Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal trials
BPSK
Bi's
Bi-gradient
Bi-level car
Bi-phase modulation
Bi-phase shift keying
Bigradient
Binary PSK
Binary phase shift keying
Binary phase-shiftkeying
Biphase PSK
Biphase modulation
Biphase phase shift keying
Clinical phase
Development phases for pharmaceutical drugs
Double bi-phase
Double deck transporter car
Double gradient
Double phase fluid system
Double support phase
Double-blind phase
Double-gradient
Double-leaning phase
Double-support phase
Pharmaceutical drug development
Phase inversion modulation
Two-phase PSK
Two-phase phase shift keying

Traduction de «Double bi-phase » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




binary phase shift keying [ BPSK | binary phase-shiftkeying | binary PSK | biphase phase shift keying | biphase PSK | bi-phase shift keying | two-phase phase shift keying | two-phase PSK | phase inversion modulation | biphase modulation ]

modulation par déplacement binaire de phase [ modulation par déplacement binaire de fréquence | manipulation par déplacement de fréquence bivalente | modulation par déplacement de phase bivalente | modulation par déplacement de phase binaire | modulation par inversion de phase | modulation BPSK ]


double-support phase [ double-leaning phase | double support phase ]

phase de double appui




welding transformer with three phase input and single phase double frequency output

transformateur de soudage trimonophasé doubleur de fréquence




bi-level car | double deck transporter car | bi's

wagon porte-automobiles à double plancher


bi-gradient | bigradient | double gradient | double-gradient

bidégradé


animal trials | development phases for pharmaceutical drugs | clinical phase | pharmaceutical drug development

développement de produits pharmaceutiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regulation (EU) No 530/2012 of the European Parliament and of the Council of 13 June 2012 on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil tankers.

Règlement (UE) no 530/2012 du Parlement européen et du Conseil du 13 juin 2012 relatif à l’introduction accélérée des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 320405_1 - EN - Maritime safety: accelerated phasing-in of double-hull oil tankers

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 320405_1 - EN - Sécurité maritime: introduction accélérée des pétroliers à double coque


The latest EU law on the phasing-in of double-hull oil tankers, adopted in 2012, retains the essence of its previous law of 2002.

La législation européenne la plus récente sur l’introduction de pétroliers à double coque, adoptée en 2012, conserve essentiellement la teneur de l’instrument précédent de 2002.


It also ensures an accelerated phasing-in scheme for the application of the double-hull or equivalent design requirements single-hull oil tankers no later than 2015.

Il assure également un plan d’introduction accélérée pour l’application aux pétroliers à simple coque des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes d’ici à 2015.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Maritime safety: accelerated phasing-in of double-hull oil tankers

Sécurité maritime: introduction accélérée des pétroliers à double coque


The purpose of this Regulation is to establish an accelerated phasing-in scheme for the application of the double-hull or equivalent design requirements of MARPOL 73/78, as defined in Article 3 of this Regulation, to single-hull oil tankers, and to ban the transport to or from ports of the Member States of heavy grade oil in single-hull oil tankers.

Le présent règlement a pour objectif d’établir un plan d’introduction accélérée pour l’application aux pétroliers à simple coque des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes de MARPOL 73/78, définie à l’article 3 du présent règlement, et d’interdire le transport à destination ou au départ de ports des États membres de produits pétroliers lourds dans des pétroliers à simple coque.


Within those amendments, a phasing-out scheme for single-hull oil tankers delivered before that date took effect from 6 July 1995 requiring oil tankers delivered before 1 June 1982 to comply with the double-hull or equivalent design standards not later than 25 years and, in some cases, 30 years after the date of their delivery.

Ces modifications comprennent aussi un plan, qui est entré en vigueur le 6 juillet 1995, prévoyant l’introduction progressive des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque livrés avant cette date. Les pétroliers livrés avant le 1er juin 1982 doivent se conformer aux prescriptions en question au plus tard 25 ans, et dans certains cas 30 ans, après la date de leur livraison.


Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council of 18 February 2002 on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil tankers (3) has been substantially amended several times (4).

Le règlement (CE) no 417/2002 du Parlement européen et du Conseil du 18 février 2002 relatif à l’introduction accélérée des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque (3) a été modifié à plusieurs reprises et de façon substantielle (4).


Regulation (EC) No 417/2002 (3) provides for the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil tankers laid down in the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78), in order to reduce the risk of accidental oil pollution in European waters.

Le règlement (CE) no 417/2002 (3) prévoit l’introduction accélérée des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque, établies par la convention internationale de 1973 pour la prévention de la pollution par les navires telle que modifiée par le protocole de 1978 y relatif (ci-après dénommée «MARPOL 73/78») pour les pétroliers à simple coque, afin de réduire le risque de pollution accidentelle par les hydrocarbures dans les eaux européennes.


Having regard to Regulation (EC) No 417/2002 of the European Parliament and of the Council of 18 February 2002 on the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil tankers (1), and in particular Article 11 thereof,

vu le règlement (CE) no 417/2002 du Parlement européen et du Conseil du 18 février 2002 relatif à l'introduction accélérée des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque (1), et notamment son article 11,


w