Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assertion about understandability
BC Centre for Ability
BCCFA
British Columbia Centre for Ability Association
Children's Centre for Ability
Common Understanding
Common Understanding on delegated acts
Computational understanding
Computer understanding
Deterioration of ability to understand words
Learning ability
Machine understanding
Sense the emotional dimension of a performance
Thurstone's Theory of Primary Mental Abilities
Thurstone's hypothesis of primary mental ability
Thurstone's theory of primary mental abilities
Understand a performance from an emotional dimension
Understand a performance's emotional dimension
Understand the emotional dimension of a performance
Understandability
Understandability assertion
Understanding ability
Vancouver Neurological Association

Traduction de «understanding ability » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learning ability | understanding ability

le savoir-recevoir


deterioration of ability to understand words

détérioration de l'intelligibilité de la parole


understand physical language expressed during a performance | understand the physical language during a live performance | understand the physical language of a live performance | understand the physical language used in live performance

comprendre le langage physique d'une représentation en direct


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

évaluer la capacité d’un adulte âgé à prendre soin de lui-même


sense the emotional dimension of a performance | understand a performance from an emotional dimension | understand a performance's emotional dimension | understand the emotional dimension of a performance

comprendre la dimension émotionnelle d'une représentation


Common Understanding | Common Understanding on delegated acts | Common Understanding on practical arrangements for the use of delegated acts

Convention d'entente relative aux modalités pratiques d'utilisation des actes délégués | convention d'entente sur les actes délégués


computational understanding [ machine understanding | computer understanding | machine understanding ]

compréhension-machine [ compréhension automatique ]


Thurstone's Theory of Primary Mental Abilities [ Thurstone's theory of primary mental abilities | Thurstone's hypothesis of primary mental ability ]

théorie des aptitudes mentales primaires de Thurstone


BC Centre for Ability [ BCCFA | British Columbia Centre for Ability Association | Children's Centre for Ability | Children's Rehabilitation & Cerebral Palsy Association | Vancouver Neurological Association ]

BC Centre for Ability [ BCCFA | British Columbia Centre for Ability Association | Children's Centre for Ability | Children's Rehabilitation & Cerebral Palsy Association | Vancouver Neurological Association ]


understandability assertion | assertion about understandability | understandability

assertion relative à la compréhensibilité | intelligibilité | compréhensibilité | assertion sur l'intelligibilité | assertion sur la compréhensibilité | assertion relative à l'intelligibilité | assertion d'intelligibilité | assertion de compréhensibilité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The core skills of this competence include the ability to communicate constructively in different environments, to show tolerance, express and understand different viewpoints, to negotiate with the ability to create confidence, and to feel empathy.

Les aptitudes à la base de ces compétences comprennent l’aptitude à communiquer de manière constructive dans différents contextes, à faire preuve de tolérance, à exprimer et à comprendre des points de vue différents, à négocier en inspirant confiance et à susciter l’empathie.


These include, for instance, creativity and a sense of initiative; problem solving and critical thinking; decision-making and risk taking; adaptability and perseverance; self-discipline and a sense of responsibility; leadership and teamwork; planning and organisational ability; understanding of the social, economic and cultural context; and language skills and the ability to persuade.

Parmi ces compétences, on citera par exemple la créativité et le sens de l’initiative, la capacité à résoudre des problèmes et l’esprit critique; la prise de décision et la prise de risque; l’adaptabilité et la persévérance; l’autodiscipline et le sens des responsabilités; la capacité à diriger une équipe et à travailler en équipe; les capacités de planification et le sens de l’organisation; la bonne compréhension du contexte social, économique et culturel; la maîtrise des langues ainsi que la capacité de convaincre.


The core skills of this competence include the ability to communicate constructively in different environments, to show tolerance, express and understand different viewpoints, to negotiate with the ability to create confidence, and to feel empathy.

Les aptitudes à la base de ces compétences comprennent l'aptitude à communiquer de manière constructive dans différents contextes, à faire preuve de tolérance, à exprimer et comprendre des points de vue différents, à négocier en inspirant confiance et à susciter l'empathie.


