Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Centre des niveaux de compétence linguistique canadiens
Niveaux de compétence linguistique canadiens

Traduction de «Niveaux de compétence linguistique canadiens » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Niveaux de compétence linguistique canadiens

Canadian Language Benchmarks


Centre des niveaux de compétence linguistique canadiens

Centre for Canadian Language Benchmarks


Évaluation selon les Niveaux de compétence linguistique canadiens

Canadian Language Benchmarks Assessment
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
61. se félicite de la mise en place d'instruments au service de la mobilité ainsi que de projets de coopération tels que les "alliances de la connaissance" et les "alliances sectorielles pour les compétences" au titre des programmes "Erasmus +" et "Erasmus pour jeunes entrepreneurs", lesquels constituent des moyens efficaces, pour les travailleurs du secteur du tourisme qui participent à des activités d'éducation et de formation à tous les niveaux, d'échanger les bonnes pratiques, d'améliorer leurs compétences ...[+++]

61. Welcomes mobility tools, and cooperation projects such as Knowledge Alliances and Sector-Skills Alliances under Erasmus+ and Erasmus for Young Entrepreneurs, as efficient means for tourism workers involved in education and training at all levels to exchange best practices, improve their language skills and obtain practical knowledge of cultural tourism; is concerned, however, at the lack of interest among young people in pursuing careers in certain tourism sectors; stresses the advantages of a ‘dual-education’ system in the tourism sector and the importance of combining learning with hands-on work experience, thereby improving both ...[+++]


38. se félicite de la mise en place des instruments au service de la mobilité, ainsi que des projets de coopération comme les "alliances de la connaissance" et les "alliances sectorielles pour les compétences" au titre des programmes "Erasmus +" et "Erasmus pour jeunes entrepreneurs", lesquels constituent des moyens efficaces, destinés aux travailleurs du secteur du tourisme qui participent à des activités d'éducation et de formation à tous les niveaux afin d'échanger les bonnes pratiques, d'améliorer leurs compétences ...[+++]

38. Welcomes mobility tools, as well as cooperation projects such as ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector-Skills Alliances’ under Erasmus+ and Erasmus for Young Entrepreneurs, as efficient means for tourism workers involved in education and training at all levels to exchange best practices, improve language skills and obtain practical knowledge of cultural tourism; is concerned, however, at the lack of interest among young people in pursuing careers in certain tourism sectors; stresses the advantages of a ‘dual education’ system in the tourism sector and the importance of combining learning with hands-on work experience, thereby improving ...[+++]


61. se félicite de la mise en place d'instruments au service de la mobilité ainsi que de projets de coopération tels que les "alliances de la connaissance" et les "alliances sectorielles pour les compétences" au titre des programmes "Erasmus +" et "Erasmus pour jeunes entrepreneurs", lesquels constituent des moyens efficaces, pour les travailleurs du secteur du tourisme qui participent à des activités d'éducation et de formation à tous les niveaux, d'échanger les bonnes pratiques, d'améliorer leurs compétences ...[+++]

61. Welcomes mobility tools, and cooperation projects such as Knowledge Alliances and Sector-Skills Alliances under Erasmus+ and Erasmus for Young Entrepreneurs, as efficient means for tourism workers involved in education and training at all levels to exchange best practices, improve their language skills and obtain practical knowledge of cultural tourism; is concerned, however, at the lack of interest among young people in pursuing careers in certain tourism sectors; stresses the advantages of a ‘dual-education’ system in the tourism sector and the importance of combining learning with hands-on work experience, thereby improving both ...[+++]


Le fait de mettre l'accent sur l'importance que revêt la diversité linguistique et d'aider les enfants ayant une langue maternelle différente à améliorer leur maîtrise de la langue d'enseignement et, le cas échéant, de la langue maternelle, ainsi que d'aider les professeurs à enseigner à des enfants dotés de niveaux de compétence linguistique différents peut contribuer à l'amélioration des résultats scolaires des enfants issus de l'immigration et à la réduction du risque d'abandon scolaire.

