Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accompany pedestrians across streets
Assist pedestrians in crossing the streets
Cross walk
Cross-walk
Crosswalk
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
Mid-block crossing
Mid-block pedestrian crossing
Pedestrian control signal
Pedestrian crossing
Pedestrian crossing light
Pedestrian crossover
Pedestrian light
Pedestrian light controlled crossing
Pedestrian mid-block crossing
Pedestrian signal
Pedestrian signal light
Pedestrian subway
Pedestrian traffic light
Pedestrian traffic signal
Pedestrian underpass
Pedestrian user-friendly intelligent crossing
Pelican crossing
Puffin pedestrian crossing
Push-button signalised crossing
Subway
Tunnel
Undercrossing
Underground crossing
Underground crossing for pedestrians
Underground walkway
Underpass

Traduction de «underground crossing for pedestrians » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
underground crossing for pedestrians [ tunnel ]

passage souterrain pour piétons [ tunnel pour piétons ]


pedestrian underpass | subway | undercrossing | underground crossing | underpass

passage souterrain


pedestrian crossing light | pedestrian traffic light | pedestrian light | pedestrian traffic signal | pedestrian control signal | pedestrian signal | pedestrian signal light

feu pour piétons | feu piéton | feu piétonnier | signal lumineux pour piétons | signal pour piétons


pedestrian user-friendly intelligent crossing | Puffin pedestrian crossing

passage pour piétons équipés de détecteurs




accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


mid-block pedestrian crossing | mid-block crossing | pedestrian mid-block crossing

passage pour piétons en section courante | passage piétonnier en section courante | passage piéton en section courante | passage piétonnier à mi-chemin d'un pâté de maisons


cross walk | cross-walk | crosswalk | pedestrian crossing | pedestrian crossover

passage pour piétons | passage à piétons | passage clouté | passage de piétons | passage piéton | passage-piétons | traverse de piétons | traverse-piéton


pedestrian light controlled crossing | pelican crossing | push-button signalised crossing

passage pour piétons contrôlé manuellement par des signaux lumineux


underground walkway [ pedestrian subway ]

passage souterrain piétonnier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) the power line is designed and constructed in accordance with CAN3-C22.3 No. 7-M86, Underground Systems, as amended from time to time, in respect of underground crossings;

b) dans le cas d’un croisement souterrain, la ligne de transport d’électricité est conçue et construite selon la norme CAN3-C22.3 N . 7-M86 intitulée Underground Systems, avec ses modifications successives;


(b) these activities are designed and executed in accordance with CAN3-C22.3 No. 7-M86, Underground Systems, as amended from time to time, in respect of underground crossings;

b) dans le cas d’un croisement souterrain, la construction et l’excavation sont conçues et effectuées selon la norme CAN3-C22.3 No. 7-M86 intitulée Underground Systems, avec ses modifications successives;


5. The person in charge of any vehicle shall not drive or ride such vehicle at any rate of speed that is excessive or dangerous, having regard to the conditions then prevailing, and the person shall keep the vehicle in such control when approaching a road intersection, or crossing for pedestrians or other purposes, as will enable him to prevent a collision with, or damage to, all other persons and vehicles.

5. Il est interdit à toute personne ayant sous sa responsabilité un véhicule de le conduire à une vitesse excessive ou dangereuse, eu égard aux conditions locales, et cette personne doit maintenir ce véhicule sous sa maîtrise lorsqu’elle s’approche d’une croisée de chemins, ou d’une traverse pour piétons ou à un autre usage, de façon à pouvoir prévenir la collision avec d’autres personnes et d’autres véhicules, ou de façon à ne pas blesser ces personnes ni endommager ces véhicules.


On the issue of rail crossings and pedestrian safety, it's been my experience that the railroads don't maintain their crossings and don't maintain those fences very well at all, so of course people cross.

Au sujet des passages à niveau et de la sécurité des piétons, d'après mon expérience personnelle, j'ai l'impression qu'on n'entretient pas les passages à niveau ni les clôtures comme il se doit, et par conséquent, les gens traversent bien sûr la voie ferrée.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Where no portion of a road has been marked and no area designated as a pedestrian crossing and no sign prohibits the crossing of the road, pedestrians and persons using a wheelchair or other similar device shall, when crossing that road, yield the right-of-way to vehicles using the road.

