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Annual Aid Review
Annuality of the budget
Assist choreographers with their process of reflection
Assist patients with rehabilitation
Assist patients with rehabilitation process
Assist patients with the rehabilitation process
Assist the annual budgeting process
Assistance in the legislative process
Budget policy
Budgetary discipline
Budgetary reform
Help choreographers with their self-reflection
Help patients with rehabilitation
Principle of annuality
Principle of the annual nature of the budget
Provide assistance to the annual budgeting process
Public budget
Support annual budget development
Support development of annual budget
The budget process
To establish the annual budget
To establish the draft budget
Yearly nature of the budget

Traduction de «Assist the annual budgeting process » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assist the annual budgeting process | support annual budget development | provide assistance to the annual budgeting process | support development of annual budget

justifier l'évolution du budget annuel


The budget process: a paper on budget secrecy and proposals for broader consultation [ The budget process ]

Le processus budgétaire : document sur le secret budgétaire et propositions pour une consultation plus ouverte [ Le processus budgétaire ]


assist patients with the rehabilitation process | help patients with rehabilitation | assist patients with rehabilitation | assist patients with rehabilitation process

aider des patients en rééducation


assist choreographers with their process of reflection | help choreographers with their self-reflection | contribute to the choreographer's process of reflection | contribute to the process of reflection of choreographers

contribuer au processus de réflexion du chorégraphe


UNDP/Norway Trust Fund for Assistance to the Electoral Process in Mozambique

Fonds d'affectation spéciale PNUD/Norvège pour appuyer le processus électoral au Mozambique


assistance in the legislative process

assistance législative


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


Annual Aid Review, Memorandum of Canada to the Development Assistance Committee of the Organization for Economic Cooperation and Development [ Memorandum of Canada to the Development Assistance .... Development | Annual Aid Review ]

Revue annuelle de l'aide, Mémoire du Canada au Comité d'aide au développement de l'Organisation de coopération et de développement économiques [ Mémoire du Canada au Comité d'aide .... | Revue annuelle de l'aide ]


principle of annuality | principle of the annual nature of the budget

principe d'annualité | principe de l'annualité budgétaire | règle de l'annualité


to establish the annual budget | to establish the draft budget

établir le budget annuel | établir le projet de budget
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the future, it will need to use the opportunity of the Annual Policy Statement and budget processes to review the scope of this activity.

Ultérieurement, elle devra saisir les occasions données par la définition de la stratégie politique annuelle et par les procédures budgétaires pour revoir la portée de ces activités.


The priority issues here are assisting poor countries in their integration in the world economy, governance and human rights, environment and forestry, justice and home affairs issues, the fight against terrorism, trade-related technical assistance, supporting the TREATI process and ASEAN's integration process.

Les priorités sont l'intégration de ces pays dans l'économie mondiale, la bonne gouvernance et les droits de l'homme, l'environnement et les forêts, la justice et les affaires intérieures, la lutte contre le terrorisme, l'assistance technique dans le domaine commercial, le soutien au processus du TREATI et le processus d'intégration de l'ANASE.


13. Points out that the EU, as a world leading donor, should follow and expand recent instances of linking the delivery of EU external aid to budget reforms towards greater transparency, access to data and participatory processes, and to harmonise guiding principles in this regard with other donors; is of the opinion that the EU should establish clear and public benchmarks and criteria, in an incentive-based approach, for recipient governments to open up their budget processes and incorporate transparency, public participation and ov ...[+++]

13. souligne que l'Union européenne, en tant que donateur mondial de premier plan, devrait continuer et approfondir les cas récents de mise en rapport de l'apport de l'aide extérieure de l'Union avec des réformes budgétaires destinées à renforcer la transparence et l'accès aux données et aux processus participatifs ainsi que les cas récents d'harmonisation des principes directeurs à cet égard avec d'autres donateurs; est d'avis que l'Union européenne devrait établir des données de référence et des critères clairs et publics, selon un système reposant sur des incitations pour que les gouvernements bénéficiaires ouvrent leurs procédures b ...[+++]


Although the approval of annual budget legislation is the key step in the budget process in which important budgetary decisions are adopted in the Member States, most fiscal measures have budgetary implications that go well beyond the annual budgetary cycle.

Bien que l’approbation des lois budgétaires annuelles soit l’étape clé du processus budgétaire, lors de laquelle les États membres adoptent d’importantes décisions budgétaires, la plupart des mesures budgétaires ont des implications budgétaires allant bien au-delà du cycle budgétaire annuel.


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The priority issues here are assisting poor countries in their integration in the world economy, governance and human rights, environment and forestry, justice and home affairs issues, the fight against terrorism, trade-related technical assistance, supporting the TREATI process and ASEAN's integration process.

