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Assembly line machine tender
Assembly line operator
Container assembly line engineer
Container equipment design engineer
Container equipment mechanical engineer
Container equipment sub engineer
Federal-Provincial Sub-Committee on Health Information
HR Information SC
HR Information Sub-Committee
HRISC
Human Resources Information Sub-Committee
Industrial machinery assembler
Interactive information
Interactive traveler information
Interactive traveller information
Interactive traveller information sub-service
Midshipman
Navy officer
Ship-of-the-line ensign
Sub assembler
Sub-Committee on Health Information
Sub-lieutenant
Sub-line indicator code
Sub-line information
Sub-line item price change operation code
Subline information
TBSAC Information Management Sub-Committee
TIMS

Traduction de «sub-line information » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sub-line item price change operation code | sub-line price change, coded

code de l'opération de modification de la ligne secondaire du prix par article | modification du prix d'une partie de l'article, en code


sub-line indicator code | sub-line indicator, coded

code de l'indicateur de la ligne article secondaire | indicateur de la partie de l'article, en code


subline information | sub-line information

identification de sous-ligne


Human Resources Information Sub-Committee [ HRISC | HR Information Sub-Committee | HR Information SC | Sub-Committee in Charge of Streamlining Processes to Collect and Disseminate Human Resources Information ]

Sous-comité de l'information sur les ressources humaines [ SCIRH | Sous-comité de l'information sur les RH | SC de l'information sur les RH | Sous-comité des processus de la collecte et de la diffusion de l'information sur les ressources humaines ]


assembly line machine tender | assembly line operator | industrial machinery assembler | sub assembler

monteur qualifié d’équipements industriels/monteuse qualifiée d’équipements industriels | monteuse de machines industrielles | monteur de machines industrielles | monteur de machines industrielles/monteuse de machines industrielles


Treasury Board Secretariat Advisory Committee Information Management Sub-Committee [ TIMS | TBSAC Information Management Sub-Committee ]

Sous-comité du Comité consultatif du Secrétariat du Conseil du Trésor sur la gestion de l'information [ SCGI | Sous-comité du CCSCT sur la gestion de l'information ]


Federal-Provincial Sub-Committee on Health Information [ Sub-Committee on Health Information ]

Sous-comité fédéral-provincial sur l'information sanitaire [ Sous-comité sur l'information sanitaire ]


container assembly line engineer | container equipment mechanical engineer | container equipment design engineer | container equipment sub engineer

ingénieur conception et développement de contenants | ingénieur conception et développement de contenants/ingénieur conception et développement de contenants | ingénieure conception et développement de contenants


ship-of-the-line ensign | sub-lieutenant | midshipman | navy officer

officier de marine | officier de marine/officière de marine | officière de marine


interactive traveller information sub-service | interactive traveller information | interactive traveler information | interactive information

service d'échange interactif d'information aux voyageurs | information interactive à l'intention des voyageurs | information interactive
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Essentially it allows us to capture information by business line and sub-business line, rather than on a consolidated basis, so that we know and are able to compare information between missions on where our personnel is being allocated.

Ce modèle nous permet d'obtenir de l'information par secteur et sous-secteur d'activité, plutôt que de façon regroupée, et il nous est donc possible de savoir et de comparer où notre personnel est affecté selon les différentes missions.


“(c) maintain a commitment to pollution prevention and the precautionary principle, by informing and educating the public about pest control products, the health and environmental risks associated with their use, the need to avoid non-essential uses and the availability of alternatives to the use of these products, and encourage public awareness in relation” Hedy Fry moved, That the amendment be amended to read as follows: That Bill C-53, in Clause 4, be amended by replacing line 42 on page 7 with the following: “(c) encourage public awareness in relation to pest control products by informing ...[+++]

« c) s'engager à veiller à la prévention de la pollution et au respect du principe de prudence en renseignant le public sur les produits antiparasitaires, les risques sanitaires et environnementaux associés à leur utilisation, la nécessité d'éviter leur utilisation à des fins non essentielles et l'existence de solutions de rechange, et sensibiliser le public aux produits antipa- » Hedy Fry propose, Que l’amendement soit modifié de la manière suivante : « c) sensibiliser le public aux produits antiparasitaires en l’informant, en favorisant son ...[+++]


46. Is concerned that, except in relation to the Legislative Observatory costs, budget line 3 2 4 2 (Publication, information and participation in public events) is not sufficiently transparent; considers that expenditure in the sub-item 3 2 4 2/01 in particular should be itemised to improve transparency in future accounting years;

46. s'inquiète de ce que, les coûts de l'observatoire législatif mis à part, le poste budgétaire 3 2 4 2 (publication, information et participation aux manifestations publiques) ne soit pas suffisamment transparent; estime que les dépenses du sous-poste 3 2 4 2/01 en particulier devraient faire l'objet d'un poste distinct afin d'améliorer la transparence pour les prochains exercices comptables;


47. Is concerned that, except in relation to the Legislative Observatory costs, budget line 3 2 4 2 (Publication, information and participation in public events) is not sufficiently transparent; considers that expenditure in the sub-item 3 2 4 2/01 in particular should be itemised to improve transparency in future accounting years;

47. s'inquiète de ce que, les coûts de l'observatoire législatif mis à part, le poste budgétaire 3 2 4 2 (publication, information et participation aux manifestations publiques) ne soit pas suffisamment transparent; estime que les dépenses du sous-poste 3 2 4 2/01 en particulier devraient faire l'objet d'un poste distinct afin d'améliorer la transparence pour les prochains exercices comptables;


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10. Notes with satisfaction the development by the CoR's budget service of a new budget analytical monitoring tool ('BudgetWatch'), providing comprehensive information on all CoR budget lines and sub-lines, including the available appropriations, monthly developments of commitments and real payments made for the year;

10. note avec satisfaction l'élaboration par le service budgétaire du Comité des régions d'un nouvel instrument de contrôle analytique budgétaire ("Budget Watch") fournissant des informations approfondies sur toutes les lignes et sous-lignes budgétaires du Comité des régions, y compris les crédits disponibles, l'évolution mensuelle des engagements et les paiements réels effectués pendant l'exercice;


2. Contracting authorities shall demand information on the subject of sub-contracting in accordance with Article 26 and shall stipulate conditions concerning obligations required in line with employment protection provisions and working conditions in accordance with Article 27.

2. Les pouvoirs adjudicateurs exigent des informations au sujet de la sous-traitance conformément à l'article 26 et fixent les conditions relatives aux obligations qu'imposent les dispositions de protection et conditions de travail conformément à l'article 27.


2. Contracting authorities shall demand information on the subject of sub-contracting in accordance with Article 26 and shall stipulate conditions concerning obligations relating to environmental protection and required in line with employment protection provisions and working conditions in accordance with Article 27.

2. Les pouvoirs adjudicateurs exigent des informations au sujet de la sous-traitance conformément à l’article 26 et fixent les conditions concernant les obligations relatives à la protection de l'environnement qu'imposent les dispositions de protection et conditions de travail conformément à l’article 27.


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