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National Parent Resource Institute for Drug Education
PRIDE
Parent Resource Institute for Drug Education

Traduction de «Parent Resource Institute for Drug Education » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Parent Resource Institute for Drug Education [ PRIDE | Parent Resource Institute for Drug Education ]

National Parent Resource Institute for Drug Education [ PRIDE | Parent Resource Institute for Drug Education | Parent Resources and Information on Drug Education ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. fait observer que la prévention du terrorisme et la lutte contre toutes les formes de radicalisation font partie des principales priorités du programme européen en matière de sécurité, mais regrette que, malgré les réformes récentes, l'Europe reste incapable de réagir adéquatement à ces nouveaux défis; insiste, dès lors, sur la nécessité d'une stratégie multidimensionnelle dans la lutte contre les causes culturelles, économiques, sociales et politiques profondes qui favorisent le terrorisme; souligne le rôle primordial de l'ident ...[+++]

4. Notes that the prevention of terrorism and countering all types of radicalisation is one of the key priorities within the European Agenda for Security, but regrets that despite the recent reforms Europe is still unable to adequately respond to these new challenges; stresses therefore the need for a multifaceted approach to address the cultural, economic, social and political root causes that foster terrorism; underlines the crucial role of early identification of people at risk of being exposed to radicalisation and emphasises th ...[+++]


C'est un organisme à but non lucratif qui a pour mission de favoriser la participation dynamique des parents à l'éducation de leurs enfants au foyer, dans les institutions éducatives et dans la communauté francophone de l'Alberta.

It is a non-profit organization whose mission is to get parents involved in the education of their children at home, in learning institutions and within the francophone community of Alberta.


19. rappelle que l'Union et les États membres doivent tenir compte des droits et des devoirs des parents, des tuteurs légaux, ou des autres personnes légalement responsables de l'enfant lorsqu'ils traitent des droits de l'enfant dans le cadre de l'aide au développement; demande que les institutions compétentes accordent une attention particulière aux relations entre parents et enfants, par exemple par des programmes spécifiques aux pays, contenant des mesures concrète ...[+++]

19. Recalls that the EU and the Member States must take into account the rights and duties of the parents, legal guardians, or other individuals legally responsible for the child when dealing with the rights of the child in the context of development assistance; calls on the competent institutions to pay special attention to the relationships between parents and children, for example through programmes containing concrete measures specifically tailored to national requirements, seeking to provide maximum and optimum assistance for pa ...[+++]


146. rappelle que l'Union et les États membres doivent tenir compte des droits et des devoirs des parents, des tuteurs légaux, ou des autres personnes légalement responsables de l'enfant lorsqu'ils traitent des droits de l'enfant dans le cadre de l'aide au développement; demande que les institutions compétentes accordent une attention particulière aux relations entre parents et enfants, par exemple par des programmes spécifiques aux pays, contenant des mesures concrète ...[+++]

146. Recalls that the EU and the Member States must take into account the rights and duties of the parents, legal guardians, or other individuals legally responsible for the child, when dealing with the rights of the child in the context of development assistance; calls on the competent institutions to pay special attention to the relationships between parents and children, for example through programmes containing concrete measures specifically tailored to national requirements, seeking to provide maximum and optimum assistance for ...[+++]


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146. rappelle que l'Union et les États membres doivent tenir compte des droits et des devoirs des parents, des tuteurs légaux, ou des autres personnes légalement responsables de l'enfant lorsqu'ils traitent des droits de l'enfant dans le cadre de l'aide au développement; demande que les institutions compétentes accordent une attention particulière aux relations entre parents et enfants, par exemple par des programmes spécifiques aux pays, contenant des mesures concrète ...[+++]

146. Recalls that the EU and the Member States must take into account the rights and duties of the parents, legal guardians, or other individuals legally responsible for the child, when dealing with the rights of the child in the context of development assistance; calls on the competent institutions to pay special attention to the relationships between parents and children, for example through programmes containing concrete measures specifically tailored to national requirements, seeking to provide maximum and optimum assistance for ...[+++]


La Dre Maggie Hodgson, fondatrice et directrice générale du Necchi Institute on Alcohol and Drug Education, a été honorée pour son engagement dans diverses initiatives visant à améliorer la santé des Autochtones au Canada.

Dr. Maggie Hodgson, the Founder and Executive Director of the Nechi Institute on Alcohol and Drug Education, was recognized for her engagement in a range of Aboriginal health initiatives across the country.


(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de sai ...[+++]

(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents ...[+++]


D. considérant que l'accumulation de décisions des institutions européennes en matière d'éducation vise à rendre égaux les droits des enfants et adolescents qui vivent dans l'Union européenne, quel que soit leur lieu de naissance, l'origine de leurs parents et grands-parents ou le cadre juridique dans lequel ils évoluent,

D. whereas the body of decisions taken by the European institutions seeks to establish equal rights as regards education for children and teenagers living in the EU, regardless of where they were born, where their parents and grandparents came from, or what particular legal framework applies to them,


M. Ronald J. Duhamel (Saint-Boniface): Monsieur le Président, PRIDE Canada, le Parent Resource Institute for Drug Education, célébrait son 10e anniversaire à l'Université du Manitoba la fin de semaine dernière.

Mr. Ronald J. Duhamel (St. Boniface): Mr. Speaker, Pride Canada, the parent Resources Institute for Drug Education, celebrated its 10th anniversary at the University of Manitoba this last weekend.


Voici les objectifs : 1) renforcer les capacités en partenariat avec les Premières nations et d'autres organisations au moyen du perfectionnement professionnel, de services de soutien coordonnés et du réseautage; 2) aider à renforcer le développement de l'institut d'éducation des Premières nations, la gestion de l'éducation et la capacité de gouvernance; 3) aider à améliorer l'efficacité des leçons en salle de classe grâce au ren ...[+++]

They are: 1) to build capacity in partnership with First Nations and other organizations through professional development, coordinated support services and networking; 2) to help strengthen First Nation educational institute development, education management and governance capacity; 3) to help improve the effectiveness of classroom instruction through capacity development in the areas of curriculum delivery in First Nations language program development, pedagogical improvements, school improvements and education reform initiatives, as wel ...[+++]




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Date index: 2023-04-05
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