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Achieve advertising measures for the vehicles
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Advertise art
Advertise collections of artwork
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Advertising malpractice
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Association advertising
Collective advertising
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Corporate advertising
Deceptive advertising
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Ensure maintenance of the advertising furniture
Ensuring maintenance of the advertising furniture
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Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Group advertising
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Institutional advertising
Joint advertising
Junk e-mail
Keep up advertising furniture
Misleading advertising
Promote art collections
Spam
Subliminal advertising
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising
Yellow page advertising

Traduction de «Collective advertising » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertise collections of artwork | promote art collections | advertise an art collection | advertise art

faire de la publicité pour une collection d'art


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


ensure advertising furniture maintenance | keep up advertising furniture | ensure maintenance of the advertising furniture | ensuring maintenance of the advertising furniture

entretenir du mobilier publicitaire


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

exécuter des mesures de publicité pour les véhicules


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]


advertising medium | advertising support | advertising vehicle

support | support de publicité | support publicitaire


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Austria extended the obligation to indicate the collectively agreed minimum wage in job advertisements to all employers in industries for which there is no collective agreement.

L’Autriche a étendu l’obligation d’indiquer le salaire minimum ayant fait l’objet d’une négociation dans les offres d’emploi à l’ensemble des employeurs des secteurs pour lesquels il n’existe pas de convention collective.


The Commission will launch before the end of 2015 a comprehensive assessment of the role of platforms, including in the sharing economy, and of online intermediaries, which will cover issues such as (i) transparency e.g. in search results (involving paid for links and/or advertisement), (ii) platforms' usage of the information they collect, (iii) relations between platforms and suppliers, (iv) constraints on the ability of individuals and businesses to move from one platform to another and will analyse, (v) how best to tackle illegal ...[+++]

La Commission entamera avant la fin de l’année 2015 une vaste évaluation du rôle des plateformes, y compris dans l’économie du partage, ainsi que des intermédiaires en ligne, qui portera sur des questions telles que i) la transparence, notamment dans les résultats de recherches (signaler, par exemple, les liens payants et/ou les publicités), ii) l'utilisation, par les plateformes, des informations qu’elles collectent, iii) les relations entre plateformes et fournisseurs, iv) les contraintes auxquelles sont confrontées les personnes et les entreprises souhaitant changer de plateforme, et analysera v) la meilleure manière de lutter contre ...[+++]


(iii) Online advertising: the Commission concluded that, regardless of whether Facebook would introduce advertising on WhatsApp and/or start collecting WhatsApp user data for advertising purposes, the transaction raised no competition concerns.

Iii) Publicité en ligne: la Commission a conclu que l'opération ne poserait pas, en fait, de problèmes de concurrence, que Facebook introduise ou non la publicité sur WhatsApp et/ou commence ou non à collecter les données des utilisateurs de WhatsApp à des fins de publicité.


With respect to online advertising, the Commission concluded that, regardless of whether Facebook would introduce advertising on WhatsApp and/or start collecting WhatsApp user data for advertising purposes, the transaction raised no competition concerns.

En ce qui concerne la publicité en ligne, la Commission a conclu que, indépendamment de la question de savoir si Facebook introduirait ou non de la publicité sur WhatsApp et/ou commencerait ou non à collecter les données des utilisateurs de WhatsApp à des fins publicitaires, l'opération ne soulevait aucun problème de concurrence.


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21. Emphasises the risk presented by companies that are both content providers and advertising sales houses (owing to the potential for cross-referencing data collected in the course of each of these activities); calls on the Commission and Member States to ensure that different levels of data collection are kept wholly separate;

21. insiste sur le risque posé par les sociétés simultanément fournisseurs de contenu et régies publicitaires (croisement potentiel des données collectées au travers de ces deux activités) et demande à la Commission et aux États membres d'assurer une étanchéité entre les différents niveaux de collecte;


ensuring that data collected in the course of supplying a service (such as an e-mail account) are kept wholly separate from those collected in the course of advertising activities;

- garantir l'étanchéité entre les données collectées dans le cadre de la fourniture d'un service (ex. messagerie électronique) et dans le cadre d'activités publicitaires;


22. Stresses that consumers must receive clear, accessible and comprehensive information about how their data are collected, processed and used and urges advertisers to work towards a standard use of the consumer-friendly opt-in format; notes that this personal data should be kept and used only with the explicit agreement of the consumer;

22. souligne que les consommateurs doivent être informés de façon claire, lisible et synthétique de la collecte, du traitement et de l'utilisation faite de leurs données et invite instamment les annonceurs à œuvrer à une utilisation standard du formulaire de consentement convivial; observe que ces données personnelles ne devraient être conservées et utilisées qu'avec l'accord explicite du consommateur;


Given that the general public is often unaware of the issues surrounding the use of personal data and the tools available for addressing them, the rapporteur suggests launching information campaigns on consumers’ rights in respect of advertising, in particular as regards the use of personal data (irrespective of whether they are provided voluntarily or collected automatically).

Le grand public n'étant souvent pas conscient des problèmes liés à l'utilisation de ses données personnelles, ni des outils qui sont à sa disposition pour y faire face, votre Rapporteur propose de lancer des campagnes d'information sur les droits des consommateurs dans le domaine de la publicité, notamment en ce qui concerne l'utilisation faite des données personnelles, que celles-ci soient fournies volontairement ou qu'elles soient collectées automatiquement.


As a whole, the legal framework of the Unfair Commercial Practices Directive is proving well suited to assess the fairness of new on-line practices that are developing in parallel with the evolution of advertising sales techniques, such as price comparison and collective booking web-sites or in relation, for example, to the increasing involvement of advertising in social networks.

Dans son ensemble, le cadre légal de la directive se révèle bien adapté pour évaluer le caractère loyal des nouvelles pratiques en ligne qui se développent concomitamment à l’évolution des techniques publicitaires de commercialisation, telles que la comparaison de prix et les sites de réservation collective ou, par exemple, à la présence croissante de la publicité sur les réseaux sociaux.


In fact, this directive should be extended to products other than cigarettes, like cigars and rolling tobacco, which are no less harmful. The ban on advertising these lethal products should be confirmed, and the collective rules on no-smoking areas should be extended.

Il reste en effet beaucoup à faire : étendre cette directive aux autres produits que la cigarette comme les cigares et le tabac roulé qui ne sont pas moins nocifs ; confirmer l'interdiction de la publicité de ces produits mortels, étendre les règles collectives des zones non fumeurs.


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