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Admissions coordinator
Admissions officer
CASN
CUMS
Campus school
Canadian Association of Schools of Nursing
Canadian Association of University Schools of Music
Canadian Association of University Schools of Nursing
Canadian University Music Society
College preparatory high school education
Dropout
Dropping out
Early school leaver
Early school leaving
Education-industry relations
Educational dropout
Formal education
Initial education
Open university
People's university
Pre-university education
Pre-university school
Regular school education and university education
Research collaboration
School admissions coordinator
School dropout
School leavers
School-industry relations
Student dropout
Summer schools
Summer university
University admissions coordinator
University dropout
University laboratory school
University school
University training school
University-industry relations

Traduction de «university school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
university school [ university laboratory school | university training school | campus school ]

école annexe




Canadian University Music Society [ CUMS | Canadian Association of University Schools of Music ]

Société de musique des universités canadiennes [ SMUC | Association canadienne des écoles universitaires de musique ]


Canadian Association of Schools of Nursing [ CASN | Canadian Association of University Schools of Nursing ]

Association canadienne des écoles de sciences infirmières [ ACESI | Association canadienne des écoles universitaires de nursing ]


dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

abandon scolaire [ abandon de la scolarité | abandon des études | abandon en cours d'études | décrochage scolaire | jeune en décrochage scolaire | jeune en rupture scolaire | jeune quittant l'école prématurément | rupture scolaire | sortie précoce du système éducatif ]


open university [ people's university | summer university | summer schools(UNBIS) ]

université ouverte [ université d'été | université populaire ]


school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]

relation école-industrie [ relation enseignement-industrie | relation université-industrie ]


college preparatory high school education | pre-university education

enseignement préuniversitaire


formal education | initial education | regular school education and university education

enseignement formel | enseignement initial | enseignement scolaire et universitaire ordinaire


school admissions coordinator | university admissions coordinator | admissions coordinator | admissions officer

responsable des admissions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Question No. 23 Mr. Rodger Cuzner: With regard to Telus violations of the Do Not Call List and the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission’s (CRTC) Alternate Case Resolutions processes: (a) why was it decided that Telus should make a donation to the Carleton University School of Public Policy and Administration as opposed to paying Administrative Monetary Penalties (AMPs) to the government that would benefit all Canadians, and who made this decision; (b) what was the amount Telus agreed to pay the Carleton University School of Public Policy and Administration; (c) what would have been the maximum possible AMP for th ...[+++]

Question n 23 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne les violations par Telus de la Liste nationale de numéros de télécommunication exclus et les modes alternatifs de règlement de cas du Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications du Canada (CRTC): a) pourquoi a-t-il été décidé que Telus ferait un don à l'École d'administration et de politiques publiques de l'Université Carleton au lieu de payer des sanctions administratives pécuniaires (AMP) au gouvernement qui bénéficieraient à tous les Canadiens et qui a pris cette décision; b) combien Telus a-t-elle convenu de payer à l’École d’administration et de politiques publiques de l ...[+++]


70. Calls on the Member States to encourage synergies at local level between the social partners, local professional associations, universities, school management bodies and educational units in order, through scientific studies and systematic consultations, to draw up a medium-term plan for future skill requirements and to calculate the number of pupils needed per area, which would increase the effectiveness of vocational training in effecting a direct and durable transition to the labour market;

70. demande aux États membres d'encourager les synergies au niveau local entre les partenaires sociaux, les associations professionnelles locales, les universités, les organes de gestion des écoles et les établissements d'enseignement afin de définir, au moyen d'études scientifiques et de consultations systématiques, un programme à moyen terme relatif aux futurs besoins en matière de compétences et de nombre d'élèves dans chaque domaine, et ce afin d'améliorer la capacité de la formation professionnelle à permettre l'entrée directe et durable sur le marché du travail;


70. Calls on the Member States to encourage synergies at local level between the social partners, local professional associations, universities, school management bodies and educational units in order, through scientific studies and systematic consultations, to draw up a medium-term plan for future skill requirements and to calculate the number of pupils needed per area, which would increase the effectiveness of vocational training in effecting a direct and durable transition to the labour market;

70. demande aux États membres d'encourager les synergies au niveau local entre les partenaires sociaux, les associations professionnelles locales, les universités, les organes de gestion des écoles et les établissements d'enseignement afin de définir, au moyen d'études scientifiques et de consultations systématiques, un programme à moyen terme relatif aux futurs besoins en matière de compétences et de nombre d'élèves dans chaque domaine, et ce afin d'améliorer la capacité de la formation professionnelle à permettre l'entrée directe et durable sur le marché du travail;