Les priorités sont l'intégration de ces pays dans l'économie mondiale, la bonne gouvernance et les droits de l'homme, l'environnement et les forêts, la justice et les affaires intérieures, la lutte contre le terrorisme, l'assistance technique dans le domaine commercial, le soutien au processus du TREATI et le processus d'intégration de l'ANASE.


In addition to that, we would not only like a state of play from the Commission as to which of the outstanding regulations we could have withdrawn, but above all what we would like is to be sure that we have clarity between what we have here in the budget process and the legislative process of the work programme which is decided on by the Commission today; so that when we have a final decision on this budget, hopefully in December, and the resolution from Parliament on the legislative work pr ...[+++]

Par ailleurs, non seulement nous voudrions obtenir un bilan de la Commission concernant les règlements en suspens que nous pourrions retirer, mais nous voudrions surtout être sûrs que ce que nous avons ici, dans la procédure budgétaire et dans la procédure législative du programme de travail sur lequel la Commission prend une décision aujourd’hui, soit clair. Ainsi, lorsque nous adopterons une décision finale sur ce budget, avec un peu de chance en décembre, et que nous aurons la résolution du Parlement sur le programme de travail lég ...[+++]


24. Suggests that the EU - on the basis of partner-country ownership and development strategy - work towards close coordination between EU Member States´ and the Commission's development assistance through joint country strategy papers and joint multi-annual programming - preferably involving other major bilateral and multilateral donors; calls for improved coordination and complementarity through operational alignment with partner countries' budget processes ...[+++] and Poverty Reduction Strategies; suggests, moreover, the adoption of the principle that - through consultations at country level - a maximum of 2-3 EU donors should be lead agencies in any given partner country and that on specific thematic issues a clear division of labour should be sought;

24. suggère que l'Union, sur la base de l'appropriation du pays partenaire et de sa stratégie de développement, s'emploie à coordonner étroitement l'aide au développement des États membres et celle de la Commission à travers les documents conjoints de stratégie par pays et une planification pluriannuelle commune, de préférence avec la participation d'autres grands donateurs bilatéraux et multilatéraux; réclame une amélioration de la coordination et de la complémentarité grâce à un alignement opérationnel sur les procédures budgétaires et les stratégies de réduction de la pauvreté des pays partenaires; suggère par ailleurs l'adoption du ...[+++]


23. Suggests that the EU - on the basis of partner-country ownership and development strategy - work towards close coordination between EU Member States´ and the Commission's development assistance through joint country strategy papers and joint multi-annual programming - preferably involving other major bilateral and multilateral donors; calls for improved coordination and complementariry through operational alignment with partner countries' budget processes ...[+++] and Poverty Reductions Strategies; suggests, moreover, the adoption of the principle that - through consultations at country level - a maximum of 2-3 EU donors should be lead agencies in any given partner country and that on specific thematic issues a clear division of labour should be sought;

23. suggère que l'UE, sur la base de la propriété du pays partenaire et de sa stratégie de développement, s'emploie à coordonner étroitement l'aide au développement des États membres et celle de la Commission à travers les documents de stratégie nationaux et une planification pluriannuelle commune, de préférence avec la participation d'autres grands donateurs bilatéraux et multilatéraux; réclame une amélioration de la coordination et de la complémentarité grâce à un alignement opérationnel sur les procédures budgétaires et les stratégies de réduction de la pauvreté des pays partenaires; suggère par ailleurs l'adoption du principe en ve ...[+++]


* Other priorities will be inter alia assisting poor countries in their Integration in the World Economy, Governance and Human Rights, Environment and Forestry, Justice and Home Affairs issues, Fight against Terrorism and Trade Related Technical Assistance, supporting the TREATI process and ASEAN's integration process.

* Parmi les autres priorités, il convient de citer notamment l'aide fournie aux pays pauvres en vue de leur intégration dans l'économie mondiale, la bonne gouvernance et les droits de l'homme, l'environnement et les forêts, la justice et les affaires intérieures, la lutte contre le terrorisme, l'assistance technique dans le domaine commercial, le soutien au processus du TREATI ainsi que le processus d'intégration de l'ANASE.


34. Insists on the principle of sectoral targets voted by Parliament in relation to external assistance, as a means of improving the reporting system; regrets the failure of the Commission to bring forward adequate figures to enable the sectoral targets to be properly revised during the current budget process; calls on the Commission to provide such figures and to engage in discussion with its relevant committees before second reading, with a view to the further development of the reporting ...[+++]

34. met en exergue, tel que voté par le Parlement en ce qui concerne l'aide extérieure, le principe d'objectifs sectoriels comme moyen d'améliorer le système de compte rendu en retour; regrette que la Commission ne soit pas parvenue à fournir des chiffres propres à permettre que les objectifs sectoriels soient révisés de façon appropriée pendant la procédure budgétaire en cours; invite la Commission à fournir ces chiffres et à ou ...[+++]


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