Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AM
Assess an area as a destination for tourism
Assess an area as a tourism destination
Assess and evaluate tourist resources of an area
Automated cartography
Automated mapping
Computer mapping
Computer-aided mapping
Desktop mapping
Development of a tourist destination's resources
Digital mapping
Guide groups of tourists
Hotels and other tourist accommodation
International Commission for Touristic Personnel
International Confederation of Tourist Centres
International Federation of Tourist Centres
International Tourist Association
International Tourist Confederation
Manage groups of tourists
Manage tourist groups
Manage tourists in groups
Map and apply tourist resources of an area
Pictorial map
Tourism resort
Tourist accommodation
Tourist accommodation in hotels and elsewhere
Tourist center
Tourist centre
Tourist map
Tourist resort
Tourist resources for further development
Tourist resources with potential for development
Touristic centre

Traduction de «tourist map » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






assess an area as a destination for tourism | map and apply tourist resources of an area | assess an area as a tourism destination | assess and evaluate tourist resources of an area

estimer les destinations touristiques | étudier les destinations touristiques | évaluer les destinations touristiques | examiner les destinations touristiques


guide groups of tourists | manage groups of tourists | manage tourist groups | manage tourists in groups

gérer les groupes de touristes | accompagner des groupes de touristes | prendre en charge des groupes de touristes


tourist resources for further development | tourist resources with potential for development | development of a tourist destination's resources | tourist resources of a destination for further development

ressources touristiques à prévoir | ressources touristiques d’une destination à compléter | ressources touristiques d’une destination à améliorer | ressources touristiques d’une destination à développer


hotels and other tourist accommodation | tourist accommodation (hotels and other) | tourist accommodation in hotels and elsewhere

ressources touristiques hôtelières et extra-hôtelières


International Federation of Tourist Centres [ International Tourist Association | International Commission for Touristic Personnel | International Tourist Confederation | International Confederation of Tourist Centres ]

Fédération internationale de centres touristiques [ FICT | Association internationale des touristes | Commission internationale du personnel touristique | Confédération touristique internationale | Confédération internationale des centres touristiques ]


tourism resort [ tourist resort | tourist centre | tourist center | touristic centre ]

centre touristique [ centre de tourisme ]


automated mapping | AM | computer-aided mapping | computer mapping | digital mapping | automated cartography | desktop mapping

cartographie assistée par ordinateur | CAO | cartographie numérique | cartographie automatisée | cartographie automatique | cartographie digitale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is also an excellent opportunity for the cities to shape their image, put themselves on the world map, attract more tourists and think about their own development through culture.

Cette initiative est aussi une excellente occasion pour une ville de se forger une image, de se faire connaître du reste du monde, d'attirer davantage de touristes et de réfléchir sur son développement sous l'angle culturel.


The applicant shall provide a detailed explanation of how the tourist accommodation fulfils this criterion, together with a map showing the places where meters are placed.

Le demandeur doit fournir une explication détaillée sur la façon dont l'hébergement touristique satisfait à ce critère, ainsi qu'une carte indiquant les emplacements où les compteurs sont placés.


It is also an excellent opportunity for the cities to change their image, put themselves on the world map, attract more tourists and rethink their own development through culture.

Cette initiative est aussi une excellente occasion pour une ville de changer d'image, de se faire connaître du reste du monde, d'attirer davantage de touristes et de repenser son développement sous l'angle culturel.


For instance, it is included on a map of regional dishes and products in the 1999 Michelin Tourist Guide ‘Belgium/Grand Duchy of Luxembourg’, in the 1995 Ippa guide to Belgian regional dishes and in the guide to regional products published by De Rouck in 2008.

Il figure notamment sur une petite carte de plats et produits régionaux dans l’édition du Guide Michelin«Belgique – Grand-Duché de Luxembourg» de 1999, dans le guide Ippa’s streekgerechten Gids voor België de 1995 ou dans le guide des produits régionaux de De Rouck publié en 2008.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
documentation (leaflets, brochures, books, magazines, guidebooks, posters, whether or not framed, unframed photographs and photographic enlargements, maps, whether or not illustrated, window transparencies, and illustrated calendars) intended to be distributed free of charge and the principal purpose of which is to encourage the public to visit foreign countries, in particular in order to attend cultural, tourist, sporting, religious or trade or professional meetings or events, provided that such literature contains not more than 25 % ...[+++]

