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Engine fuel supply
Engine fuel supply system
Engine fuel system
Engine supply line
FUEL
Fuel supply
Fuel supply system
Fuel system
Fuel transport cask
Fuel transport coffin
Fuel transport flask
Fuel transport lead castle
Fuel transport shipping flask
OSV
Off-shore supply vessel
Off-shore support vessel
Offshore supply vessel
Offshore support vessel
Perform bunkering
Progre
Progress
Progress cargo craft
Progress cargo ship
Progress ferry ship
Progress re-supply spacecraft
Progress resupply cargo craft
Progress resupply ship
Progress supply craft
Progress supply vehicle
Progress supply vessel
Progress vehicle
Russian Progress resupply vehicle
Shipping cask
Supply boat
Supply fuel to ships
Supply ship
Supply vessel
Undertake bunkering
Undertake bunkering activity
Working Group on Aviation Fuel Supplies

Traduction de «supply fuel to ships » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
supply fuel to ships | undertake bunkering | perform bunkering | undertake bunkering activity

effectuer l'avitaillement


fuel supply | fuel supply system

alimentation du combustible


shipping cask | fuel transport cask | fuel transport coffin | fuel transport flask | fuel transport lead castle | fuel transport shipping flask

château de transport | capsule | réceptacle de transport




Working Group on Aviation Fuel Supplies | FUEL [Abbr.]

Groupe de travail sur l'approvisionnement en carburant aviation | FUEL [Abbr.]


Minimum Requirements of Emergency Medical Supplies on board Ships

Exigences minimales en matière d'approvisionnements médicaux d'urgence à bord des bâtiments


machinery, industrial equipment, ships and aircraft logistics manager | trainee machinery, industrial equipment, ships and aircraft distribution manager | machinery, industrial equipment, ships and aircraft distribution manager | machinery, industrial equipment, ships and aircraft supply chain planner

responsable de la logistique distribution de machines, équipements industriels, navires et aéronefs


engine supply line | engine fuel supply system | engine fuel system | engine fuel supply

circuit d'alimentation réacteur | circuit d'alimentation carburant réacteur | conduite d'alimentation réacteur | circuit moteur | circuit carburant réacteur | alimentation réacteur


Progress supply vehicle [ Progress cargo ship | Progress cargo craft | Progress resupply ship | Progress vehicle | Progress supply vessel | Progress ferry ship | Progress resupply cargo craft | Russian Progress resupply vehicle | Progress supply craft | Progress | Progress re-supply spacecraft | Progre ]

vaisseau-cargo Progress [ vaisseau de ravitaillement Progress | vaisseau Progress | vaisseau cargo Progress | vaisseau-cargo russe Progress | vaisseau russe d'approvisionnement Progress | vaisseau d'approvisionnement Progress | cargo Progress | Progress M1 ]


off-shore supply vessel | offshore supply vessel | OSV | off-shore support vessel | offshore support vessel | OSV | supply boat | supply ship | supply vessel

navire avitailleur | avitailleur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For standards not yet adopted , the work should be based on: (i) ISO TC67/WG10 Standardisation for installations and equipment for liquefied natural gas, and in particular the draft guidelines for systems and installations for supply of LNG as fuel to ships (ISO/DTS 18683) and ii) ISO/TC 252 for CNG and L-CNG refuelling for motor vehicles.

Pour les normes non encore adoptées , les travaux devraient être basés sur: i) la normalisation internationale ISO TC 67/WG 10 pour les installations et équipements relatifs au gaz naturel liquéfié, et en particulier le projet de lignes directrices pour les systèmes et installations d'approvisionnement en GNL en tant que carburant pour les navires (ISO/DTS 18683) et ii) l'ISO/TC 252 pour le ravitaillement en GNC et GNL des véhicules à moteur.


