Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CCC
Community competence
Competence in relation to the subject matter
Competence of the Community
Competence of the Member States
Cross-curricular competency
EC competence
EC external competence
EU competence
European Union competence
External competence
External competence of the Community
Gauss conformal map projection
Inverse Mercator projection
Inverse cylindrical orthomorphic projection
Irrigation systems competences maintaining
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Keep competences about irrigation systems up-to-date
Maintaining irrigation systems competences
Material competence
Ship transverse stability
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Supporting competence
TCG
Transferable skills
Transversal competences
Transversal competency
Transversal skills
Transverse CG
Transverse Mercator
Transverse Mercator projection
Transverse center of gravity
Transverse center-of-gravity
Transverse centre of gravity
Transverse cylindrical orthomorphic map projection
Transverse cylindrical orthomorphic projection
Transverse stability
Vessel transverse stability

Traduction de «transversal competences » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cross-curricular competency | transversal competency | CCC [Abbr.]

compétence interdisciplinaire | compétence transversale


transferable skills | transversal competences | transversal skills

compétences transversales


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


transverse Mercator projection [ transverse Mercator | inverse Mercator projection | transverse cylindrical orthomorphic projection | inverse cylindrical orthomorphic projection | Gauss conformal map projection | transverse cylindrical orthomorphic map projection ]

projection de Mercator transverse [ projection cylindrique conforme de Lambert | projection de Gauss | projection de Mercator transversale ]


transverse centre of gravity [ TCG | transverse center of gravity | transverse center-of-gravity | transverse CG ]

centre de gravité transversal


keeping competences about irrigation systems up-to-date | maintaining irrigation systems competences | irrigation systems competences maintaining | keep competences about irrigation systems up-to-date

actualiser ses compétences concernant des systèmes d’irrigation


ship transverse stability [ vessel transverse stability | transverse stability ]

stabilité transversale de bateau [ stabilité transversale ]


external competence (EU) [ EC external competence | external competence of the Community ]

compétence externe (UE) [ compétence externe CE | compétence externe de la Communauté ]


competence of the Member States [ supporting competence ]

compétence des États membres [ compétence d'appui ]


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Transversal competences’ mean competences required in many sectors of volunteering and employment and which are not specific to humanitarian aid.

«compétences transversales», les compétences requises dans de nombreuses branches du volontariat et de l'emploi et qui ne sont pas propres à l'aide humanitaire.


Transversal competences’ mean competences required in many sectors of volunteering and employment and which are not specific to humanitarian aid;

«compétences transversales», les compétences requises dans de nombreuses branches du volontariat et de l'emploi et qui ne sont pas propres à l'aide humanitaire;


Teachers and ECEC professionals have a fundamental role to play in stimulating children's curiosity, imagination and willingness to experiment and in helping them to develop not only basic skills and specific knowledge, but also the transversal competences required for creativity and innovation, such as critical thinking, problem-solving and initiative-taking.

Les enseignants et les professionnels de l’éducation et de l’accueil des jeunes enfants ont un rôle fondamental à jouer pour stimuler la curiosité, l’imagination et la soif d’expérimentation des enfants et de les aider à développer non seulement des compétences de base et des connaissances spécifiques, mais aussi les compétences transversales nécessaires à la créativité et à l’innovation, par exemple l’esprit critique, la résolution de problèmes et l’initiative.


The competence framework to be used for the EU Aid Volunteers initiative must define transversal competences required in many sectors of volunteering and employment, and also set out the specific competences needed for the EU Aid Volunteers initiative and for working in humanitarian aid.

Le cadre de compétences qui doit être utilisé dans l'initiative des volontaires de l'aide de l'Union européenne doit définir les compétences transversales requises dans de nombreuses branches du volontariat et de l'emploi, et définir les compétences particulières nécessaires pour participer à l'initiative des volontaires de l'aide de l'Union européenne et travailler dans le domaine de l'aide humanitaire.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The competence framework to be used for the EU Aid Volunteers initiative must define transversal competences required in many sectors of volunteering and employment, and also set out the specific competences needed for the EU Aid Volunteers initiative and for working in humanitarian aid.

Le cadre de compétences qui doit être utilisé dans l'initiative des volontaires de l'aide de l'Union européenne doit définir les compétences transversales requises dans de nombreuses branches du volontariat et de l'emploi, et définir les compétences particulières nécessaires pour participer à l'initiative des volontaires de l'aide de l'Union européenne et travailler dans le domaine de l'aide humanitaire.


Member States should develop systems for recognising acquired competencies, and should remove barriers to occupational and geographical mobility of workers, promote the acquisition of transversal competences to support creativity, innovation and entrepreneurship.

Les États membres devraient mettre au point des systèmes de reconnaissance des compétences acquises, supprimer les obstacles à la mobilité professionnelle et géographique des travailleurs, favoriser l’acquisition de compétences transversales afin de soutenir la créativité, l’innovation et l’esprit d’entreprise.


teach transversal competences such as those outlined in the Recommendation on key competences

d'enseigner des compétences transversales, telles que celles décrites dans la Recommandation sur les compétences clés


Teachers and ECEC professionals have a fundamental role to play in stimulating children's curiosity, imagination and willingness to experiment and in helping them to develop not only basic skills and specific knowledge, but also the transversal competences required for creativity and innovation, such as critical thinking, problem-solving and initiative-taking.

Les enseignants et les professionnels de l’éducation et de l’accueil des jeunes enfants ont un rôle fondamental à jouer pour stimuler la curiosité, l’imagination et la soif d’expérimentation des enfants et de les aider à développer non seulement des compétences de base et des connaissances spécifiques, mais aussi les compétences transversales nécessaires à la créativité et à l’innovation, par exemple l’esprit critique, la résolution de problèmes et l’initiative.


guarantee that initial VET provides learners with both specific vocational competences and broader key competences, including transversal competences, that enable them to follow further education and training (within VET or in higher education) and to support career choices, participation in and transitions within the labour market.

veiller à ce que l'EFP initial dote les apprenants à la fois de compétences professionnelles spécifiques et de compétences clés plus larges, y compris des compétences transversales, qui leur permettent de suivre un programme d'éducation et de formation complémentaire (dans le cadre de l'EFP ou dans l'enseignement supérieur) et de soutenir leurs choix de carrière, leur participation au marché du travail et leur passage d'un emploi à un autre.


guarantee that initial VET provides learners with both specific vocational competences and broader key competences, including transversal competences, that enable them to follow further education and training (within VET or in higher education) and to support career choices, participation in and transitions within the labour market.

veiller à ce que l'EFP initial dote les apprenants à la fois de compétences professionnelles spécifiques et de compétences clés plus larges, y compris des compétences transversales, qui leur permettent de suivre un programme d'éducation et de formation complémentaire (dans le cadre de l'EFP ou dans l'enseignement supérieur) et de soutenir leurs choix de carrière, leur participation au marché du travail et leur passage d'un emploi à un autre.


w