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Aircraft emission performance
Aircraft km
Aircraft noise performance
Conduct flight manoeuvres
Emission performance
Emission performance standard
Emission standard
Execute emergency aircraft manoeuvres
Minimum aircraft system performance specification
Perform aircraft maintenance
Perform airplane maintenance
Perform emergency aircraft manoeuvres
Perform flight manoeuvres
Perform helicopter maintenance
Perform the maintenance of aircrafts

Traduction de «Aircraft emission performance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aircraft emission performance

rendement des émissions des aéronefs


perform airplane maintenance | perform helicopter maintenance | perform aircraft maintenance | perform the maintenance of aircrafts

assurer la maintenance d'aéronefs


conduct flight manoeuvres | execute emergency aircraft manoeuvres | perform emergency aircraft manoeuvres | perform flight manoeuvres

effectuer des manœuvres en vol


complete procedures required for heavy aircraft flights | perform procedures to meet requirements for flying aircraft heavier than 5,700 kg | comply with required procedures for heavy aircraft flights | undertake procedures to meet requirements for flying aircraft heavier than 5,700 kg

entreprendre des procédures pour respecter les exigences applicables aux avions de plus de 5 700 kg


emission performance standard | emission standard

norme de rejet | norme d'émission


aircraft noise performance

caractéristiques sonores des aéronefs




minimum aircraft system performance specification

spécification de performances minimales des systèmes de bord


Emissions performances of ethanol-containing transportation fuels

Émissions performances of ethanol-containing transportation fuels


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Aircraft operators performing aviation activities with total annual emissions lower than 25 000 tonnes of carbon dioxide equivalent per year or operating fewer than 243 flight per period for three consecutive four-month period may mandate a natural person or a legal entity to open an aircraft operator holding account and to surrender the allowances pursuant to Article 12(2a) of Directive 2003/87/EC on their behalf.

3. Les exploitants d'aéronefs exerçant des activités aériennes dont le total des émissions annuelles est inférieur à 25 000 tonnes équivalent dioxyde de carbone par an ou effectuant moins de 243 vols par période durant trois périodes consécutives de quatre mois peuvent donner mandat à une personne physique ou une entité juridique pour, en leur nom, ouvrir un compte de dépôt d'exploitant d'aéronef ou pour restituer les quotas conformément à l'article 12, paragraphe 2 bis, de la directive 2003/87/CE.


In order to reduce greenhouse gas emissions, the key solution is to use higher performing and more efficient aircraft in terms of energy consumption.

Afin de contrer les émissions de gaz à effet de serre, la première solution mise de l'avant fut de proposer des aéronefs plus performants et efficaces en matière de consommation énergétique.


1. Each aircraft operator shall monitor and report emissions from aviation activities for all flights included in Annex I to Directive 2003/87/EC that are performed by that aircraft operator during the reporting period and for which the aircraft operator is responsible.

1. Chaque exploitant d’aéronef surveille et déclare les émissions liées aux activités aériennes de tous les vols visés à l’annexe I de la directive 2003/87/CE qu’il a assurés au cours de la période de déclaration et dont il est responsable.


for the purposes of verifying an aircraft operator’s emission report, the consistency between aggregated fuel consumption and data on fuel purchased or otherwise supplied to the aircraft performing the aviation activity.

aux fins de la vérification de la déclaration d’émissions d’un exploitant d’aéronef, la cohérence entre la consommation totale de carburant et les données sur les carburants achetés ou livrés d’une autre manière à l’aéronef effectuant l’activité aérienne.


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Other significant initiatives include FRIENDCOPTER, to reduce helicopter engine and rotor-blade noise; TANGO, to create lighter aircraft structures; EEFAE, to build aero-engines that reduce fuel consumption and emissions; and AWIATOR, to decrease aircraft structural weight, reduce noise and improve performance.

On peut également citer FRIENDCOPTER, qui vise à réduire les émissions sonores des moteurs et des rotors d'hélicoptère; TANGO, qui vise à alléger les structures des aéronefs; EEFAE, qui porte sur la construction de moteurs aéronautiques consommant moins de carburant et moins polluants; AWIATOR, qui vise à réduire le poids structurel des aéronefs, à réduire leurs émissions sonores et à améliorer leurs performances.


2. Where in the first two years of any period referred to in Article 3c, none of the attributed aviation emissions from flights performed by an aircraft operator falling within paragraph 1(b) of this Article are attributed to its administering Member State, the aircraft operator shall be transferred to another administering Member State in respect of the next period.

2. Lorsque pendant les deux premières années de la période visée à l’article 3 quater, aucune des émissions de l’aviation attribuées liées aux vols effectués par un exploitant d’aéronef relevant du paragraphe 1, point b), du présent article n’est attribuée à son État membre responsable, l’exploitant d’aéronef est transféré à un autre État membre responsable pour la période suivante.


Flights performed exclusively for the transport, on official mission, of a reigning Monarch and his immediate family, Heads of State, Heads of Government and Government Ministers, of a MemberState may not be excluded under this point; and ►M6 (k) from 1 January 2013 to 31 December 2020, flights which, but for this point, would fall within this activity, performed by a non-commercial aircraft operator operating flights with total annual emissions lower than 1 000 to ...[+++]

Les vols effectués exclusivement aux fins de transporter, en mission officielle, un monarque régnant et sa proche famille, des chefs d’État, des chefs de gouvernement et des ministres d’un État membre ne peuvent pas être exclus en vertu du présent point; et ►M6 k) du 1er janvier 2013 au 31 décembre 2020, les vols qui, à l'exception de ce point, relèveraient de cette activité, réalisés par un exploitant d'aéronef non commercial effectuant des vols dont les émissions annuelles totales sont inférieures à 1 000 tonnes par an.


In particular, the project POLINAT II (Pollution from Aircraft Emissions in the North Atlantic Flight Corridor) has performed successful studies of measurements and modelling of aircraft emissions including water vapour, carbon dioxide and nitrogen species.

À cet égard, le projet POLINAT II (Pollution from Aircraft Emissions in the North Atlantic Flight Corridor) est parvenu mesurer et à modéliser les émissions des avions, y compris la vapeur d’eau, le dioxyde de carbone et l’azote.


that there is a close link between low by-pass ratios on the one hand and noise performance and CO2 emissions of an aircraft engine on the other hand

il existe un rapport étroit entre, d'une part, les taux de dilution, et, d'autre part, les caractéristiques des moteurs aéronautiques sur le plan du bruit et des émissions de CO ;


The decision on historical aviation emissions of 219,476,343 tonnes of CO2 represents the average of the estimated annual emissions for the years 2004, 2005 and 2006 of all flights that would be covered by the EU ETS performed by aircraft operators to and from European airports.

La décision concernant les émissions historiques de l'aviation (219,476,343 tonnes de CO2) représente la moyenne des estimations des émissions annuelles pour les années 2004, 2005 et 2006 de l'ensemble des vols, qui seraient couverts par le SEQE de l'UE, assurés par les exploitants d'aéronefs à destination d'aéroports européens ou au départ de ceux‑ci.


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