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Asphalt-base crude
Asphalt-base crude oil
Asphalt-base oil
Asphalt-base petroleum
Asphaltic base crude oil
Buy-back crude
CDU use
Concession crude
Crude
Crude carrier
Crude distillation
Crude grade
Crude oil
Crude oil carrier
Crude oil distillation
Crude oil distillation processes
Crude oil grade
Crude oil tanker
Crude oil vessel
Crude petroleum
Equity crude
Equity crude oil
Equity oil
Grade
Naphthene-base crude
Naphthene-base crude oil
Naphthene-base oil
Naphthenic base crude
Naphthenic crude oil
Non-corrosive crude oil
Non-equity crude oil
Non-equity oil
Oil
Participation crude
Participation crude oil
Participation oil
Petroleum
Phase-in crude
Phase-in oil
Sweet crude oil
Use of crude oil distillation unit
VLCC
Very large crude carrier
Very large crude-oil carrier

Traduction de «Crude oil carrier » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
crude oil carrier [ crude carrier | crude oil tanker | crude oil vessel ]

transporteur de pétrole brut [ transporteur de brut | pétrolier de brut ]


very large crude carrier [ VLCC | very large crude-oil carrier ]

très gros transporteur de brut [ TGTB | très grand transporteur de brut ]


naphthene-base crude [ naphthene-base crude oil | naphthene-base oil | naphthenic base crude | naphthenic crude oil | asphalt-base petroleum | asphalt-base crude oil | asphalt-base crude | asphalt-base oil | asphaltic base crude oil ]

pétrole brut à base naphténique [ brut à base naphténique | pétrole brut naphténique | pétrole brut à base asphaltique | brut à base asphaltique ]


CDU use | crude oil distillation | crude oil distillation processes | use of crude oil distillation unit

procédés de distillation du pétrole brut


participation crude oil | participation oil | buy-back crude | participation crude | non-equity crude oil | non-equity oil | phase-in oil | phase-in crude

brut de participation | brut de reprise




crude grade | crude oil grade | grade

qualité de brut | qualité de pétrole brut


crude distillation | crude oil distillation

distillation atmosphérique | distillation de pétrole brut


equity crude oil | equity oil | equity crude | concession crude

brut de concession | brut concession


crude oil | oil | petroleum | crude petroleum | crude

pétrole brut | pétrole | brut
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Demand for other ship types, such as LNG carriers, chemical carriers and crude oil carriers also declined, although to a lesser degree.

La demande pour d'autres types de navires tels que les transporteurs de GNL, les chimiquiers et tankers s'est également inscrite à la baisse, bien qu'à un moindre degré.


ULCC stands for Ultra Large Crude oil Carrier, VLCC for Very Large Crude oil Carrier.

ULCC signifie hyperpétrolier, VLCC signifie superpétrolier


In the case of the Ultra Large Crude Oil Carrier, ordered by Hellespont at Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, the cost evaluation concludes that the price covers operating costs only, without making a significant contribution to debt servicing commitments of the company following restructuring.

Dans le cas de l'hyperpétrolier commandé par Hellespont à Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, l'analyse montre que le prix couvre les coûts d'exploitation, mais qu'il n'apporte pas de contribution significative au service de la dette de l'entreprise qui a été rééchelonnée.


- Ultra Large Crude Oil Carrier (series of 4), 70 500 cgt, to be built at Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).

- hyperpétrolier (4 unités), 70 500 tbc, à construire par Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).


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Inert gas systems were introduced on crude oil carriers to prevent ignition within cargo spaces.

Des systèmes à gaz inerte ont été mis en place sur les transporteurs de pétrole brut afin d'éviter toute inflammation dans l'espace à cargaison.


for crude oil tankers of 20 000 tons deadweight and above and product carriers of 30 000 tons deadweight and above meeting the requirements for a new oil tanker in Regulations 13, 13B, 13E and 18(4) of Annex I of MARPOL 73/78: when they reach the age of 28 years or 1 January 2010.

pour les transporteurs de pétrole brut d'un port en lourd égal ou supérieur à 20 000 tonnes et les transporteurs de produits d'un port en lourd égal ou supérieur à 30 000 tonnes qui sont conformes aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs prévues dans les règles 13, 13B, 13E et 18 (4) de l'annexe I de MARPOL 73/78: lorsqu'ils atteignent l'âge de 28 ans ou le 1 janvier 2010 .


for crude oil tankers of 20 000 tons deadweight and above and product carriers of 30 000 tons deadweight and above meeting the requirements for a new oil tanker in Regulations 13, 13B, 13E and 18(4) of Annex I of MARPOL 73/78: by the anniversary date of their year of delivery, within the schedule of corresponding years as specified in the following table:

pour les transporteurs de pétrole brut d'un port en lourd égal ou supérieur à 20 000 tonnes et les transporteurs de produits d'un port en lourd égal ou supérieur à 30 000 tonnes qui sont conformes aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs prévues dans les règles 13, 13B, 13E et 18 (4) de l'annexe I de MARPOL 73/78: à la date anniversaire de leur année de livraison, conformément au calendrier des années correspondantes, tel que celui-ci apparaît dans le tableau suivant:


for crude oil tankers of 20 000 tons deadweight and above and product carriers of 30 000 tons deadweight and above not meeting the requirements for a new oil tanker in Regulations 13, 13B, 13E and 18(4) of Annex I of MARPOL 73/78: when they reach the age of 23 years or 1 June 2005.

pour les transporteurs de pétrole brut d'un port en lourd égal ou supérieur à 20 000 tonnes et les transporteurs de produits d'un port en lourd égal ou supérieur à 30 000 tonnes qui ne sont pas conformes aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs prévues aux règles 13, 13B, 13E et 18 (4) de l'annexe I de MARPOL 73/78: lorsqu'ils atteignent l'âge de 23 ans ou le 1 juin 2005 .


for crude oil tankers of 20 000 tons deadweight and above and product carriers of 30 000 tons deadweight and above not meeting the requirements for a new oil tanker in Regulations 13, 13B, 13E and 18(4) of Annex I of MARPOL 73/78: by the anniversary date of their year of delivery, within the schedule of corresponding years as specified in the following table:

pour les transporteurs de pétrole brut d'un port en lourd égal ou supérieur à 20 000 tonnes et les transporteurs de produits d'un port en lourd égal ou supérieur à 30 000 tonnes qui ne sont pas conformes aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs prévues aux règles 13, 13B, 13E et 18 (4) de l'annexe I de MARPOL 73/78: à la date anniversaire de leur année de livraison, conformément au calendrier des années correspondantes, tel que celui-ci apparaît dans le tableau suivant:


the requirements of Regulation 13G of Annex I of MARPOL 73/78 for existing single hull oil tankers to comply with the double hull or equivalent design standards apply only to crude oil tankers of 20 000 tons deadweight and above and to product carriers of 30 000 tons deadweight and above.

Les prescriptions de la règle 13G de l'annexe I de la convention MARPOL 73/78, par lesquelles les pétroliers à simple coque existants doivent se conformer aux prescriptions en matière de double coque ou à des normes de conception équivalentes, s'appliquent uniquement aux transporteurs de brut d'un port en lourd égal ou supérieur à 20 000 tonnes ainsi qu'aux transporteurs de produits d'un port en lourd égal ou supérieur à 30 000 tonnes.




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'Crude oil carrier' ->

Date index: 2021-10-16
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