les documents (dépliants, brochures, livres, revues, guides, affiches encadrées ou non, photographies et agrandissements photographiques non encadrés, cartes géographiques illustrées ou non, vitrauphanies, calendriers illustrés) destinés à être distribués gratuitement et qui ont pour objet essentiel d’amener le public à visiter des pays étrangers, notamment à y assister à des réunions ou à des manifestations présentant un caractère culturel, touristique, sportif, religieux ou professionnel, pourvu que ces documents ne contiennent pas plus de 25 % de publicité commerciale privée et que leur but de propagande de caractère général soit évid ...[+++]


documentation (leaflets, brochures, books, magazines, guidebooks, posters whether or not framed, unframed photographs and photographic enlargements, maps whether or not illustrated, window transparencies, and illustrated calendars) intended to be distributed free of charge and the principal purpose of which is to encourage the public to visit foreign countries, in particular in order to attend cultural, tourist, sporting, religious or trade or professional meetings or events, provided that such literature contains not more than 25 % o ...[+++]

les documents (dépliants, brochures, livres, revues, guides, affiches encadrées ou non, photographies et agrandissements photographiques non encadrés, cartes géographiques illustrées ou non, vitrauphanies, calendriers illustrés) destinés à être distribués gratuitement et qui ont pour objet essentiel d’amener le public à visiter des pays étrangers, notamment à y assister à des réunions ou à des manifestations présentant un caractère culturel, touristique, sportif, religieux ou professionnel, pourvu que ces documents ne contiennent pas plus de 25 % de publicité commerciale privée – à l’exclusion de toute publicité commerciale privée en fav ...[+++]


documentation (leaflets, brochures, books, magazines, guidebooks, posters, whether or not framed, unframed photographs and photographic enlargements, maps, whether or not illustrated, window transparencies, and illustrated calendars) intended to be distributed free of charge and the principal purpose of which is to encourage the public to visit foreign countries, in particular in order to attend cultural, tourist, sporting, religious or trade or professional meetings or events, provided that such literature contains not more than 25 % ...[+++]

les documents (dépliants, brochures, livres, revues, guides, affiches encadrées ou non, photographies et agrandissements photographiques non encadrés, cartes géographiques illustrées ou non, vitrauphanies, calendriers illustrés) destinés à être distribués gratuitement et qui ont pour objet essentiel d’amener le public à visiter des pays étrangers, notamment à y assister à des réunions ou à des manifestations présentant un caractère culturel, touristique, sportif, religieux ou professionnel, pourvu que ces documents ne contiennent pas plus de 25 % de publicité commerciale privée et que leur but de propagande de caractère général soit évid ...[+++]


This implies additional budget revenue generation and possibilities to explore and get to know the lesser-known States on the tourist maps, but on the other hand, it poses new challenges.

Si celle-ci génère des recettes budgétaires supplémentaires et offre la possibilité d’explorer les membres les moins connus et d’apprendre à les situer sur les cartes touristiques, elle pose également de nouveaux défis.


A tourist map of the area available at the hotel of the rapporteur in Jerevan shows all Armenia-occupied territories as part of Armenia.

Une carte touristique de la région disponible à l'hôtel où séjournait le rapporteur à Erevan montre tous les territoires occupés par l'Arménie comme étant une partie de l'Arménie.


(a) documentation (leaflets, brochures, books, magazines, guidebooks, posters whether or not framed, unframed photographs and photographic enlargements, maps whether or not illustrated, window transparencies, and illustrated calendars) intended to be distributed free of charge and the principal purpose of which is to encourage the public to visit foreign countries, in particular in order to attend cultural, tourist, sporting, religious or trade or professional meetings or events, provided that such literature contains not more than 25 ...[+++]

a) les documents (dépliants, brochures, livres, revues, guides, affiches encadrées ou non, photographies et agrandissements photographiques non encadrés, cartes géographiques illustrées ou non, vitrauphanies, calendriers illustrés) destinés à être distribués gratuitement et qui ont pour objet essentiel d'amener le public à visiter des pays étrangers, notamment à y assister à des réunions ou à des manifestations présentant un caractère culturel, touristique, sportif, religieux ou professionnel, pourvu que ces documents ne contiennent pas plus de 25 % de publicité commerciale privée — à l'exclusion de toute publicité commerciale privée en ...[+++]


w