Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
All-relay signal box with visual control panel
All-relay signal box with visual illuminated diagram
Automatic control system
Closed-loop control system
Common-control progressive system
DHCS
DSC
DSC system
Dynamic handling control system
Dynamic stability control
Dynamic stability control system
Ensure effective operation of ship control systems
Evaporation control system
Evaporative emission control system
FEC system
Feedback control system
Fuel evaporation control system
Fuel evaporative emission control system
Indirect-control system
Manage ship control systems
Manage vessel control systems
Perform vessel control system management activities
Progressive common-control system
Servo control system
Servomechanism
Stability control system
Vapor recovery system
Visual aid systems in airports
Visual aid systems used in airports
Visual control panel
Visual control system
Visual indicators for airport operations
Visual indicators used in aviation activities
Visual monitoring and control panel

Traduction de «visual control system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


visual indicators for airport operations | visual indicators used in aviation activities | visual aid systems in airports | visual aid systems used in airports

systèmes d'aide visuelle dans les aéroports


visual control panel | visual monitoring and control panel

tableau de commande et de contrôle optique | TCCO [Abbr.]


manage ship control systems | perform vessel control system management activities | ensure effective operation of ship control systems | manage vessel control systems

rer les systèmes de contrôle des navires


manage computer transportation operation control systems | manage computer-based transportation operation control systems | manage computer-based transport operation control systems; | monitor performance of computer-based transport control systems

gérer les systèmes informatiques de contrôle des opérations de transport


all-relay signal box with visual control panel | all-relay signal box with visual illuminated diagram

poste tout relais à tableau de contrôle optique


common-control progressive system | indirect-control system | progressive common-control system

autocommutateur à commande indirecte | système à commande indirecte | système à sélection indirecte


evaporation control system [ vapor recovery system | evaporative emission control system | fuel evaporative emission control system | fuel evaporation control system | FEC system ]

système de récupération des vapeurs d'essence [ système de récupération de vapeur | dispositif de recyclage des vapeurs du réservoir | dispositif RVR ]


closed-loop control system | feedback control system | servo control system | servomechanism | automatic control system

système asservi | système à rétroaction | système bouclé | système à retour | système à bouclage | système de commande asservi | système de commande à rétroaction | système de commande bouclé | système de commande à retour | système de commande à bouclage | système de commande à rétroactivation


stability control system | dynamic stability control system | DSC system | dynamic stability control | DSC | dynamic handling control system | DHCS

système de contrôle de la stabilité | système de contrôle dynamique de la stabilité | système DSC | contrôle dynamique de la stabilité | système électronique de correction de trajectoire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(iv) for CAT III approaches based on the use of a fail-passive rollout control system, a manual rollout using visual references or a combination of visual and instrument references;

(iv) dans le cas des approches de CAT III qui dépendent de l’utilisation d’un système de commande de roulis « passif après panne », une course à l’atterrissage effectuée manuellement à l’aide de repères visuels ou d’une combinaison de repères visuels et de repères obtenus au moyen d’instruments de bord;


Of course, our major concern is that in Canada we have a quality control system for wheat that's based on visual distinguishability, and therefore, of course, the concern of the Canada Grain Commission is to ensure that we don't mix up U.S. wheat and Canadian wheat in our elevator system.

Bien sûr, le plus important pour nous, c'est que nous avons au Canada un système de contrôle de la qualité du blé qui se base sur la possibilité de distinguer visuellement les espèces, et, bien sûr, la Commission canadienne des grains tient à garantir que le blé américain ne sera pas mêlé au blé canadien dans notre système de silos.


Obviously, there is a concern that with wheat coming into western Canada from the U.S., there could be commingling of U.S. wheat and Canadian wheat. Because the Canadian quality wheat control system is based on visual identification, clearly commingling would be a real problem.

Étant donné que le contrôle de la qualité du blé canadien se fait visuellement, un tel mélange poserait bien évidemment un véritable problème.


(9) Visual indication of the operational status of the fire-extinguishing system referred to in subsection (1) or (2) shall be provided at each access to every space served by that system and at the control station.

(9) La salle de commande et tout accès à un espace protégé par un système d’extincteurs d’incendie visé aux paragraphes (1) ou (2) doivent être munis d’indicateurs visuels indiquant l’état de fonctionnement du système.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
KVD is a visual quality-control system that was the basis of the ability to attest to this quality for wheat and durum.

La distinction visuelle des grains était la pierre angulaire du système qui permettait de certifier cette qualité pour le blé et le blé dur.


Approach with all engines operating using the appropriate flight guidance systems, autopilots and control systems installed in the aeroplane down to the appropriate decision height followed by missed approach; all without external visual reference;

approche tous moteurs en fonctionnement en utilisant les systèmes de guidage en vol, de pilotage automatique et de contrôle appropriés de l'avion, jusqu'à la hauteur de décision appropriée, suivie d'une approche interrompue; l'ensemble sans référence visuelle extérieure ;


(i) For Category IIIA operations, and for category IIIB operations with fail-passive flight control systems, a pilot may not continue an approach below the decision height determined in accordance with sub-paragraph (e)(2) above unless a visual reference containing a segment of at least 3 consecutive lights being the centreline of the approach lights, or touchdown zone lights, or runway centre line lights, or runway edge lights, or a combination of these is attained and can be maintained.

(i) Pour les opérations de Catégorie IIIA et les opérations de catégorie IIIB avec systèmes de pilotage passif après panne, un pilote n'est pas autorisé à poursuivre une approche en-deça de la hauteur de décision déterminée conformément au paragraphe (e)(2) ci-dessus, à moins qu'une référence visuelle, composée d'un segment d'au moins 3 feux consécutifs de l'axe central des feux d'approche, des feux d'axe de piste, des feux d'aire ...[+++]


Approach using the appropriate flight guidance, autopilots and control systems installed in the aeroplane, to the appropriate decision height and to include transition to visual flight and landing;

approche utilisant les systèmes de guidage en vol, de pilotage automatique et de contrôle appropriés de l'avion jusqu'à la hauteur de décision appropriée, et incluant une transition vers le vol à vue et l'atterrissage ;


(ii) For Category IIIB operations with fail-operational flight control systems using a decision height, a pilot may not continue an approach below the Decision Height, determined in accordance with sub-paragraph (e)(2) above, unless a visual reference containing at least one centreline light is attained and can be maintained.

(ii) Pour les opérations de Catégorie IIIB avec systèmes de pilotage opérationnels après panne utilisant une hauteur de décision, un pilote n'est pas autorisé à poursuivre une approche en-deça de la hauteur de décision déterminée conformément au paragraphe (e)(2) ci-dessus, à moins qu'une référence visuelle, comportant au moins un feu de la ligne centrale, ne soit acquise et maintenue.


If this is impossible, the control system must be designed and constructed so that, whenever the machinery is about to start, an acoustic and/or visual warning signal is given which leaves enough time for the exposed person to leave the risk zone or prevent the machinery starting up.

Si cela est impossible, le système de commande doit être conçu et construit de manière que toute mise en marche soit précédée d'un signal d'avertissement sonore et/ou visuel qui laisse suffisamment de temps à la personne exposée pour quitter la zone à risques ou s'opposer au démarrage de la machine.


w