Essential skills for communication in foreign languages consist of the ability to understand spoken messages, to initiate, sustain and conclude conversations and to read, understand and produce texts appropriate to the individual's needs.

Les aptitudes essentielles à la communication en langues étrangères consistent en la faculté de comprendre des messages oraux, d'amorcer, de poursuivre et de terminer des conversations et de lire, comprendre et rédiger des textes répondant aux besoins de l'individu.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Skills needed include: the ability to search, collect and process information and use it in a critical and systematic way, assessing relevance and distinguishing real from virtual while recognising the links, capacity to protect its privacy online. Individuals should have skills to use tools to produce, present and understand complex information and the ability to access, search and use internet-based services; they should also be able use IST to support critical thinking, creativity, and innovation.

Les compétences requises comprennent: l’aptitude à rechercher, recueillir et traiter l’information et à l’utiliser de manière critique et systématique, en évaluant sa fiabilité et en différenciant l’information réelle de la virtuelle tout en identifiant les liens, ainsi que la capacité à protéger sa vie privée en ligne; l’aptitude à utiliser des techniques pour produire, présenter ou comprendre une information complexe et l’aptitude à accéder aux services sur Internet, à les rechercher et à les utiliser; l’aptitude à utiliser les TIC pour étayer une pensée critique, la créativité et l’innovation.


Skills needed include: the ability to search, collect and process information and use it in a critical and systematic way, assessing relevance and distinguishing real from virtual while recognising the links. Individuals should have skills to use tools to produce, present and understand complex information and the ability to access, search and use internet-based services; they should also be able use IST to support critical thinking, creativity, and innovation.

Les compétences requises comprennent: l’aptitude à rechercher, recueillir et traiter l’information et à l’utiliser de manière critique et systématique, en évaluant sa fiabilité et en différenciant l’information réelle de la virtuelle tout en identifiant les liens; l’aptitude à utiliser des techniques pour produire, présenter ou comprendre une information complexe et l’aptitude à accéder aux services sur Internet, à les rechercher et à les utiliser; l’aptitude à utiliser les TIC pour étayer une pensée critique, la créativité et l’innovation.


Skills to communicate constructively in different environments, express and understand different viewpoints negotiate with the ability to create confidence, and feel empathy are the core of this competence. Individuals should be able to cope with stress and frustration and to express it in a constructive way and should also distinguish between the personal and professional spheres.

À la base de ces compétences, se situent l’aptitude à communiquer de manière constructive dans différents contextes, à exprimer et comprendre des points de vue différents, à négocier en inspirant confiance et en suscitant l’empathie ; l’obligation de gérer le stress et la frustration et d’exprimer celle-ci de manière constructive, et aussi d’établir une distinction entre les sphères professionnelles et privées.


I understand the frustration, but nevertheless I remain doubtful about the ability to use economic sanctions.

Je comprends ce sentiment de frustration, mais je reste néanmoins sceptique quant à la pertinence des sanctions économiques.


It is not only a question of the ability of the European Commission to function but also of the credibility of the European institutions and I do not understand how the Vice-President-in-Office can reproach us, Parliament, for not having shown the necessary patience with the European Commission and how we should show more patience towards the Prodi Commission.

Il ne s’agit pas seulement de la capacité de la Commission européenne à fonctionner mais également de la crédibilité des institutions européennes. Et je ne comprends pas les reproches que le vice-président a formulés à notre égard, à l’égard du Parlement, lorsqu’il déclare que nous n’avons pas fait preuve de la patience nécessaire avec la Commission européenne et que nous devrions être plus patients avec la Commission Prodi.


* a deep understanding of the ST issues at stake, and the ability to monitor their evolution and keep abreast of developments.

* une compréhension approfondie des questions scientifiques et techniques en jeu et la capacité de surveiller leur évolution et de suivre les progrès dans ce domaine.


w