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Aircraft Engine Research Laboratory
CERN
Conduct laboratory chemical research on metals
Conduct of laboratory chemical research on metals
European Laboratory for Particle Physics
European Organisation for Nuclear Research
European Organization for Nuclear Research
FEHRL
Flight Propulsion Research Laboratory
GRC
Glenn Research Center
ILRI
International Laboratory for Veterinary Research
International Livestock Centre for Africa
International Livestock Research Institute
Laboratory equipment
Lewis Flight Propulsion Laboratory
Make chemical tests of metals
Microscope
NASA John H. Glenn Research Center at Lewis Field
NASA Lewis Research Center
Quality test performance on metals
RRL
Research body
Research centres
Research equipment
Research institute
Research laboratory
Research undertaking
Road Research Laboratory
Scientific apparatus
Scientific apparatus and instruments
Scientific instrument
Scientific material
TRL
TRRL
Training and research institutions
Transport Research Laboratory
Transport and Road Research Laboratory

Traduction de «transport research laboratory » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Road Research Laboratory | Transport and Road Research Laboratory | Transport Research Laboratory | RRL [Abbr.] | TRL [Abbr.] | TRRL [Abbr.]

Laboratoire de Recherche sur le Transport | Laboratoire de recherche sur les transports et les routes | TRL [Abbr.] | TRRL [Abbr.]


Transport Research Laboratory [ TRL | Transport and Road Research Laboratory ]

Transport Research Laboratory [ TRL | Laboratoire de recherche sur les transports | Transport and Road Research Laboratory | Laboratoire de recherche sur les transports et les routes ]


research body [ research institute | research laboratory | research undertaking | Research centres(ECLAS) | training and research institutions(UNBIS) ]

organisme de recherche [ centre de recherche | entreprise de recherche | institut de recherche | institut scientifique | laboratoire de recherche ]


Forum of European National Highway Research Laboratories | FEHRL [Abbr.]

Forum des laboratoires européens de recherche routière | FLERR [Abbr.]




Glenn Research Center [ GRC | NASA John H. Glenn Research Center at Lewis Field | NASA Lewis Research Center | Lewis Flight Propulsion Laboratory | Flight Propulsion Research Laboratory | Aircraft Engine Research Laboratory ]

Glenn Research Center [ GRC | NASA John H. Glenn Research Center at Lewis Field | NASA Lewis Research Center | Lewis Flight Propulsion Laboratory | Flight Propulsion Research Laboratory | Aircraft Engine Research Laboratory ]


International Livestock Research Institute [ ILRI | International Livestock Centre for Africa | International Laboratory for Research on Animal Diseases | International Laboratory for Veterinary Research ]

Institut international de recherche sur l'élevage [ Centre international pour l'élevage en Afrique | Laboratoire international pour la recherche sur les maladies animales ]


make chemical tests of metals | quality test performance on metals | conduct laboratory chemical research on metals | conduct of laboratory chemical research on metals

mener des études chimiques sur des métaux en laboratoire


CERN [ European Laboratory for Particle Physics | European Organisation for Nuclear Research | European Organization for Nuclear Research ]

CERN [ Conseil européen pour la recherche nucléaire | Laboratoire européen pour la physique des particules | Organisation européenne pour la recherche nucléaire ]


scientific apparatus [ laboratory equipment | microscope | research equipment | scientific instrument | scientific material | Research equipment(ECLAS) | scientific apparatus and instruments(UNBIS) ]

appareil scientifique [ appareil de laboratoire | équipement de recherche | instrument scientifique | matériel scientifique | microscope ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
According to a study by the UK Transport Research Laboratory, a reduction in average speed of 3 km/h would save 5 000 to 6 000 lives each year in Europe, and would avoid 120 000 to 140 000 accidents, producing a saving of EUR20 billion.

Selon une étude du Transport Research Laboratory du Royaume-Uni, une réduction de 3 km/h de la vitesse moyenne permettrait de sauver 5 000 à 6 000 vies chaque année en Europe, et épargnerait 120 000 à 140 000 accidents, générant une économie de 20 milliards EUR.


General rule 5(b) of the Combined Nomenclature contained in Annex I to Council Regulation (EEC) No 2658/87 of 23 July 1987 on the tariff and statistical nomenclature and on the Common Customs Tariff, as amended by Commission Regulation (EC) No 1789/2003 of 11 September 2003, must be interpreted as meaning that cages used for transportation of live animals intended for laboratory research should not be categorised as packing materials or packing containers which are to be classified with the goods to which they relate.