For standards not yet adopted, the work should be based on standards under development: ‘Guidelines for systems and installations for supply of LNG as fuel to ships’ (ISO/DTS 18683), ‘Natural gas fuelling stations — LNG stations for fuelling vehicles’ (ISO/DIS 16924) and ‘Natural gas fuelling stations — CNG stations for fuelling vehicles’ (ISO/DIS 16923).

Pour les normes non encore adoptées, les travaux devraient être basés sur les normes en cours d'élaboration: «Lignes directrices pour les systèmes et installations d'approvisionnement en GNL en tant que carburant pour les navires» (ISO/DTS 18683), «Stations-service de gaz naturel — Stations de GNL de ravitaillement des véhicules» (ISO/DIS 16924) et «Stations-service de gaz naturel — Stations de GNC de ravitaillement des véhicules» (ISO/DIS 16923).


Ships and vessels can use clean power supply by hydrogen-supplied fuel cells.

Les navires et les bateaux peuvent utiliser de l'énergie propre au moyen de piles à combustibles fonctionnant à l'hydrogène.


As well as favouring more fuel-efficient ships, emissions targets may influence the routing of Atlantic shipping.

Les objectifs en matière d'émissions peuvent, outre le fait qu’ils favorisent des bateaux économes en carburant, influencer les itinéraires utilisés dans le transport maritime atlantique.


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characteristics and estimated quantity of bunker fuel, for ships of more than 1 000 gross tonnage,

caractéristiques et quantité estimée de combustible de soute, pour les navires dont la jauge brute est supérieure à 1 000,


Implementation of low sulphur limit on fuel by ships while they are at berth in Community ports is essential to improve ambient air quality, as highlighted in the Communication from the Commission to the European Parliament and to the Council on an EU strategy to reduce atmospheric emissions from seagoing ships (3) and the Thematic Strategy on Air Pollution adopted in 2005 (4).

La mise en œuvre de limites pour la teneur en soufre des combustibles des navires à quai dans les ports de l’Union est essentielle pour améliorer la qualité de l’air ambiant, comme l’ont souligné la communication de la Commission au Parlement européen et au Conseil intitulée Une stratégie de l’Union européenne pour réduire les émissions atmosphériques des navires de mer (3) et celle intitulée Stratégie thématique sur la pollution atmosphérique (4).


For three years, though, we have been promising people in Africa that we would supply them with ships that would enable them to prevent illegal fishing by the Chinese and others off their coastlines.

Pourtant, nous promettons depuis trois ans aux peuples africains que nous allons leur fournir des bateaux qui leur permettront de lutter contre la pêche illégale des Chinois et autres au large de leurs littoraux.


Owing to the threshold introduced for diesel fuels, a ship produces between 30 and 50 times more sulphur per kt of fuel used than a lorry.

En raison de la valeur limite introduite pour les combustibles diesel, un navire émet 30 à 50 plus de soufre par kt de combustible consommé qu'un poids-lourd.


bunker fuel for ships capable of carrying less than 5000 tonnes of bunker fuel, ships" stores and equipment for use on board ships.

du combustible de soute pour les navires emportant moins de 5 000 tonnes de combustible de soute, des provisions de bord et du matériel d'armement des navires.


F. whereas an effective strategy on climate change must build upon the following pillars: enhanced efficiency in energy use and supply, fuel switch to cleaner fossil fuels as well as a gradual shift to alternative energy sources, notably renewables, and accelerated development and deployment of clean fossil fuel technologies that produce less harmful emissions, enhanced material and product efficiency, and strategies for non-CO2 gases,

F. considérant qu'une stratégie efficace en matière de changement climatique doit s'articuler autour des points suivants: meilleure efficacité de la consommation et de l'approvisionnement en énergie, passage à des combustibles fossiles plus propres et passage progressif à des sources d'énergie alternatives, notamment aux énergies renouvelables, et développement et mise en œuvre de technologies propres d'utilisation des énergies fossiles afin de réduire les émissions nuisibles, meilleure efficacité du matériel et des produits et stratégies en faveur de gaz non CO2,


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