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AQFD
Air Quality Framework Directive
Assess cocoa bean qualities
Assess cocoa bean quality
Assess felled timber quality
Assess quality of felled timber
Assess sound qualities
Assess sound quality
Assessing cocoa bean quality
Bureau of Drug Quality
Bureau of Drug Quality Assessment
Drug Quality Assessment Program
Drug Quality Assurance Program
Educational quality
Evaluate felled timber quality
Judge cocoa bean quality
Measure sound quality
QUAD
Quality assessment
Quality evaluation
Quality in education
Quality of teaching
TQA
Teaching Quality Assessment
Teaching quality
Test sound quality

Traduction de «teaching quality assessment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Teaching Quality Assessment | TQA [Abbr.]

évaluation de la qualité de l’enseignement


assess cocoa bean qualities | judge cocoa bean quality | assess cocoa bean quality | assessing cocoa bean quality

évaluer la qualité de fèves de cacao


assess felled timber quality | assess quality of felled timber | assess felled timber quality | evaluate felled timber quality

évaluer la qualité de bois coupés


assess sound qualities | measure sound quality | assess sound quality | test sound quality

évaluer la qualité du son | évaluer la qualité sonore


teaching quality [ quality in education | quality of teaching | educational quality(UNBIS) ]

qualité de l'enseignement [ qualité de l'éducation ]


The Development of Data Quality Assessment Procedures for the Uniform Crime Reporting Survey: a case study of Calgary-Edmonton [ The Development of Data Quality Assessment Procedures for the Uniform Crime Reporting Survey ]

L'Établissement de méthodes d'évaluation de la qualité des données pour l'enquête sur la déclaration uniforme de la criminalité : une étude de cas sur Calgary-Edmonton [ L'Établissement de méthodes d'évaluation de la qualité des données pour l'enquête sur la déclaration uniforme de la criminalité ]


Air Quality Framework Directive | Directive 96/62/EC on ambient air quality assessment and management | AQFD [Abbr.]

directive-cadre sur la qualité de l'air | directive-cadre sur la qualité de l'air ambiant


quality assessment | quality evaluation

appréciation de la qualité


Bureau of Drug Quality [ Bureau of Drug Quality Assessment ]

Bureau de la qualité des médicaments [ Bureau d'appréciation de la qualité des médicaments ]


Drug Quality Assessment Program [ QUAD | Drug Quality Assurance Program ]

Programme d'appréciation de la qualité des médicaments [ QUAD | Programme d'assurance de la qualité des médicaments ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely the integration of ICT in teaching and train ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely the integration of ICT in teaching and train ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


As far as objectives are concerned actions A, B and C seek to improve the quality of language teaching in Europe, action D to develop language teaching tools and tools for assessing language skills, while action E is intended to encourage young people to learn and use other languages.

En termes d'objectifs : les actions A, B et C visent à améliorer la qualité de l'enseignement des langues en Europe. L'action D se propose de développer des outils d'enseignement des langues et d'évaluation des compétences linguistiques. L'action E est destinée à encourager les jeunes à apprendre et utiliser d'autres langues.


optimising ICT-supported learning and access to high quality Open Educational Resources (OERs), for instance by supporting ICT-based teaching and assessment practices, by promoting the transparency of rights and obligations of users and producers of digitised content, and by supporting education and training institutions in adapting to the emergence of OERs, with particular regard to quality assurance and monitoring.

optimiser l'utilisation des TIC dans l'apprentissage et l'accès à des ressources pédagogiques en libre accès de qualité, par exemple en favorisant l'enseignement et l'évaluation fondés sur les TIC, en promouvant la transparence des droits et obligations des utilisateurs et des producteurs de contenus numérisés et en aidant les établissements d'éducation et de formation à s'adapter à l'émergence de ressources pédagogiques en libre accès, en accordant une attention particulière à l'assurance de la qualité et au suivi.


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optimising ICT-supported learning and access to high quality Open Educational Resources (OERs), for instance by supporting ICT-based teaching and assessment practices, by promoting the transparency of rights and obligations of users and producers of digitised content, and by supporting education and training institutions in adapting to the emergence of OERs, with particular regard to quality assurance and monitoring;

optimiser l'utilisation des TIC dans l'apprentissage et l'accès à des ressources pédagogiques en libre accès de qualité, par exemple en favorisant l'enseignement et l'évaluation fondés sur les TIC, en promouvant la transparence des droits et obligations des utilisateurs et des producteurs de contenus numérisés et en aidant les établissements d'éducation et de formation à s'adapter à l'émergence de ressources pédagogiques en libre accès, en accordant une attention particulière à l'assurance de la qualité et au suivi;


A large number of countries are implementing new measures in this field, involving a compulsory status for parts of pre-primary schooling, revision of teaching content, capacity building for teachers, quality assessment and increasing investment.

De nombreux pays mettent en œuvre de nouvelles mesures dans ce domaine, impliquant l'extension de l'obligation de scolarisation à une partie de l'enseignement pré-primaire, la révision des programmes d'enseignement, le renforcement des capacités des enseignants, des évaluations de la qualité et un accroissement des investissements.


Revision of teaching content (8), capacity building of teachers (9), extension of compulsory schooling to parts of the pre-primary level (10), quality assessments (11) and increasing investment, for example through increased numbers of staff in pre-primary schools (12), each find their place.

La révision du programme d'enseignement (8), le renforcement des capacités des enseignants (9), l'extension de l'obligation de scolarisation à une partie de l'enseignement préprimaire (10), les évaluations de la qualité (11) et l'accroissement des investissements, par le recrutement de personnel enseignant au niveau préprimaire (12) par exemple, sont autant d'illustrations des mesures appliquées.


(a) projects and studies aimed at helping those involved in education to understand and exploit the innovative processes under way, in particular those relating to the use of ICT in teaching and learning, the development of innovative instruments and approaches, and methods for establishing criteria for quality assessment of ICT-based educational products and services.

a) des projets et des études visant à aider les personnes s'occupant d'enseignement à comprendre et exploiter les processus novateurs en cours, en particulier ceux qui concernent l'utilisation des TIC dans l'enseignement et l'apprentissage, l'élaboration d'instruments et d'approches novateurs et des méthodes pour établir des critères d'évaluation qualitative des produits éducatifs faisant appel aux TIC.


(a) projects and studies aimed at helping those involved in education to understand and exploit the innovative processes under way, in particular those relating to the use of ICT in teaching and learning, the development of innovative instruments and approaches, and methods for establishing criteria for quality assessment of ICT-based educational products and services;

a) des projets et des études visant à aider les personnes s'occupant d'enseignement à comprendre et exploiter les processus novateurs en cours, en particulier ceux qui concernent l'utilisation des TIC dans l'enseignement et l'apprentissage, l'élaboration d'instruments et d'approches novateurs et des méthodes pour établir des critères d'évaluation qualitative des produits éducatifs faisant appel aux TIC;


As far as objectives are concerned actions A, B and C seek to improve the quality of language teaching in Europe, action D to develop language teaching tools and tools for assessing language skills, while action E is intended to encourage young people to learn and use other languages.

En termes d'objectifs : les actions A, B et C visent à améliorer la qualité de l'enseignement des langues en Europe. L'action D se propose de développer des outils d'enseignement des langues et d'évaluation des compétences linguistiques. L'action E est destinée à encourager les jeunes à apprendre et utiliser d'autres langues.


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