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Canadian Tourist Association
NWTAT
Northwest Territories Arctic Tourism
TIA Yukon
TIAC
Tourism Industry Association of Canada
Tourism Industry Association of the Yukon
Travel Industry Association of Canada
Yukon Visitors Association

Traduction de «tourism industry association canada » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Tourism Industry Association of Canada [ TIAC | Travel Industry Association of Canada | Canadian Tourist Association ]

L'Association de l'industrie touristique du Canada [ AITC | Association canadienne du tourisme ]


Northwest Territories Arctic Tourism [ NWTAT | Tourism Industry Association of the Northwest Territories | Travel Industry Association of the Northwest Territories ]

Northwest Territories Arctic Tourism


Tourism Industry Association of the Yukon [ TIA Yukon | Yukon Visitors Association ]

Tourism Industry Association of the Yukon [ TIA Yukon | Yukon Visitors Association ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission has recognized the challenges of promoting sustainable tourism in the Mediterranean[14] and has set up an expert Tourism Sustainability Group (TSG), with representatives of industry associations, trade unions/civil society, destinations representatives as well as Member State's administrations and international organizations.

La Commission a reconnu les défis que représente la promotion de la durabilité du tourisme dans la Méditerranée[14] et a créé un groupe d'experts «Durabilité du tourisme», composé de représentants des associations industrielles, de syndicats/de la société civile, de lieux touristiques, de même que des administrations des États membres et d'organisations internationales.


Created at the beginning of 2000, comprising 38 European organisations, it was extended quickly to the EFTA countries, to the applicant countries and to third countries (in particular USA, Canada and Australia) as well as to industry, which are associated with the non confidential work of the network.

Créé début 2000, regroupant 38 organismes européens, il s'est rapidement ouvert aux pays de l'AELE, aux pays candidats et à des pays tiers (notamment les USA, le Canada et l'Australie) ainsi qu'à l'industrie qui sont associés aux travaux non confidentiels du réseau.


25. Calls on the Commission to assess, in cooperation with tourism stakeholders, the feasibility of a ‘European quality tourism label’, identifying common quality criteria; considers that this should come about by coordinating the best experience already gained in different Member States and by industry associations, in order to create an umbrella label complementary to national labels and recognised on an opt-in basis;

25. invite la Commission, agissant en coopération avec les parties intéressées du secteur touristique, à évaluer la faisabilité d'un «label européen du tourisme de qualité» en fixant des critères minimum communs de qualité; estime que cela doit passer par la coordination des meilleures pratiques des États membres et des organisations professionnelles afin de créer un label général complémentaire des marques nationales et reconnu sur la base d'un agrément volontaire («opt-in»);


25. Calls on the Commission to assess, in cooperation with tourism stakeholders, the feasibility of a ‘European quality tourism label’, identifying common quality criteria; considers that this should come about by coordinating the best experience already gained in different Member States and by industry associations, in order to create an umbrella label complementary to national labels and recognised on an opt-in basis;

25. invite la Commission, agissant en coopération avec les parties intéressées du secteur touristique, à évaluer la faisabilité d'un "label européen du tourisme de qualité" en fixant des critères minimum communs de qualité; estime que cela doit passer par la coordination des meilleures pratiques des États membres et des organisations professionnelles afin de créer un label général complémentaire des marques nationales et reconnu sur la base d'un agrément volontaire ("opt-in");


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The development of joint planning with specific actions should no longer be entrusted to the Commission but should be the responsibility of another body with an unambiguous policy that does not just recycle old ideas. The members of this body should represent all stakeholders in the tourism industry, including associations of tourism operators and private organisations associated with tourism professions, trade unions, regions and national tourist boards.

L'élaboration d'une planification commune et assortie d'actions concrètes doit cesser d'être du ressort de la Commission et être réalisée par une autre instance, avec une politique qui sera dépourvue d'imprécisions, ne rabâchera pas des idées éculées et devra assurer une participation et un statut de membres à tous les intervenants du tourisme, comme les confédérations de professionnels et d'acteurs individuellement engagés dans les métiers du tourisme, les organisations syndicales des travailleurs de la branche, les régions ou les of ...[+++]


The Task Force is a global action platform of tourism-related key-players from the government and the tourism industry sectors, international organizations, non-governmental organizations (NGOs) and media associations.

Le groupe de travail est une plateforme d’action mondiale d’acteurs clés dans le domaine du tourisme issus de gouvernements et du secteur du tourisme, d’organisations internationales, d’organisations non gouvernementales (ONG) et d’associations de médias.


110. Calls on the tourism industry, together with local authorities and economic associations, to work on integrated strategies with a view to reducing emissions and improving the energy efficiency of the sector – particularly with regard to transport and accommodation – and to plan measures to promote ecotourism, including the development of social tourism, sport tourism or cultural tourism and destinations of excellence which respect and protect the environment;

110. invite le secteur du tourisme, en coopération avec les collectivités territoriales et les associations professionnelles, à élaborer des stratégies intégrées en vue de réduire les émissions et d'améliorer l'efficacité énergétique du secteur – surtout dans le transport et l'hébergement – et à planifier des mesures de promotion de l'écotourisme, y compris le développement du tourisme social, du tourisme sportif ou du tourisme culturel et les destinations d'excellence qui respectent et protègent l'environnement;


110. Calls on the tourism industry, together with local authorities and economic associations, to work on integrated strategies with a view to reducing emissions and improving the energy efficiency of the sector – particularly with regard to transport and accommodation – and to plan measures to promote ecotourism, including the development of social tourism, sport tourism or cultural tourism and destinations of excellence which respect and protect the environment;

110. invite le secteur du tourisme, en coopération avec les collectivités territoriales et les associations professionnelles, à élaborer des stratégies intégrées en vue de réduire les émissions et d'améliorer l'efficacité énergétique du secteur – surtout dans le transport et l'hébergement – et à planifier des mesures de promotion de l'écotourisme, y compris le développement du tourisme social, du tourisme sportif ou du tourisme culturel et les destinations d'excellence qui respectent et protègent l'environnement;


Calls on the tourism industry, together with local authorities and economic associations, to work on integrated strategies with a view to reducing emissions and improving the energy efficiency of the sector – particularly with regard to transport and accommodation – and to plan measures to promote ecotourism, including the development of social tourism, sport tourism or cultural tourism and destinations of excellence which respect and protect the environment;

invite le secteur du tourisme, en coopération avec les collectivités territoriales et les associations professionnelles, à élaborer des stratégies intégrées en vue de réduire les émissions et d'améliorer l'efficacité énergétique du secteur – surtout dans le transport et l'hébergement – et à planifier des mesures de promotion de l'écotourisme, y compris le développement du tourisme social, du tourisme sportif ou du tourisme culturel et les destinations d'excellence qui respectent et protègent l'environnement;


The Commission has recognized the challenges of promoting sustainable tourism in the Mediterranean[14] and has set up an expert Tourism Sustainability Group (TSG), with representatives of industry associations, trade unions/civil society, destinations representatives as well as Member State's administrations and international organizations.

La Commission a reconnu les défis que représente la promotion de la durabilité du tourisme dans la Méditerranée[14] et a créé un groupe d'experts «Durabilité du tourisme», composé de représentants des associations industrielles, de syndicats/de la société civile, de lieux touristiques, de même que des administrations des États membres et d'organisations internationales.




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'tourism industry association canada' ->

Date index: 2022-11-23
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