Emphasising the value of linguistic diversity and supporting children with a different mother tongue to improve their proficiency in the language of instruction and, where appropriate, in the mother tongue, as well as supporting teachers to teach children with different levels of linguistic competence, can improve the educational achievements of children with migrant background and reduce their risk of early school leaving.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Il peut être intéressant d’utiliser le Cadre européen commun de référence (CECR) pour les langues, qui est une base élaborée par le Conseil de l’Europe pour la reconnaissance mutuelle des qualifications linguistiques, pour déterminer les niveaux de compétence linguistique[13].

It can be relevant to use the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), which is a basis developed by the Council of Europe for mutual recognition of language qualifications, when determining language proficiency levels[13].


En juillet 2008, le Parlement a déjà adopté un rapport sur le rôle du juge national dans le système juridictionnel européen. Ce texte souligne la nécessité que les magistrats, à tous les niveaux du système juridictionnel, soient formés au droit communautaire et aient accès à des informations à jour dans leur langue maternelle, tout en s'efforçant d'améliorer leurs compétences linguistiques.

In July 2008 the Parliament has already adopted a report on the role of the national judge in the European judicial system stressing the need for all levels of the judicial system to be trained in Community law and have access to up to date information in their mother tongue alongside efforts to increase their language skills.


La Commission: encouragera la mobilité parmi les étudiants, les apprentis, les travailleurs et les jeunes entrepreneurs; diffusera les résultats d'une étude, en cours de réalisation, concernant le lien entre compétences linguistiques, créativité et innovation; créera une plate-forme permanente pour l'échange de meilleures pratiques entre les entreprises, en rassemblant des informations pertinentes auprès des milieux d'affaires, des partenaires sociaux, des organisations professionnelles, des chambres de commerce, des organismes de promotion du commerce, des établissements scolaires et des autorités chargées de l'éducation. Les États me ...[+++]

The Commission will: promote mobility among students, apprentices, workers and young entrepreneurs disseminate the results of an ongoing study on the link between language skills, creativity and innovation create a permanent platform for exchange of best practice for companies, gathering relevant information from the business community, social partners, trade organisations, chambers of commerce, trade promotion organisations, schools and education authorities The Member States are invited to: value and further develop language skills acquired outside the formal education system encourage trade promotion organisations to develop specific ...[+++]


Echelle d'évaluation des compétences linguistiques : niveaux expert, avancé et fonctionnel

Language proficiency rating scale: Expert, Extended and Operational Levels.


- compte tenu de l'évolution et des progrès réalisés au cours des dix dernières années en matière d'enseignement des langues dans l'ensemble des États membres de l'Union européenne, les élèves devraient avoir, en règle générale, la possibilité d'apprendre deux langues de l'Union européenne autres que la ou les langues maternelles durant une période minimale de deux années consécutives, et si possible durant une période plus longue, pour chaque langue au cours de la scolarité obligatoire; cet enseignement se différencie d'une initiation et vise à l'acquisition de compétences clairement définies; il appartient à chaque État membre d'en p ...[+++]

- In view of the developments that have taken place and the progress that has been made over the last 10 years in the teaching of languages in all the Member States of the Union, pupils should as a general rule have the opportunity of learning two languages of the Union other than their mother tongue(s) for a minimum of two consecutive years during compulsory schooling and if possible for a longer period; the aim of such teaching, going beyond introductory tuition, is the acquisition of clearly defined skills; it is for each Member State to specify those language skills and to determine the different levels of competence required and the ap ...[+++]


À cet effet, chaque État membre, selon ses objectifs et ses règles propres, devrait définir la nature et les différents niveaux de compétence linguistique qui peuvent lui être nécessaires.

Member States, in accordance with their own rules and objectives, should determine the type and different levels of language competence with their teachers may need.




datacenter (12): www.wordscope.fr (v4.0.br)

Niveaux de compétence linguistique canadiens ->

Date index: 2023-06-24
w