Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cyberlearning
DARS
Digit sequence learning
Digital audio radio satellite
Digital audio radio service
Digital badge
Digital learning
Digital learning management system
Digital open badge
Digital radio by satellite
Digital radio via satellite
Digital satellite radio
Distance learning
E-learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Learning badge
Learning content digitization
Nondeclarative learning
On-line learning
Online learning
Open badge
Reflexive learning
S-DARS
SDARS
Satellite DAB
Satellite DARS
Satellite digital audio broadcasting
Satellite digital audio radio service
Satellite radio
Tele-learning
Unconscious learning
Virtual learning

Traduction de «Digital learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital learning management system

système numérique de gestion de l'apprentissage




digital badge | digital open badge | learning badge | open badge

badge numérique | badge numérique de compétences | badge numérique ouvert




Towards a learning nation: the digital contribution: recommendations proposed by the Federal Task Force on Digitization: final report

Vers une nation axée sur le savoir : l'apport de la numérisation : recommandations du Groupe de travail fédéral sur la numérisation : rapport final


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


learning content digitization

mise en ligne de contenus pédagogiques [ numérisation de contenus pédagogiques ]


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


satellite radio | digital radio via satellite | digital radio by satellite | digital satellite radio | satellite digital audio radio service | satellite DARS | SDARS | S-DARS | digital audio radio service | digital audio radio satellite | DARS | satellite digital audio broadcasting | satellite DAB

radio par satellite | radio satellite | radio numérique par satellite | radiodiffusion numérique par satellite | radiodiffusion audionumérique par satellite
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
117. Encourages the Member States to integrate the acquisition of digital skills into school curricula, to improve the necessary technical equipment and to promote cooperation between universities and technical colleges with the aim of developing common e-Learning curricula that are, recognised in the ECTS system; stresses that education and training curricula must aim at developing a critical thinking approach to the use and thorough understanding of new media, digital and information devices and interfaces, so that people can be active users of these new technologies and not simply end users; underlines the importance of proper training for teachers in digital skills, in how to teach these skills efficiently, including the success of p ...[+++]

117. encourage les États membres à intégrer l'acquisition de compétences numériques dans les programmes d'enseignement scolaire, à améliorer l'équipement technique nécessaire et à soutenir la coopération entre les universités et les écoles techniques afin de mettre au point des programmes communs en matière d'apprentissage en ligne reconnus dans le système ECTS; souligne que les programmes d'éducation et de formation doivent viser la connaissance approfondie et le développement d'un esprit critique vis-à-vis de l'utilisation des nouveaux dispositifs et des nouvelles interfaces qui se font jour dans les domaines des médias, du numérique et de l'information, et qui permettent aux personnes d'être des utilisateurs actifs de ces nouvelles tech ...[+++]


47. Calls on the Member States to promote cooperation and synergies in the field of lifelong learning, in particular to make it as easy as possible to gain access to learning and to adapt and modernise the curricula of educational institutions to the rapidly developing potential and possibilities of digital learning and OERs, in order to address the new challenges of the contemporary world as effectively as possible;

47. invite les États membres à encourager la collaboration et les synergies dans le domaine de l'apprentissage tout au long de la vie, et plus particulièrement à faciliter au maximum l'accès à la formation et à moderniser et adapter les programmes d'étude de leurs établissements de formation aux possibilités et offres d'apprentissage numérique en rapide évolution et aux REL afin de tenir le mieux possible compte des nouveaux défis du monde actuel;


72. Shares the Commission’s concerns about the alarmingly low participation levels in adult learning in most Member States, with the average rate of uptake for the EU standing at 8,9 %; stresses, therefore, the need to focus on low-skilled adults and on the role played by adult education and training in reaching out to these groups, as well as focusing on intergenerational learning; recalls the opportunities that digital learning and OER can bring with respect to access to education and training; recalls the importance of promoting digital literacy and access to and use of ICT to all age groups of the population;

