationales, les parlements nationaux et les gouvernements des États membres et des pays tiers, ainsi que les représentants du monde universitaire, des entreprises et de la société civile, y compris les partenaires sociaux, en coopé ...[+++]


fully build on and complete the work carried out by the TAXE 1 special committee in particular to address unresolved issues highlighted in its abovementioned resolution of 25 November 2015, to access relevant documents for its work, including the minutes of meetings of the Code of Conduct Group, and to make the necessary contacts and hold hearings with international, European and national institutions and fora, the national parliaments and governments of the Member States and third countries, as well as representatives of the academic community, business ...[+++]

poursuivre et achever les travaux de la commission spéciale TAXE 1 et, en particulier, se pencher sur les points en suspens soulignés dans sa résolution susmentionnée du 25 novembre 2015, accéder aux documents pertinents pour ses travaux, notamment les procès-verbaux des réunions du groupe "Code de conduite", prendre les contacts nécessaires et organiser des auditions avec les institutions et les instances internationales, européennes et nationales, les parlements nationaux et les gouvernements des États membres et des pays tiers, ainsi que les représentants du monde universitaire, des entreprises et de la société civile, y compris les partenaires sociaux, en coopé ...[+++]


The board includes provincial staff, as well as professionals and academics in the areas of gerontology, medicine, social work, and law.

Le conseil compte du personnel des provinces, ainsi que des professionnels et des universitaires qui travaillent dans les domaines de la gérontologie, de la médecine, du travail social et du droit.


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(Return tabled) Question No. 838 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) funding in the riding of Scarborough—Rouge River for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Career Development Services Research (Employment Programs), (viii) Canada-European Union Program for Cooper ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 838 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les dépenses engagées par Ressources humaines et Développement des compétences Canada (RHDCC) dans la circonscription de Scarborough—Rouge River au cours des cinq derniers exercices: a) à combien s’élèvent-elles par (i) exercice, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des Autochtones, (iv) du Programme d'apprentissage, d'alphabétisation et d'acquisition des compétences essen ...[+++]


11. Calls on the European Union and its Member States to ensure, not least through the work of public broadcasting organisations, that appropriate information is provided about the history and culture of Europe and its institutions and about Community programmes in the academic, social and economic fields, in order to open up access to the opportunities which the EU offers;

11. invite l'Union et les États membres à garantir, notamment par l'activité des organismes de radiotélévision publiques, que soient fournies des informations appropriées sur l'histoire, la culture et les institutions européennes, ainsi que sur les programmes communautaires dans les domaines éducatif, social et économique, de manière à développer l'accès aux possibilités offertes par l'Union;


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by enhancing their chances for entering the labour market; stresse ...[+++]

26. rappelle que tous les enfants sont égaux dans l'apprentissage et ont le droit à un enseignement de base; souligne que la situation personnelle des élèves, à savoir leur sexe, leur situation familiale, leur appartenance à une minorité ou le fait qu'ils sont issus de l'immigration, un handicap ou leurs propres difficultés d'apprentissage (dyslexie, dysgraphie ou dyscalculie, par exemple), doit être prise en compte et que ces élèves doivent bénéficier d'une aide ciblée et d'une assistance pédagogique adaptée à leurs besoins spécifiques dès le départ, afin d'éviter de reproduire l'exclusion sociale et le risque de pauvreté en renforçant ...[+++]


Community members usually get involved through academic programs, such as nursing, social work and therapeutic recreation.

Les membres de la collectivité participent ordinairement dans le cadre de programmes universitaires, comme les sciences infirmières, le travail social et les loisirs thérapeutiques.


(10a) As regards academic and vocational qualifications standing outside the 'regulated professions' regime and therefore not covered by the provisions of this Directive, Member States, the social partners and other actors should be encouraged, with the ongoing support of the European Commission, to further develop their voluntary cooperation measures and to work within the subsidiarity principle to effect a more bottom-up approach ...[+++]

(10 bis) En ce qui concerne les titres d'études et les titres professionnels ne relevant pas du régime des "professions réglementées" et dès lors non couverts par les dispositions de la présente directive, les États membres, les partenaires sociaux et les autres acteurs devraient être encouragés, avec le soutien permanent de la Commission européenne, à continuer à développer leurs mesures de coopération volontaire et à œuvrer dans le respect du principe de subsidiarité pour assurer une approche plus orientée du bas vers le haut.


From that, we identified that a school social work resource was needed to link children and improve academic achievement, families and communities.

À partir de là, nous avons établi qu'il fallait à l'école un intervenant social pour faire le lien avec les enfants et améliorer le rendement scolaire, la vie familiale et la vie collective.


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