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Assist emergency services
Assist police and emergency services
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Collaborate accident and emergency services
Coordinate with other emergency services
Drive boat for the medical emergency services
Emergency centre
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Emergency medical treatment
Emergency service
Emergency services
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In-house emergency and first-aid service
In-house emergency service
Operate with other emergency services
Pilot boat for medical emergency services
Pilot boat for the medical emergency services
Provide assistance to police and emergency services
Rule under emergency powers
Steer boat for medical emergency services
Time of arrival of emergency services
Work with other emergency services

Traduction de «emergency service » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


collaborate accident and emergency services | operate with other emergency services | coordinate with other emergency services | work with other emergency services

collaborer avec d'autres services d'urgence


drive boat for the medical emergency services | pilot boat for the medical emergency services | pilot boat for medical emergency services | steer boat for medical emergency services

piloter un bateau pour les services d’urgence médicale


assist services for emergencies | provide assistance to police and emergency services | assist emergency services | assist police and emergency services

aider les services d'urgence


in-house emergency and first-aid service | in-house emergency service

services de sécuri


emergency centre | emergency service

central de secours | centre de secours | service de secours


civil defence [ civil protection | emergency services ]

protection civile [ défense civile | protection de la population | sécurité civile ]


Time of arrival of emergency services

heure d'arrivée des services d'urgence


emergency medical treatment [ emergency medical services(UNBIS) ]

médecine d'urgence


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Particular attention will also be devoted to providing emergency services in the most remote regions through appropriate emergency transport services. Lastly, funding will be allocated to better planning and programming of medical services through a review of the healthcare map and adequate training for medical and paramedical staff.

Une attention particulière sera aussi portée aux services d’urgences dans les régions les plus reculées par des moyens de transports d’urgence appropriés et enfin, des moyens seront alloués pour mieux planifier et programmer les services médicaux par la révision de la carte sanitaire et des formations adéquates du personnel médical et para médical.


32. Recommends, with a view to improving the efficiency of the 112 emergency service in the EU, the establishment of an action programme to support experience sharing and exchange of best practices between the NRAs, emergency services and civil society organisations in the Member States, extending this exchange to organisations in EU candidate and neighbouring countries; suggests that, to this end, a network of experts could be set up; recommends specifically the exchange of best practices between Member States as regards the handling of 112 calls, in particular on operator training, the use of a single operator to handle a call and th ...[+++]

32. recommande, en vue d'améliorer l'efficacité du service d'urgence 112 dans l'Union, la mise en place d'un programme d'action visant à encourager le partage d'expérience et les échanges de bonnes pratiques entre les autorités réglementaires nationales, les services d'urgence et les organisations de la société civile des États membres, étendant cet échange aux organisations dans les pays candidats et les pays voisins; suggère à cette fin la création d'un réseau d'experts; recommande spécifiquement de procéder à des échanges de bonnes pratiques entre les États membres en ce qui concerne le trai ...[+++]


31. Calls on the Commission, in close cooperation with the Member States, to set reliability and quality requirements as soon as possible for the whole 112 service chain, and to establish performance indicators and guidelines pertaining to the quality of the 112 service as experienced by citizens, taking into account the need for accessibility, for interoperability between emergency services, for multilingualism and for timely and qualitative interventions by emergency services;

31. invite la Commission, en étroite coopération avec les États membres, à établir dès que possible des exigences en matière de fiabilité et de qualité pour l'ensemble de la chaîne du service «112», et d'établir des indicateurs de performance et des lignes directrices relatives à la qualité du service 112 tel qu'il est vécu par les citoyens, en tenant compte du besoin d'accessibilité, d'interopérabilité entre les services d'urgence, de multilinguisme et d'interventions de qualité en temps opportun des services d'urgence;


K. whereas the European emergency number 112, created in 1991 by a Council decision to enable citizens to access all emergency services (such as fire, police and medical services), is the only emergency number that can be accessed in all the Member States of the European Union and whereas a large majority of Europeans are still unaware of it, with no progresses observed since 2000,

K. considérant que le numéro d'appel d'urgence 112, créé en 1991, par une décision du Conseil, pour permettre aux citoyens d'accéder à tous les services d'urgence (incendie, police et services médicaux), est le seul numéro d'urgence que l'on peut former dans tous les États membres de l'Union européenne, et considérant qu'une large majorité d'Européens n'en sont toujours pas informés, aucun progrès n'ayant été constaté depuis 2000,