72. se déclare, tout comme la Commission, préoccupé des niveaux de participation à des activités de formation des adultes, qui sont particulièrement faibles dans la plupart des États membres, avec un taux moyen de 8,9 % dans l'Union; souligne par conséquent la nécessité de se préoccuper particulièrement des adultes peu qualifiés et du rôle joué par l'éducation et la formation des adultes pour accéder à ces groupes, et de mettre l'accent sur l'apprentissage intergénérationnel; appelle les possibilités offertes par l'apprentissage numérique et les ressources éducatives libres quant à l'accès à l'enseignement et à la formation; rappelle ...[+++]


72. Shares the Commission’s concerns about the alarmingly low participation levels in adult learning in most Member States, with the average rate of uptake for the EU standing at 8.9 %; stresses, therefore, the need to focus on low-skilled adults and on the role played by adult education and training in reaching out to these groups, as well as focusing on intergenerational learning; recalls the opportunities that digital learning and OER can bring with respect to access to education and training; recalls the importance of promoting digital literacy and access to and use of ICT to all age groups of the population;

72. se déclare, tout comme la Commission, préoccupé des niveaux de participation à des activités de formation des adultes, qui sont particulièrement faibles dans la plupart des États membres, avec un taux moyen de 8,9 % dans l'Union; souligne par conséquent la nécessité de se préoccuper particulièrement des adultes peu qualifiés et du rôle joué par l'éducation et la formation des adultes pour accéder à ces groupes, et de mettre l'accent sur l'apprentissage intergénérationnel; appelle les possibilités offertes par l'apprentissage numérique et les ressources éducatives libres quant à l'accès à l'enseignement et à la formation; rappelle ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
56. Encourages the Member States to promote cooperation and synergies in the field of lifelong learning, in particular to widen access to learning and design, and to adapt and modernise the curricula of education institutions – for example by using the rapidly developing potential of digital learning and OER – in order to fulfil young people’s aspirations and to address the new challenges of the contemporary world;

56. encourage les États membres à promouvoir la coopération et les synergies dans le domaine de la formation permanente, en particulier pour élargir l'accès aux formations et concevoir, adapter et moderniser les programmes des établissements d'enseignement, par exemple en utilisant les possibilités en pleine expansion de l'apprentissage numérique et les ressources éducatives libres, afin de répondre aux aspirations des jeunes et de relever les nouveaux défis du monde contemporain;


At EU level, the Commission is recommended to work to reduce divergence in ICT teaching between countries, support projects on new approaches to teaching through digital technologies, support high quality digital learning resources for teachers and regularly monitor progress in the use of digital technologies and digital competence.

au niveau de l'UE, l'enquête recommande à la Commission de s'attacher à réduire les écarts dans l'utilisation pédagogique des TIC entre les pays, de soutenir des projets axés sur de nouvelles approches de l'enseignement par les technologies numériques, d'aider à l'acquisition de ressources numériques d'apprentissage de qualité pour les enseignants et de contrôler régulièrement les progrès dans l'utilisation des technologies numériques et dans l'acquisition des compétences correspondantes.


This would treat students in digital learning environments as second-class citizens and would undermine new learning opportunities.

Une telle mesure traiterait les étudiants qui suivent de tels cours comme des citoyens de seconde classe et minerait les nouvelles occasions d'apprentissage.


We feel that this would treat students in digital learning environments as second-class citizens and would undermine the potential of new learning opportunities.

Cela reviendrait, nous semble-t-il, à traiter les étudiants qui se servent de matériel numérique comme des étudiants de seconde classe, ce qui contribuerait à miner le potentiel des nouvelles méthodes d'apprentissage.


This would treat students in digital learning environments as second-class citizens and undermine the potential of new learning opportunities.

Ce faisant, on traiterait les étudiants qui prennent des cours numériques à distance comme des citoyens de deuxième ordre et on compromettrait le potentiel de nouvelles occasions d'apprentissage.


Create a virtual national centre for digital learning; a virtual centre in that it would link together the experts in Royal Roads University, Athabasca, people in Ontario and so on to work collaboratively on a virtual network.

Il faudrait créer un centre national virtuel de l'apprentissage par ordinateur; un centre qui mettrait en relation les experts de l'Université Royal Roads et ceux de l'Université Athabasca, des gens en Ontario et ainsi de suite qui pourraient collaborer à la création d'un réseau virtuel.


w