Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assurance
Assurance de transport intérieur
Assurance de transport terrestre
Assurance des marchandises transportées
Assurance des transports terrestres
Assurance dommages
Assurance dégât naturel
Assurance incendie
Assurance non vie
Assurance transport
Assurance transport terrestre
Assurance transports
Assurance transports et des ouvrages en construction
Assurance transports terrestres
Assurance vol
Assurance-transport
Assurances transport
UIAM
Union internationale d'assurances Maritimes
Union internationale d'assurances transports

Traduction de «assurance transport » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


assurance transports [ assurance transport ]

transportation insurance [ transportation floater insurance | transit insurance | transport insurance | in-transit insurance ]


assurance transports et des ouvrages en construction

course of construction and transit insurance


assurance de transport intérieur [ assurance transport terrestre | assurance de transport terrestre | assurance transports terrestres | assurance des transports terrestres ]

inland transportation insurance


Union internationale d'assurances Maritimes | Union internationale d'assurances transports | UIAM [Abbr.]

International Union of Marine Insurance | IUMI [Abbr.]


assurances transport | assurance-transport

insurance of transport | transport insurance


assurance des marchandises transportées | assurance transport

transportation insurance


Union internationale d'assurances transports

International Union of Marine Insurance | IUMI [Abbr.]




assurance dommages [ assurance dégât naturel | assurance incendie | assurance non vie | assurance vol ]

indemnity insurance [ casualty insurance | fire insurance | non-life insurance | storm insurance | theft insurance ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(5) Afin d'assurer un financement sain qui réponde aux objectifs des plans durables pour le transport public, il importe que les autorités compétentes définissent des obligations de service public permettant d'atteindre sans coûts excessifs et en assurant une qualité élevée les objectifs du transport public, compte tenu de la compensation de l'incidence financière nette de ces obligations, et qu'elles assurent la viabilité financière à long terme des services publics de transport fournis dans le cadre des contrats de service public.

(5) To ensure sound financing to meet the objectives of sustainable public transport plans, competent authorities need to design public service obligations to attain public transport objectives in both a high-quality and a cost-effective manner, taking account of the compensation for the net financial effect of those obligations and they need to ensure long-term financial sustainability of public transport provided under public service contracts.


(5) Afin d'assurer un financement sain qui réponde aux objectifs des plans pour le transport public, il importe que les autorités compétentes définissent des obligations de service public permettant d'atteindre sans coûts excessifs et en assurant une qualité élevée les objectifs du transport public, compte tenu de la compensation de l'incidence financière nette de ces obligations, et qu'elles assurent la viabilité financière à long terme des services publics de transport fournis dans le cadre des contrats de service public.

(5) To ensure sound financing to meet the objectives of public transport plans, competent authorities need to design public service obligations to attain public transport objectives in both high-quality and cost-effective manner taking account of the compensation for the net financial effect of those obligations and they need to ensure long-term financial sustainability of public transport provided under public service contracts.


Union internationale d’assurances transports (IUMI);

International Union of Marine Insurers (IUMI)


1. Lorsque des passagers sont transportés à bord d'un navire immatriculé dans un État Partie qui est autorisé à transporter plus de douze passagers et que la présente convention est applicable, le transporteur qui assure effectivement la totalité ou une partie du transport est tenu de souscrire une assurance ou autre garantie financière, telle que le cautionnement d'une banque ou d'une institution financière similaire, pour couvrir sa responsabilité en vertu de la présente convention eu égard à la mort ou aux lésions corporelles de pa ...[+++]

1. When passengers are carried on board a ship registered in a State Party that is licensed to carry more than twelve passengers, and this Convention applies, any carrier who actually performs the whole or a part of the carriage shall maintain insurance or other financial security, such as the guarantee of a bank or similar financial institution, to cover liability under this Convention in respect of the death of and personal injury to passengers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; considère, cela étant, que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meill ...[+++]

19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port's hinterland are of great importance to its commercial success, and that it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and "dry ports"; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploit ...[+++]


