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Comité de la politique canadienne des transports
Politique canadienne de transport maritime

Traduction de «Comité de la politique canadienne des transports » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Comité de la politique canadienne des transports

Canadian Transport Policy Committee


Politique canadienne de transport maritime

Shipping Policy for Canada


Rapport du groupe spécial du Comité des transports aériens de la Commission canadienne des transports sur une politique de tarification aérienne spéciale prévoyant le transport d'aides accompagnant des voyageurs handicapés et la prestation de sièges suppl

Report of the special panel of the Air Transport Committee of the Canadian Transport Commission on the subject of a special air fare policy for the attendants of disabled passengers and for additional seats for disabled and obese passengers


Comité pour la mise en oeuvre du règlement instaurant un système intérimaire de points applicable aux poids lourds qui transitent par l'Autriche dans le cadre d'une politique durable des transports

Committee for implementation of the Regulation establishing a transitional points system applicable to heavy goods vehicles travelling through Austria within the framework of a sustainable transport policy
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Il ne fait aucun doute que la politique canadienne des transports manque de finesse, quel que soit le moyen de transport.

There is no question that there is a lack of vision in the transportation policy within the country in all modes of this sector.


M. David Collenette: Comme je l'ai dit dans mon exposé, il est trop tôt pour évaluer les effets de ces développements sur la politique canadienne des transports.

Mr. David Collenette: Well, as I said in my speech, I think it's too early to assess the implications for Canadian transport policy.


Il nous faut une véritable politique canadienne du transport aérien. Pour cela, il faut s'occuper des consommateurs, des régions éloignées et de l'ensemble de l'industrie.

We need a genuine Canadian air transport policy, one that takes into account the concerns of consumers, of remote and isolated regions and overall industry requirements.


De nombreux organismes de partout au Canada ont exprimé leur appui, notamment B'nai Brith, le Congrès juif canadien, le Comité Canada-Israël et le Comité des affaires politiques canadiennes juives.

Many organizations throughout Canada have expressed their support, such as B'nai Brith, the Canadian Jewish Congress, the Canadian Israeli Committee, and the Canadian Jewish Political Affairs Committee.


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- L’ordre du jour appelle le rapport (A5-0139/2000) de Mme Peijs, au nom de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme, sur la communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions "Le développement du transport maritime à courte distance en Europe : Une alternative dynamique dans une chaîne de transport durable - deuxième rapport d'avan ...[+++]

– The next item is the report (A5-0139/2000) by Mr Peijs, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the Commission communication to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the development of short sea shipping in Europe: a dynamic alternative in a sustainable transport chain – Second Two-yearly Progress Report.


- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0075/2000 ) de M. Sterckx, au nom de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme, sur la communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions sur l'industrie du transport aérien en Europe : du marché unique aux défis mondiaux (COM(1999) 182 - C5-0110/1999 - 1999/2113(COS)).

– The next item is the report (A5-0075/2000 ) by Mr Sterckx, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: The European Airline Industry: from Single Market to Worldwide Challenges [COM(1999) 182 – C5-0110/1999 – 1999/2113(COS)].


- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0075/2000) de M. Sterckx, au nom de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme, sur la communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions sur l'industrie du transport aérien en Europe : du marché unique aux défis mondiaux (COM(1999) 182 - C5-0110/1999 - 1999/2113(COS)).

– The next item is the report (A5-0075/2000) by Mr Sterckx, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: The European Airline Industry: from Single Market to Worldwide Challenges [COM(1999) 182 – C5-0110/1999 – 1999/2113(COS)].


Sur la base de sa communication au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions sur la "politique commune des transports - Mobilité durable: les perspectives d’avenir" (COM (1198) 716 final du 1 décembre 1998), la Commission a invité ces institutions ainsi que d’autres parties intéressées à donner leur avis sur l’évolution future de la politique commune des transports.

On the basis of a Commission Communication to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the “Common Transport Policy – Sustainable Mobility: Perspectives for the Future” (COM(1998)716 final of 1 December 1998), the Commission invited these institutions as well as all other interested parties to contribute their opinion on the further development of the Common Transport Policy.


Sur la base de sa communication au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions sur la "politique commune des transports - Mobilité durable: les perspectives d’avenir" (COM (1198) 716 final du 1décembre 1998), la Commission a invité ces institutions ainsi que d’autres parties intéressées à donner leur avis sur l’évolution future de la politique commune des transports.

On the basis of a Commission Communication to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the “Common Transport Policy – Sustainable Mobility: Perspectives for the Future” (COM(1998)716 final of 1 December 1998), the Commission invited these institutions as well as all other interested parties to contribute their opinion on the further development of the Common Transport Policy.


Il est président de notre comité sur la politique nationale des transports qui a élaboré la position de notre association sur le transport.

He is chairman of the Sections and National Transportation Policy Committee, the senior committee which developed CPPA's positions on transportation.




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Date index: 2023-11-09
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