18. Lorsqu’aucune partie n’a été marquée sur une route, qu’il n’y a aucun endroit désigné comme passage pour piétons et qu’aucun panneau de signalisation n’interdit de traverser la route, les piétons et les personnes utilisant un fauteuil roulant ou un autre appareil similaire traversant la route doivent accorder la priorité aux véhicules utilisant la route.


58. Welcomes the fact that the Commission is focusing its attention on the most vulnerable user groups (two-wheel vehicle users, pedestrians, etc.), where accident figures are still too high; calls on the Member States, the Commission and the industry to bear these kinds of users in mind when designing road infrastructure and equipment, so that roads built are safe for all users; calls, in the context of road planning and maintenance, for greater consideration to be given to infrastructure measures to protect cyclists and pedestrians, e.g. traffic separation measures, the expansion of cycle path networks and barrier-free access arrange ...[+++]

58. se félicite que la Commission focalise son attention sur les groupes d'usagers les plus vulnérables (conducteurs de deux-roues, piétons, etc.) pour lesquels les chiffres des accidents de la route sont toujours trop élevés; demande aux États membres, à la Commission et à l'industrie, de tenir compte, lors de la conception des infrastructures et des équipements routiers, de ce type d'usagers afin de créer des routes sûres pour tous les usagers; demande que, s'agissant des infrastructures, les mesures visant à protéger les cyclistes et les piétons soient plus largement prises en considération dans la planification et la remise en état ...[+++]


58. Welcomes the fact that the Commission is focusing its attention on the most vulnerable user groups (two-wheel vehicle users, pedestrians, etc.), where accident figures are still too high; calls on the Member States, the Commission and the industry to bear these kinds of users in mind when designing road infrastructure and equipment, so that roads built are safe for all users; calls, in the context of road planning and maintenance, for greater consideration to be given to infrastructure measures to protect cyclists and pedestrians, e.g. traffic separation measures, the expansion of cycle path networks and barrier-free access arrange ...[+++]

58. se félicite que la Commission focalise son attention sur les groupes d'usagers les plus vulnérables (conducteurs de deux-roues, piétons, etc.) pour lesquels les chiffres des accidents de la route sont toujours trop élevés; demande aux États membres, à la Commission et à l'industrie, de tenir compte, lors de la conception des infrastructures et des équipements routiers, de ce type d'usagers afin de créer des routes sûres pour tous les usagers; demande que, s'agissant des infrastructures, les mesures visant à protéger les cyclistes et les piétons soient plus largement prises en considération dans la planification et la remise en état ...[+++]


58. Welcomes the fact that the Commission is focusing its attention on the most vulnerable user groups (two-wheel vehicle users, pedestrians, etc.), where accident figures are still too high; calls on the Member States, the Commission and the industry to bear these kinds of users in mind when designing road infrastructure and equipment, so that roads built are safe for all users; calls, in the context of road planning and maintenance, for greater consideration to be given to infrastructure measures to protect cyclists and pedestrians, e.g. traffic separation measures, the expansion of cycle path networks and barrier-free access arrange ...[+++]

58. se félicite que la Commission focalise son attention sur les groupes d'usagers les plus vulnérables (conducteurs de deux-roues, piétons, etc.) pour lesquels les chiffres des accidents de la route sont toujours trop élevés; demande aux États membres, à la Commission et à l'industrie, de tenir compte, lors de la conception des infrastructures et des équipements routiers, de ce type d'usagers afin de créer des routes sûres pour tous les usagers; demande que, s'agissant des infrastructures, les mesures visant à protéger les cyclistes et les piétons soient plus largement prises en considération dans la planification et la remise en état ...[+++]


According to Art. 5 of the Fourth Motor Insurance Directive all Member States have set up an information centre. The information centre is obliged to inform all victims of a cross border road traffic accident (drivers, passengers and pedestrians) how they can pursue their claim against the foreign party.

En vertu de l'article 5 de la quatrième directive sur l'assurance automobile, tous les États membres sont tenus d'informer toutes les victimes d'un accident de la route transfrontalier (conducteurs, passagers et piétons) sur la façon dont elles peuvent mettre en cause la partie étrangère.


Special road features (if available): roundabouts; railway level crossings; tram/bus stops; pedestrian crossings; driving up-/downhill on long slopes;

aménagements routiers particuliers (le cas échéant): carrefours giratoires; passages à niveaux, arrêts de tramway/d'autobus, passages pour piétons, pentes prolongées en montée/en descente;


w