Project co-ordinated by Dr. Ulises Cortés and Steve Willmott of the Technical University of Catalonia (UPC) in Barcelona (Spain) in association with researchers from the Portuguese Association for the Development of Telecommunications and Computer Technology in Lisbon (Portugal), BTexact in London and the Universities of Bath and Liverpool (UK), Comtec in Sendai (Japan), the German Research Centre for Artificial Intelligence in Saarbrücken (Germany), the Artificial Intelligence Lab of the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, Ehltestein Technologies AG in Zurich and the University of Geneva (Switzerland), Fujitsu Laboratories of America and Hewlett-Packard in California, Maryland University (USA), Motorola S.A.S in Gif-sur-Yvette (Fran ...[+++]

Projet coordonné par le Dr Ulises Cortés et Steve Willmott de l'Université polytechnique de Catalogne (UPC) à Barcelone (Espagne) en association avec des chercheurs de l'Association portugaise pour le développement des télécommunications et de la technologie informatique de Lisbonne (Portugal), de BTexact à Londres et des Universités de Bath et de Liverpool (Royaume-Uni), de Comtec à Sendai (Japon), du Centre allemand de recherche sur l'intelligence artificielle à Sarrebruck (Allemagne), du laboratoire d'intelligence artificielle de l'Institut fédéral suisse de technologie à Lausanne, de Whitestein Technologies AG à Zurich et de l'Univer ...[+++]


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He is also the Honourary Chair of the Dalton K. Camp Endowment in Journalism at Saint-Thomas University in Fredericton, New Brunswick and Member of the Advisory Council, Acadia University School of Business.

Il est le président honoraire de la Fondation Dalton K. Camp pour le journalisme à l’Université Saint-Thomas de Fredericton (Nouveau-Brunswick) et il est membre du conseil consultatif de la School of Business de l’Université Acadia.


We have to engage societies, universities, schools, doctors, etc. to impress upon them that they have to live together and that Europe will be behind that sentiment of reconciliation.

Nous devons faire comprendre aux sociétés, aux universités, aux écoles, aux médecins, etc., qu'ils doivent vivre ensemble et que l'Europe contribuera à nourrir ce sentiment de réconciliation.


All the Commissioners have undertaken to use some of their time when they go to any country or region, and not just their own, which in my case happens three or four times a month, to engage in direct dialogue with the public, and not just with the élite or those in power whom we meet as a matter of course. We also plan to establish direct contacts in universities, schools and factories, to meet the people, answer their questions and listen to them.

L’ensemble des commissaires se sont engagés, chaque fois qu’ils auront à se rendre dans un pays, et pas seulement dans leur pays d’origine, dans une région - pour ma part, cela m’arrive trois ou quatre fois par mois - à consacrer un moment de leur emploi du temps à un dialogue direct avec les citoyens, pas seulement avec les élites ou les responsables institutionnels que l’on rencontre habituellement, à établir aussi un contact direct, dans une université, dans un lycée, dans une usine, à aller au contact des gens, répondre aux questions et écouter.


All the Commissioners have undertaken to use some of their time when they go to any country or region, and not just their own, which in my case happens three or four times a month, to engage in direct dialogue with the public, and not just with the élite or those in power whom we meet as a matter of course. We also plan to establish direct contacts in universities, schools and factories, to meet the people, answer their questions and listen to them.

L’ensemble des commissaires se sont engagés, chaque fois qu’ils auront à se rendre dans un pays, et pas seulement dans leur pays d’origine, dans une région - pour ma part, cela m’arrive trois ou quatre fois par mois - à consacrer un moment de leur emploi du temps à un dialogue direct avec les citoyens, pas seulement avec les élites ou les responsables institutionnels que l’on rencontre habituellement, à établir aussi un contact direct, dans une université, dans un lycée, dans une usine, à aller au contact des gens, répondre aux questions et écouter.


The project constitutes the second phase of an important rehabilitation programme of pre-university schools in Romania; the first phase was launched in 1997 and covered 1 200 schools, co-financed by the World Bank and the Council of Europe Development Bank.

L'opération constitue la deuxième phase d'un vaste programme de remise en état des infrastructures pré-universitaires en Roumanie ; cofinancée par la Banque mondiale et la Banque de développement du Conseil de l'Europe, la première phase avait été lancée en 1997 et couvrait 1 200 écoles.


He is also the Honourary Chair of the Dalton K. Camp Endowment in Journalism at Saint-Thomas University in Fredericton, New Brunswick and Member of the Advisory Council, Acadia University School of Business.

Il est le président honoraire de la Fondation Dalton K. Camp pour le journalisme à l’Université Saint-Thomas de Fredericton (Nouveau-Brunswick).


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