19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; cela étant, considère que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meill ...[+++]

19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port’s hinterland are of great importance to its commercial success, and it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and ‘dry ports’; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploitation ...[+++]


| LT: Assurance vie, assurance autre que sur la vie (à l'exception de l'assurance du transport maritime et du transport aérien) et intermédiation en assurance: non consolidé. Assurance du transport maritime et du transport aérien, réassurance et rétrocession, services auxiliaires de l'assurance: néant. MT: Assurance du transport maritime, du transport aérien et des autres types de transport, réassurance et rétrocession, intermédiation en assurance: néant. Assurance vie et assurance autre que sur la vie (à l'exception de l'assurance du transport maritime, ...[+++]

| LT: life insurance, non-life insurance (except for maritime and aviation insurance), and insurance intermediation: unbound Maritime and aviation insurance, reinsurance and retrocession and services auxiliary to insurance: none MT: marine, aviation and transport insurance, reinsurance and retrocession, and insurance intermediation: none Life insurance, non-life insurance (except for marine, aviation and transport insurance), reinsurance and retrocession (except for marine, aviation and transport reinsurance), and services auxiliary to insurance: unbound ...[+++]


i)Assurance directe (y compris la coassurance):a)sur la vieb)autre que sur la vieii)Réassurance et rétrocessioniii)Intermédiation en assurance, dont activités de courtage et d'agenceRO: pas d'engagementiv)Services auxiliaires de l'assurance, tels que services de conseil, d'actuariat, d'évaluation de risques et de règlement de sinistres | 1)CY:Assurance vie (y compris l'intermédiation):Aucun assureur ne peut offrir de services d'assurance vie en République de Chypre s'il n'est pas titulaire d'une licence d'assureur délivrée par l'Inspection générale des assurances, conformément aux lois sur les compagnies d'assurances.Assurance autre que sur la vie (y compris ...[+++]

(i)direct insurance (including co-insurance):(a)life(b)non-life(ii)reinsurance and retrocession(iii)insurance intermediation, such as brokerage and agencyRO: not committed (iv)services auxiliary to insurance, such as consultancy, actuarial, risk assessment and claim settlement services | (1)CY:life insurance (including intermediation):no insurer can offer life insurance services in the Republic of Cyprus unless licensed as an insurer by the Superintendent of Insurance, in accordance with the Insurance Companies Laws.Non-life insurance (including intermediation):no insurer can offer non-life insurance services (except Marine, Aviation and Transit) in the Repu ...[+++]


| 2)CY, EE, LV, LT: néant.MT:Assurance vie, assurance autre que sur la vie, réassurance et rétrocession: néant.Intermédiation en assurance et services auxiliaires de l'assurance: non consolidé.PL: non consolidé, sauf en ce qui concerne la réassurance et la rétrocession ainsi que l'assurance des marchandises faisant l'objet d'échanges commerciaux internationaux.RO:Assurance vie, assurance autre que sur la vie et services auxiliaires de l'assurance: non consolidé.Réassurance et rétrocession: la cession en réassurance sur le marché international n'est possible que si le risque réassuré ne peut être placé sur le marché intérieur.SI:Ass ...[+++]

| (2)CY, EE, LV, LT: noneMT:Life insurance, non-life insurance, and reinsurance and retrocession: noneInsurance intermediation and services auxiliary to insurance: unboundPL: unbound, except for the reinsurance, the retrocession and insurance of goods in international trade.RO:life insurance, non-life insurance and services auxiliary to insurance: unboundreinsurance and retrocession: Ceding in reinsurance on the international market can be made only if the reinsured risk cannot be placed on the domestic market.SI:marine, aviation and transport insurance:Insurance ...[+++]


Les services - secteur bancaire, assurances, transport maritime et télécommunications entre autres - sont également susceptibles de bénéficier d'une libéralisation du commerce avec le Mercosur et le Chili.

Services, including banking and insurance, sea transport and telecommunications among others, are also likely to benefit from the liberalisation of trade with MERCOSUR and Chile.


w