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32. Recommends, with a view to improving the efficiency of the 112 emergency service in the EU, the establishment of an action programme to support experience sharing and exchange of best practices between the NRAs, emergency services and civil society organisations in the Member States, extending this exchange to organisations in EU candidate and neighbouring countries; suggests that, to this end, a network of experts could be set up; recommends specifically the exchange of best practices between Member States as regards the handling of 112 calls, in particular on operator training, the use of a single operator to handle a call and th ...[+++]

32. recommande, en vue d'améliorer l'efficacité du service d'urgence 112 dans l'Union, la mise en place d'un programme d'action visant à encourager le partage d'expérience et les échanges de bonnes pratiques entre les autorités réglementaires nationales, les services d'urgence et les organisations de la société civile des États membres, étendant cet échange aux organisations dans les pays candidats et les pays voisins; suggère à cette fin la création d'un réseau d'experts; recommande spécifiquement de procéder à des échanges de bonnes pratiques entre les États membres en ce qui concerne le trai ...[+++]


22. Notes considerable disparities among the Member States as regards knowledge of the European emergency number 112 and calls on the Member States to share their experiences and exchange best practices in order to achieve by 2020 at least 80% spontaneous identification by EU citizens of the 112 emergency number as the number to use to call emergency services anywhere in the European Union;

22. relève des disparités considérables entre les États membres en ce qui concerne la connaissance du numéro d'appel d'urgence 112 et invite les États membres à partager leurs expériences et les bonnes pratiques afin d'atteindre au moins 80 % d'identification spontanée du numéro 112 comme le numéro d'appel des services d'urgence partout dans l'Union européenne par les citoyens de l'Union d'ici 2020;


From 25 July 2003, under the Universal Service Directive 2002/22/EC, fixed and mobile network operators are required to provide caller location information to emergency service centres responding to '112' calls, in a manner best suited to the national organisation of emergency systems and within the technological possibilities of the networks.

À partir du 25 juillet 2003, les exploitants de réseaux fixes et mobiles sont tenus, au titre de la directive 2002/22/CE concernant le service universel, de mettre des informations relatives à la localisation de l'appelant à la disposition des autorités intervenant en cas d'urgence pour tous les appels destinés au «112», de la façon la mieux adaptée à l'organisation nationale des systèmes d'urgence et compte tenu des possibilités technologiques offertes par les réseaux.


The Commission wants to ensure that currently available location information and emerging location technologies are made available to emergency services as soon as they offer sufficient reliability (Within current mobile networks, some location information is already available, and with new technologies this information is becoming more precise, pinpointing the exact whereabouts of a user within a few metres.) Where possible, systems should be based on automatic forwarding of location information to emergency centres.

La Commission veut garantir que les données de localisation actuellement disponibles et les techniques de localisation émergentes soient mises à la disposition des services d'urgence dès qu'elles seront suffisamment fiables (Dans les réseaux mobiles actuels, certaines données de localisation sont déjà disponibles et ces informations deviennent de plus en plus précises grâce aux nouvelles technologies, l'utilisateur pouvant être localisé à quelques mètres près). Lorsque cela est possible, les systèmes devraient reposer sur la transmission automatique des données de localisation aux centres d'urgence.


The European Commission has today adopted a Recommendation that will help the emergency services locate people who call them using the pan-European emergency number 112 that can be dialled in all EU Member States.

À l'initiative du commissaire Erkki Liikanen, la Commission a adopté aujourd'hui une recommandation destinée à aider les services d'urgence à localiser les personnes qui composent le numéro d'urgence paneuropéen, à savoir le 112, à partir de n'importe quel État membre de l'UE.


Yet people injured in an accident do not always have the reflex or the physical ability to call emergency services immediately. eCall devices address this problem by alerting emergency services immediately even if the driver or passenger is unconscious or otherwise unable to call.

Or les personnes blessées lors d'un accident n'ont pas toujours le réflexe ou la capacité physique d'appeler immédiatement les services d'urgence. Le dispositif eCall résout ce problème en avertissant immédiatement les services d'urgence même si le conducteur ou le passager est inconscient ou incapable de téléphoner pour une autre raison.


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