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Cedefop
Council of Public Instruction
Division de la Formation professionnelle
Division de la formation professionnelle
Division de la formation professionnelle au Canada
E-formation
FPCC
Formation de la main-d'œuvre
Formation en alternance
Formation professionnelle
Formation professionnelle continue
Formation préprofessionnelle
Formation à distance
Ministère de l'Éducation et de la Formation
Ministère de la Formation professionnelle
Ministère des Affaires universitaires
Ministère des Collèges et Universités

Traduction de «Division de la Formation professionnelle » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Division de la formation professionnelle

Vocational Training Division


Division de la formation professionnelle et de conseil en carrière | FPCC [Abbr.]

Division for professional training and career counselling | Professional Training and Careers Advice Division


Division de la formation professionnelle

Vocational Training Branch


Division de la formation professionnelle au Canada

Canadian Vocational Training Division


ministère de la Formation et des Collèges et Universités [ ministère de l'Éducation et de la Formation | Council of Public Instruction | ministère de la Formation professionnelle | Division de la Formation professionnelle | ministère des Collèges et Universités | ministère des Affaires universitaires ]

Ministry of Training, Colleges and Universities [ Ministry of Education and Training | Department of Education | Council of Public Instruction | Ministry of Skills and Development | Skills Development Division | Ministry of Colleges and Universities | Department of Colleges and Universities | Department of University ]


Direction générale Affaires sociales, Division Orientation et formation professionnelle

Directorate General, Social Affairs, vocational guidance and training


formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]

vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]




formation professionnelle continue

continuing vocational training [ lifelong vocational training ]


Cedefop [ Centre européen pour le développement de la formation professionnelle ]

Cedefop [ European Centre for the Development of Vocational Training ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
J'ai passé de nombreuses années dans le secteur, et aussi à l'ancienne Division de la formation professionnelle au Canada—ça ne me rajeunit pas—dans les années 70, à traiter de perfectionnement, d'apprentissage et de ce genre de programmes.

I spent many years in that area, and also in the old Canadian vocational training—this dates me somewhat—back in the seventies, dealing with skills development apprenticeship and those kinds of programs.


22. se félicite de la restructuration intervenue au sein de la DG V, moyennant la création d'une division "Organisation interne et ressources humaines" qui, conjointement avec la division de la formation professionnelle, rend compte directement au directeur général; considère que cela marque à l'évidence le passage bienvenu d'une gestion traditionnelle des ressources humaines à une gestion plus proactive de celles-ci;

22. Welcomes the restructuring of DG5 through the creation of a division for Human Resources and Internal Organisation which, together with the Professional Training Division reports directly to the Director-General; considers that this marks a clear and welcome shift from the traditional administration of human resources to more pro-active management of human resources;


21. se félicite de la restructuration intervenue au sein de la DG V, moyennant la création d'une division "Organisation interne et ressources humaines" qui, conjointement avec la division de la formation professionnelle, rend compte directement au directeur général; considère que cela marque à l'évidence le passage bienvenu d'une gestion traditionnelle des ressources humaines à une gestion plus proactive de celles-ci;

21. Welcomes the restructuring of DG5 through the creation of a division for Human Resources and Internal Organisation which, together with the Professional Training Division reports directly to the Director-General; considers that this marks a clear and welcome shift from the traditional administration of human resources to more pro-active management of human resources;


(c) L'unité Égalité des chances a été créée en 1992 à la Division de la formation professionnelle (Direction générale du personnel).

(c) The Equal Opportunities Unit, was set up in 1992 within the Division for Professional Training (Directorate General on Personnel).


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maître dans le domaine de l'enseignement professionnel ("majster odbornej výchovy"), qui représente une formation d'une durée totale d'au moins douze ans, dont huit ans d'enseignement de base, quatre ans d'enseignement professionnel (cycle complet d'enseignement professionnel du secondaire et/ou apprentissage dans le cycle (similaire) de formation professionnelle ou d'apprentissage concerné), expérience professionnelle d'une durée totale d'au moins trois ans dans le domaine de la formation ou de l'apprentissage suivis et études complé ...[+++]

master in vocational education ("majster odbornej výchovy"), which represents education of a total duration of at least 12 years, comprising 8 years of basic education, 4 years of vocational education (complete vocational secondary education and/or apprenticeship in the relevant (similar) vocational training or apprenticeship course), professional experience of a total duration of at least 3 years in the field of the person's completed education or apprenticeship and supplementary pedagogical ...[+++]


La nouvelle directive vient assurément répondre aux nouvelles conditions qui se sont créées au cours des vingt dernières années dans le domaine de l’emploi et de la formation professionnelle des femmes et remplacer le cadre juridique octroyé, lequel a grandement contribué aux discriminations à l’encontre des femmes, à de graves manquements au principe d’égalité, à la hausse des taux de chômage, à l’exclusion des femmes de nombreuses branches professionnelles et, plus généralement, à la division ...[+++]

The new directive certainly responds to the change in the situation which has taken place over the last twenty-five years as regards women's employment and vocational training and replaces an outdated legislative framework which has done what it can to combat discrimination against women, serious infringements of the principle of equality, higher unemployment rates, the exclusion of women from numerous professions and the general division of the job market along gender lines.


Le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que : - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie en v ...[+++]

The aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a series of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers and undertakings, contribute to reducing unemployment and facilitate personal development; - giving all young people in the Community who so wish the possibility of o ...[+++]


Selon la position commune, le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que: - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation t ...[+++]

Under the common position, the aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a number of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage the ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers and undertakings, contribute to ...[+++]


6. Le Conseil souligne l'importance des politiques de formation professionnelle des jeunes établies selon les principes généraux indiqués ci-dessus et estime que les politiques des Etats membres devraient viser les objectifs suivants, en tenant compte des systèmes et des traditions existant au niveau national : a) promouvoir l'investissement dans des formations professionnelles visant spécifiquement à l'acquisition de qualifications utiles, reconnues ou validées ; b) promouvoir des liens étroits entre la formation professionnelle acq ...[+++]

6. The Council emphasizes the importance of vocational education and training policies along the lines indicated above and agrees that Member States' policies should include the following aims, in line with national systems and traditions: (a) promoting investment in vocational education and training which will specifically lead to relevant, recognized or validated qualifications; (b) developing close links between school-based and enterprise-based vocational training, as coherent vocational education and training programmes in schools and enterprises are well calculated to ensure relevant training and qualifications; (c) providing better opportunities for disadvantaged young people and adults, where appropriate, to take advantage of reco ...[+++]


la politique et les stratégies de formation mises en œuvre par les entreprises pour développer les compétences de leur personnel; la gestion, l'organisation et les différents types de formation professionnelle continue en entreprise; le rôle des partenaires sociaux afin de garantir une formation professionnelle continue sur le lieu de travail; l'accès à la formation professionnelle continue, son importance et son contenu, notamment en fonction de l’activité économique et de la taille de l'entreprise; les activités spécifiques de f ...[+++]

training policy and training strategies of enterprises in developing the skills of their workforce; management, organisation and forms of continuing vocational training in enterprises; the role of social partners in ensuring continuing vocational training in the workplace; access to continuing vocational training, its volume and content, especially in the context of economic activity and enterprise size; specific continuing vocational training measures of enterprises to improve the skills of their workforce; chances for employees in small and medium-sized enterprises (SMEs) to acquire new skills, and the particular needs of SM ...[+++]


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