La règle générale 5, sous b), de la nomenclature combinée figurant à l’annexe I du règlement (CEE) no 2658/87 du Conseil, du 23 juillet 1987, relatif à la nomenclature tarifaire et statistique et au tarif douanier commun, telle que modifiée par le règlement (CE) no 1789/2003 de la Commission, du 11 septembre 2003, doit être interprétée en ce sens que des cages servant au transport d’animaux vivants destinés à la recherche en laboratoire ne relèvent pas de la catégorie des emballages qui doivent être classés avec les marchandises qu’il ...[+++]


– (PL) Nuclear accidents may occur wherever radioactive materials are used, stored or transported, so not only in nuclear power stations, but also in hospitals, universities, research laboratories and industrial plants, on roads and railway lines, in ports and in shipyards.

– (PL) Des accidents nucléaires peuvent se produire partout où des produits radioactifs sont utilisés, entreposés ou transportés. Ce problème ne concerne donc pas seulement les centrales nucléaires, mais aussi les hôpitaux, les universités, les laboratoires de recherche et les usines industrielles. Il peut se poser sur la route, sur des voies de chemin de fer, dans des ports et des chantiers navals.


However, the most important research for Europe has been carried out by the TRL (Transport Research Laboratory - an institution which does a great deal of work on behalf of the government) in England.

Cependant, le plus important pour l'Europe est la recherche effectuée par le TRL (Transport Research Laboratory - une institution qui travaille beaucoup à la demande de l'État) en Angleterre.


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Britain’s Transport Research Laboratory (TRL) has published a report that in actual fact shows that what are known as smart bars do exist, that is to say bull bars or frontal protection systems that are flexible and that also protect pedestrians in collisions with cars equipped with this type of frontal protection system.

En Angleterre, le Transport Research Laboratory (TRL) a publié un rapport qui montre en fait l’existence de pare-buffles intelligents, c’est-à-dire des pare-buffles ou des systèmes de protection frontale qui sont souples et qui protègent aussi les piétons dans les collisions avec les véhicules équipés de ce type de système de protection frontale.


The UK Transport Research Laboratory has calculated that the level of safety ensured by the latter tests is 70% lower than that ensured by the equivalent EEVC tests.

Le Transport Research Laboratory du Royaume‑Uni a calculé que le niveau de sécurité garanti par les essais CCR/ACEA est de 70 % inférieur aux essais équivalents de l'EEVC.


According to a study by the UK Transport Research Laboratory, a reduction in average speed of 3 km/h would save 5 000 to 6 000 lives each year in Europe, and would avoid 120 000 to 140 000 accidents, producing a saving of EUR20 billion.

Selon une étude du Transport Research Laboratory du Royaume-Uni, une réduction de 3 km/h de la vitesse moyenne permettrait de sauver 5 000 à 6 000 vies chaque année en Europe, et épargnerait 120 000 à 140 000 accidents, générant une économie de 20 milliards EUR.


The fact that in 1985 the UK Transport Research Laboratory produced an experimental vehicle with pedestrian protection based on an existing design and that a Japanese car actually on the market today meets over 70% of the EuroNCAP, cries out for a short negotiation period, which should not extend beyond the end of 2002.

Qu'en 1985, le laboratoire de recherche des transports du Royaume-Uni a réalisé, sur la base d'un modèle existant, un véhicule expérimental équipé d'une protection pour les piétons et qu'une voiture japonaise, aujourd'hui commercialisée, satisfait à plus de 70% des normes de l'EuroNCAP, voilà qui prouve clairement que la négociation devrait être courte et pourrait être menée à bien d'ici à la fin de 2002.


In other contexts – laboratory environments, the research community, health care as well as manufacturing facilities, field investigations and transport – bio-safety and bio-security may also be understood in a different way.[5] The aim of bio-preparedness is not to duplicate the legal framework set up to ensure food and product safety, including emergency measures in cases of accidents or of new information about the safety of a specific product, but to complement this framework to improve security and the prevention of deliberate cr ...[+++]

Dans d'autres contextes (environnements de laboratoire, milieux de la recherche, soins de santé ainsi qu'installations de production, enquêtes sur le terrain et transports), la biosécurité et la sécurité biologique peuvent aussi être comprises de manière différente[5]. L'objectif de la préparation à la menace biologique n'est pas de reproduire le cadre juridique mis en place pour garantir la sécurité des aliments et des produits, et notamment les mesures d'urgence en cas d'accidents ou de nouveaux éléments concernant la sécurité d'un ...[+++]


According to another report, issued by the transport research laboratory in Britain three months ago, talking on a cellular phone while driving can slow reaction and stopping times more than the effects of alcohol.

Selon un autre rapport, publié il y a trois mois par le laboratoire de recherche en transports de la Grande-Bretagne, le fait d'utiliser un téléphone cellulaire en conduisant peut ralentir davantage la vitesse de réaction et d'arrêt que l'alcool.


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